Naravni antioksidanti in njihov učinek na naše telo

    V zadnjih dveh desetletjih je pojem “antioksidant” postal zelo aktualen. Označuje snovi, ki s svojim delovanjem v telesu preprečijo degenerativne procese.


    Antioksidante najdemo v številnih jedeh, ki jih uživamo vsakodnevno. A le, če so ta živila polnovredna in ekološko pridelana.

    Antioksidanti nam pomagajo v boju proti prostim radikalom

    Če se ozremo na življenjski slog, ki ga imamo v zadnjih 100 letih, še posebej pa po 2. svetovni vojni, lahko ugotovimo, kako daleč smo se odmaknili od narave. Uživamo visoko tehnološko procesirano hrano, ki je oropana vitaminov, encimov, naravnih barvil, vitaminov – skratka antioksidantov. Presnovni ostanki zakisajo telo, tvorijo kristalčne urinske kisline in kalcinacije ter uničujejo črevesno floro.

    Oblačimo se v sintetična oblačila, ki preprečijo koži normalno dihanje, in kožo negujemo s “pomlajevalnimi” kremami, ki so v resnici naftni derivati. Koži odvzamejo življenjsko moč, sposobnost, da se sama hrani, da s pomočjo sončnih žarkov in kisika tvori lastne antioksidante.

    Da o vsakodnevnih stresih, ki nas dodatno oropajo življenjsko pomembnih encimov in vitaminov, sploh ne govorimo.

    grozdje antioksidanti

    Naloga antioksidantov je, da raztapljajo in nevtralizirajo presnovne ostanke, tako da jih telo lahko izloči, bodisi skozi ledvice – z urinom – ali pa skozi črevo.

    Na vso srečo so naravni antioksidanti še vedno na dosegu roke, le pozabili smo nanje (ali pa nam je industrija prehranskih dodatkov pomagala, da pozabimo). Ekološko vzgojena zelenjava in sadje vsebuje vse potrebne vitamine, minerale ter encime. Mogoče njuna priprava potrebuje nekaj minut več časa, kot gotova hrana iz zamrzovalnika, zato pa zadovolji vse potrebe telesa.

    Odlični antioksidanti so: zelena listnata zelenjava vsebuje veliko vitaminov C in K, železa, magnezija in vlaknin. Prava izbira so, ohrovt, blitva, špinača, stebelna zelena in gomolj zelene, koromač itn. Vse te jedi obogatimo z začimbami, ki še pospešijo antioksidativne učinke, to so: vse vrste kumine, koriander, kurkuma, ingver, peteršilj, origano, česen in drobnjak.

    Za svoje zdravje lahko sami naredimo največ, zato velja poiskati stare zaklade znanja, ki so ga ljudje nekoč že imeli in se počasi vrača.

    Vse vrste antioksidantov pozitivno vplivajo na naše zdravje in počutje. Vsem so dobro znani askorbinska kislina (oziroma vitamin C), flavonoidi, likopen, koencim Q 10 … Eden izmed najmočnejših antioksidantov pa je zagotovo resveratrol. Spada v družino polifenolov in je po mnenju mnogih strokovnjakov eno največjih odkritij zadnjih dvajsetih let. Resveratrol namreč zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja, znižuje vrednost slabega holesterola ter možnost za razvoj sladkorne bolezni in rakavih obolenj. Uspešno ščiti celice pred prostimi radikali in zavira njihovo staranje, s tem pa staranje celotnega organizma. Antioksidant je vir energije in je uspešen v boju proti kronični utrujenosti.

    Resveratrol v številnih rastlinah, največ pa ga najdemo v:

    • kožici rdečega grozdja,
    • robidnicah (robidah, borovnicah, gozdnih jagodah),
    • evkaliptusovih listih,
    • japonski dresni,
    • lupinici arašidov in
    • rdečem vinu.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    Ne zamudite zanimivih vsebin: