Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaMiti, povezani s spanjem, ki so lahko nevarni

Miti, povezani s spanjem, ki so lahko nevarni

MORDA VAS ZANIMA

V povprečju prespimo približno eno tretjino svojega življenja. Kljub temu pa pogosto ne vemo kaj dosti o tem procesu. Še vedno namreč obstaja veliko mitov, povezanih s spanjem, ki so lahko zaradi različnih razlogov včasih tudi zelo nevarni.

- Oglas -

Nespečnost

Smrčanje je zgolj moteče, ni pa nevarno

Mnogi gledajo na smrčanje kot na nekaj, kar je predvsem moteče za tistega, ki spi poleg smrčeče osebe. Velikokrat se smrčanju celo smejimo, vendar bi morali biti v resnici precej previdnejši. Včasih je to namreč simptom spalne apneje, pri kateri obstaja celo nevarnost za smrt med spanjem. Oseba s spalno apnejo namreč med spanjem za krajši čas preneha dihati, motnja pa hkrati povečuje tveganje za težave s srcem. Poleg tega je lahko smrčanje povezano z drugimi resnejšimi zdravstvenimi težavami, npr. s hipertenzijo. Previdnost torej ni odveč, zato bi morali o težavah s smrčanjem čim prej obvestiti svojega zdravnika.

Med vikendom lahko nadoknadimo zamujen spanec med tednom

Ali ob delovnikih pogosto spite zelo malo, nato pa poskušate to nadoknaditi na koncu tedna? Raziskave kažejo, da s tem ne moremo povsem izničiti negativnih vplivov pomanjkanja spanca med tednom. Negativne posledice postanejo običajno vidne šele čez čas, zato je pametno, da se ob delovnikih odpravite v posteljo dovolj zgodaj.

Preverite tudi: Kako premagati nespečnost

Utrujenost čez dan je znak, da spimo premalo

- Oglas -

Kadar smo močno utrujeni, je seveda prvi vzrok, na katerega pomislimo, pomanjkanje spanca. Vendar pa lahko pride do čezmerne utrujenosti zaradi številnih drugih razlogov, četudi spite dovolj. Možno je npr., da vaša ščitnica ne deluje pravilno ali da ste anemični. Smiselno je torej podrobneje raziskati težavo in ugotoviti, kaj je pravi vzrok, nato pa ga seveda tudi odpraviti.

Spanje

Starejši ljudje potrebujejo manj spanca

Zelo pogost mit je tudi ta, da starejši ljudje ne potrebujejo toliko spanca, kot so ga potrebovali nekoč. To je zagotovo povezano s tem, da večkrat vidimo, kako starejši ljudje vstajajo zelo zgodaj. Vendar pa so raziskovalci ugotovili, da se potreba po količini spanja v tem obdobju ne spremeni bistveno, velikokrat se spremeni le urnik spanja.

Televizija in alkohol pomagata pri nespečnosti

Tisti, ki jih muči nespečnost, velikokrat verjamejo, da jim gledanje televizije pomagalo, da lažje zaspijo. Vendar pa televizije oddaja modro svetlobo, s čimer na dolgi rok težave še poslabšate, saj zmedete svoj bioritem. Podobno je mogoče reči tudi za alkohol. Na prvi pogled se zdi, da vam bo pomirjajoč učinek alkohola koristil. Zaradi kozarca vina, ki si ga redno privoščite pred spanjem, morda res lažje zaspite, vendar pa je kakovost spanca nato precej manjša.

Pri kronični nespečnosti pomagajo samo uspavala

Še posebej nevaren je mit, da je mogoče nespečnost reševati le z uspavali. Tako mnogi posežejo po zelo močnih zdravilih, ki povzročajo odvisnost in ogromno nezaželenih stranskih učinkov, ne da bi pred tem zares dali priložnost naravnim metodam, kot so zelišča (npr. baldrijan), magnezijevo olje in meditacija.

Preberite: Kaj lahko vaš priljubljeni spalni položaj razkrije o vaši osebnosti in zdravju?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×