Magnezij – naravna rešitev za različne težave s spanjem

    Težave s spanjem imajo izjemno negativen vpliv na človekovo zdravje, počutje in storilnost. Za mnoge ni dovolj, da se odpovedo kofeinu in drugim snovem, ki lahko otežujejo kvaliteten spanec, ampak potrebujejo dodatno pomoč, da prekinejo začaran krog, v katerem so se znašli. Seveda pa to ne pomeni, da so edina rešitev uspavala, saj imajo ta, kot je znano, ogromno stranskih učinkov in lahko na dolgi rok vaše težave še poslabšajo. Zelo učinkovita naravna rešitev za premagovanje težav s spanjem je magnezij. Povečan vnos tega izjemno pomembnega minerala je lahko natanko tista rešitev, ki jo iščete.

    Umiritev telesa in uma

    Da bi lahko zaspali, se morata najprej umiriti tako vaše telo kot um. Magnezij vpliva na nevrotransmiterje oziroma živčne prenašalce in vam tako pomaga pri umiritvi. Veže se na t. i. GABA-receptorje (GABA oz. γ-aminomaslena kislina je najpomembnejši inhibitorni nevrotransmiter v osrednjem živčevju in obenem nevrotransmiter, ki je odgovoren za umiritev živčne aktivnosti, zato se pogosto uporablja tudi v uspavalih). Poleg tega je magnezij pomemben za tvorbo melatonina, hormona, ki uravnava naše cikle spanja in budnosti . Zaradi pozitivnega vpliva na umiritev vašega živčnega sistema vam lahko tako magnezij posredno močno pomaga pri tem, da lažje in hitreje zaspite.

    Boljša kvaliteta spanja

    Magnezij pa ni koristen le za vse, ki težko zaspite, ampak vam pomaga tudi pri izboljšanju kvalitete samega spanca. Ni namreč pomembno le to, kako dolgo spite, ampak je bistveno tudi vprašanje, kako kvaliteten je vaš spanec. Za to, da se resnično spočijete, je nujen globok in miren spanec. Rezultati eksperimentalnih študij, v katerih so eni skupini udeležencev dajali placebo, drugi pa magnezij, so razkrili, da lahko magnezij bistveno pripomore h kakovosti spanca. Z uživanjem magnezija se je v telesu povečala raven melatonina in renina, še enega za kvaliteto spanja zelo pomembnega hormona.

    Pomoč pri anksioznosti in depresiji

    Tako anksioznost kot depresija lahko negativno vplivata na dolžino in kvaliteto vašega spanca. Magnezij lahko v obeh primerih omili negativne simptome, ki jih doživljate, in s tem pripomore k boljšemu spancu. Tako lahko magnezij pomaga tudi ljudem, pri katerih je nespečnost povezana z razpoloženjskimi motnjami. Prav pri posameznikih z anksioznostjo in depresijo naj bi bilo namreč pogosteje prisotno pomanjkanje magnezija, zato se domneva, da je to lahko eden od dejavnikov, ki vpliva na razvoj težav. Z uživanjem magnezija v večjih količinah lahko tako »ubijete dve muhi na en mah«.

    Skupine, ki so nagnjene k pomanjkanju magnezija

    V določenih primerih obstaja povečana verjetnost, da pride do pomanjkanja magnezija, ki lahko vpliva tudi na motnje spanje. Pomanjkanje magnezija je tako zelo pogosto pri ljudeh, ki imajo prebavne težave oziroma bolezni, ki otežujejo normalno absorpcijo vitaminov in mineralov. Prav tako prihaja do pomanjkanja magnezija v telesu pogosteje pri ljudeh z diabetesom, saj naj bi bila odpornost celic na inzulin povezana z večjo izgubo magnezija. Velikokrat imajo težave s pomanjkanjem magnezija tudi ljudje, ki uživajo prekomerne količine alkohola, do pomanjkanja pa pogosto prihaja tudi pri starostnikih. Če torej spadate v katero izmed omenjenih skupin, morate biti še posebej pozorni na zadosten vnos magnezija, s hrano ali v obliki prehranskih dopolnil. S tem lahko preprečite ali odpravite težave s spanjem in se obenem izognete številnim drugim zapletom, povezanim s pomanjkanjem magnezija.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte