Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaJe pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

MORDA VAS ZANIMA

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov. Primarni razlog za to naj bi se skrival v zmanjšanju količine estrogena v telesu, kar naj bi otežilo »kurjenje maščob«. Raziskovalci, zaposleni na univerzi v finskem mestu Jyväskylä, so se odločili za natančnejšo preučitev te teorije. Je ohranjanje zdrave telesne teže po prehodu v menopavzo zares tako zahtevno?

Vpliv znižanih ravni estrogena naj bi bil praktično zanemarljiv

- Oglas -

Študija, objavljena v reviji Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases, dokazuje, da poraba maščobe ni nujno odvisna od ravni estrogena v krvi. To velja tako za porabo maščob med mirovanjem kot za porabo med telesno aktivnostjo. Po mnenju raziskovalcev naj bi bil vpliv estrogena praktično zanemarljiv – še posebej v primerjavi z vplivom telesne pripravljenosti.

V raziskavo je bilo vključenih 42 žensk. Med njimi je bilo 26 žensk, ki so že vstopile v menopavzo, vendar se niso odločile za hormonsko nadomestno terapijo. Količina estrogena v njihovem telesu oziroma v njihovi krvi je bila tako precej nizka. Med sodelujočimi je bilo tudi 9 žensk, ki so sicer prav tako že vstopile v menopavzo, le da je šlo v tem primeru za ženske, ki so se odločile za hormonsko nadomestno zdravljenje, posledično pa je bila raven estrogena v njihovem telesu relativno visoka. Pri 7 osebah pa je šlo za ženske v rodni dobi oziroma v obdobju pred menopavzo. Za spremljanje učinkovitosti izrabe maščob je bila uporabljena t. i. posredna kalorimetrija.

Prvi del: merjenje učinkovitosti porabe maščob med mirovanjem

Raziskava se je začela z merjenjem hitrosti porabe maščob med mirovanjem. Hitrost porabe je bila izmerjena na tešče. Najvišja hitrost je bila izmerjena pri ženskah, pri katerih je bil energijski vnos manjši od porabe energije. Raziskovalci so zaznali tudi povezavo med hitrejšo porabo maščob ter povišanimi ravnmi ketonov in maščobnih kislin v krvi.

Izjemno pomembna ugotovitev pri tem je bila, da poraba maščobe ni nujno odvisna od količine estrogena v krvi. Zgolj na podlagi informacije o tem, ali je šlo za žensko v rodni dobi, za žensko, ki je že vstopila v menopavzo, vendar ni uporabljala hormonske nadomestne terapije, ali za žensko, ki se je zaradi menopavze odločila za hormonsko nadomestno terapijo, namreč ni bilo mogoče ugotoviti, kako hitra oz. učinkovita bo poraba maščob.

Boljša telesna pripravljenost = učinkovitejše »kurjenje maščob«

- Oglas -

Sledilo je merjenje učinkovitosti porabe maščob med telesno aktivnostjo, ko je poraba praviloma najhitrejša. Najbolje so se odrezale tiste ženske, ki so bile v nadpovprečno dobri formi. Dobra telesna pripravljenost je namreč pomenila najhitrejšo porabo maščob med vadbo – neodvisno od menopavze in morebitne hormonske nadomestne terapije.

Raziskovalci zato verjamejo, da pretirano osredotočanje na estrogen po vstopu v menopavzo ni smiselno – vsaj ko gre za vprašanje izgube odvečnih kilogramov oziroma za ohranjanje zdrave telesne teže. Precej bolj smiselno se je osredotočiti na izboljšanje telesne pripravljenosti. To bo spodbudilo hitrejšo porabo maščob, ne glede na količino estrogena v krvi.

Povezava med učinkovitostjo porabe maščob in glukozo

Raziskovalci so preverili tudi, ali lahko učinkovitejša poraba maščob vpliva na izboljšanje tolerance na glukozo. Rezultati so bili precej presenetljivi. Pri ženskah, pri katerih je bila poraba maščobe med počitkom najučinkovitejša, je bilo mogoče po obremenitvenem testu z glukozo izmeriti višje ravni glukoze v krvi in inzulina. Hitrejša poraba maščob med počitkom naj bi privedla do hitrejšega dviga glukoze v krvi po zaužitju ogljikovih hidratov. Po drugi strani pa učinkovitejša poraba maščobe med vadbo ni vplivala na toleranco na glukozo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×