Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehrana5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

MORDA VAS ZANIMA

Pogosto slišimo, da je zelenjavo najbolje uživati presno, saj se tako ohrani več koristnih hranilnih snovi. Čeprav to pri večini zelenjave drži, obstaja tudi nekaj izjem. Presno tako ne pomeni nujno bolj zdravo. Katere so torej tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

1. Špinača

- Oglas -

Špinača je izjemno dragocen vir številnih koristnih hranil. V njej lahko med drugim najdemo precej železa, magnezija, kalcija in cinka. Predvsem mlada špinača se pogosto uživa sveža, vendar lahko s hitro toplotno obdelavo praviloma povečamo izkoristek hranil. Razlog za to je povezan z oksalno kislino. Gre za snov, ki jo lahko najdemo v različnih rastlinah, vendar je špinača ena od tistih vrst, ki so z njo še posebej bogate. Prevelika količina oksalne kisline lahko med drugim oteži absorpcijo nekaterih hranilnih snovi. Izkoristek teh hranil, predvsem kalcija, bo precej boljši, če boste špinačo pred zaužitjem toplotno obdelali. Vendar se izogibajte kuhanju v vodi, kar velja tudi pri drugih vrstah zelenjave. S tem namreč izgubite vodotopne vitamine. Precej bolj priporočljivo je kuhanje nad paro.

2. Rdeča paprika

V rdeči papriki lahko najdemo ogromno antioksidantov, ki so pomembni za močan imunski sistem. Še posebej bogata je z betakarotenom, luteinom in betakriptoksantinom, torej s snovmi, ki jih uvrščamo med karotenoide. Toplota pomaga pri razgradnji celičnih sten, s čimer se poveča biološka razpoložljivost karotenoidov, kar pomeni, da jih naše telo lažje absorbira. Kot je znano, je rdeča paprika tudi eden od najboljših virov vitamina C. Tako je še posebej pomembno, da se izogibate kuhanju v vodi. Vitamin C namreč spada med vodotopne vitamine. Priporočamo, da rdečo papriko pred zaužitjem raje popražite (s čim manj maščobe) ali popečete na žaru. Če se ne morete izogniti kuhanju, pa vodo prihranite in uporabite pri kuhanju omak in podobnih jedi (to velja tudi za vodo, v kateri ste kuhali druge vrste zelenjave).

3. Korenje

Podobno kot paprika je tudi korenje odličen vir betakarotena, ki je znan kot prekurzor oziroma predhodnik vitamina A. Naše telo lahko torej betakaroten pretvori v vitamin A, ki je med drugim zelo pomemben za kosti, oči in imunski sistem. Toplotna obdelava bo poskrbela za to, da bo imelo vaše telo na voljo precej več betakarotena, posledično pa več vitamina A.

4. Paradižnik

Ena od najpomembnejših snovi v paradižniku je nedvomno likopen – izjemno močan antioksidant, ki lahko zmanjša tveganje za številna resna obolenja, vključno z boleznimi srca in ožilja ter rakavimi obolenji. Glavni razlog, zaradi katerega se priporoča toplotna obdelava paradižnika, je prav izboljšana razpoložljivost likopena. Seveda pa morate biti tudi pri paradižniku previdni, da ne uničite preveč vitamina C.

5. Ohrovt

- Oglas -

Ohrovtova solata je zelo zdrava, toda za vaše telo bo še posebej koristna, če boste uporabili nad soparo kuhane ter nato ohlajene in narezane ohrovtove liste. Toplotna obdelava ohrovta je še posebej pomembna za vašo ščitnico. Kuhanje nad paro namreč dezaktivira encime, ki onemogočajo optimalno absorpcijo joda – minerala, ki je, kot je znano, izredno pomemben za pravilno delovanje ščitnice. Toplotna obdelava pa je priporočljiva tudi pri drugih križnicah in pri kalčkih križnic. S toplotno obdelavo lahko namreč svojemu telesu zagotovite več glukozinolatov – žveplovih spojin, ki so zelo koristne za zaščito pred rakavimi obolenji. Pri kalčkih pa se lahko obenem poveča količina indola, ki lahko prav tako pomaga pri zmanjševanju tveganja za različne vrste raka.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×