0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaIzboljšajte vitalnost najpomembnejših organov

Izboljšajte vitalnost najpomembnejših organov

MORDA VAS ZANIMA

Možgani, srce, pljuča, ledvice in jetra so običajno dojeti kot ključni organi v človeškem telesu. Tako je izjemno pomembno, da skrbite za njihovo vitalnost in s tem za njihovo optimalno delovanje. Ker se je v poplavi informacij pogosto težko znajti, smo za vas pripravili pregleden vodnik, s pomočjo katerega lahko ugotovite, katera živila, prehranska dopolnila in napitki so še posebej koristi za optimalno delovanje posameznih organov.

- Oglas -

Pljuča

Pljuča

Podobno kot na zdravje drugih organov lahko tudi na zdravje pljuč vplivajo negativna čustva, na primer jeza in žalost. Za pljuča pa je lahko zelo nevaren tudi intenziven stres. Kot je znano, stres negativno vpliva na dihanje. Ko smo pod stresom, težko dihamo s polnimi pljuči; dihanje postane hitro in odsekano. Za pljuča je lahko zato zelo koristno redno izvajanje dihalnih vaj – tako neposredno kot posredno.  Za umiritev in za sprostitev dihalnih poti najprej počasi vdihnite skozi nos (usta naj bodo zaprta), nato pa našobite ustnice, kot bi hoteli zažvižgati, in še počasneje izdihnite. Izdihovanje naj traja dvakrat dlje od vdihovanja.

Med živila, ki naj bi bila posebno koristna za zdravje pljuč, spadajo paradižniki in jabolka. Tako jabolka kot paradižniki lahko pripomorejo k nevtralizaciji poškodb oziroma k hitrejšemu celjenju pljuč po poškodbah (na primer zaradi kajenja).

Če želite spodbuditi celjenje pljuč, si pripravite napitek iz koriandra, zelene, korenja in ingverja. Koriander je koristen za učinkovitejše odstranjevanje delcev težkih kovin, ki so še posebej nevarni za pljuča. Korenje vsebuje veliko betakarotena, ki se v telesu pretvori v vitamin A – vitamin, ki spodbuja obnovo pljučnega tkiva. Zelena poskrbi za odstranjevanje presežka ogljikovega dioksida iz telesa. Ingver pa lahko pomaga pri odstranjevanju snovi, ki dražijo pljuča.

- Oglas -

Ogromno dobrega za pljuča lahko naredite tudi z dodajanjem vitamina D; pomanjkanje omenjenega vitamina namreč poveča tveganje za okužbe dihal.

Srce

Srce

Stres poveča količino kortizola in adrenalina v našem telesu. Ena od posledic je povišanje krvnega tlaka. Kronični stres je zato pogosto tesno povezan s hipertenzijo, torej s kronično povišanim krvnim tlakom, ki je izjemno obremenjujoč za srčno-žilnim sistem. Tudi srcu lahko zato pomagate z dihalnimi vajami in drugimi sprostitvenimi tehnikami. Za srce pa je obenem zelo koristna aerobna vadba (kolesarjenje, tek ipd.), ki poskrbi za začasno pospešitev srčnega utripa in s tem za trening srčne mišice. Seveda morate pri tem paziti, da vaš srčni utrip med vadbo ne bo pretirano narastel. Cilj je t. i. aerobno območje (70–80 odstotkov maksimalnega srčnega utripa, ki ga izračunate tako, da od števila 220 odštejete svoja leta).

Če želite poskrbeti za optimalno delovanje srca, morate biti zelo pozorni na zadosten vnos magnezija. Med najboljše vire magnezija spadajo živila, kot so zelenolistna zelenjava (še posebej špinača), sončnična semena, indijski oreščki, črni fižol, mandlji, divji riž in presni kakav. Priporočljivo pa je tudi redno uživanje jagodičevja, ki spada med najboljše vire antioksidantov.

Srcu lahko pomagate tudi s protivnetnimi napitki, na primer z zlatim mlekom, ki ga odlikuje izjemno protivnetno delovanje, za kar je zaslužen kurkumin v kurkumi – najpomembnejši sestavini tega priljubljenega ajurvedskega napitka.

- Oglas -

Ko gre za prehranska dopolnila oziroma različne dodatke, ki pripomorejo k zdravju srca, pa priporočamo predvsem pripravke iz gloga. Glog lahko namreč zmanjša tveganja za krvne strdke in okrepi srčno mišico.

Jetra

Jetra

Učinkovitost razstrupljanja telesa je močno odvisna od zdravja jeter. Gre namreč za organ, ki velja za enega od temeljev našega razstrupljevalnega sistema. Če so jetra preobremenjena ali celo poškodovana, se telo težko znebi strupenih snovi, kar lahko privede do najrazličnejših bolezni. Izogibajte se uživanju zelo mastne hrane in pogostemu pitju alkohola, saj gre za navadi, ki sta nadpovprečno obremenjujoči za jetra.

Eden od dejavnikov povečanega tveganja za bolezni jeter so prenizke vrednosti kalija – minerala, ki ga lahko telesu zagotovite z rednim uživanjem živil, kot so suhe marelice, pistacije, mandlji in rozine. Za jetra so zelo koristne tudi grenivke, predvsem zaradi dveh močnih antioksidantov – naringenina in naringina. Pomembna skupina za zdravje jeter pa so tudi križnice (brokoli, brstični ohrovt itn.). Vsebujejo namreč snovi, ki prispevajo k povečanju količine razstrupljevalnih encimov.

Probiotične napitke, kot je kombuča, običajno povezujemo predvsem z zdravjem prebavil, vendar imajo lahko tovrstni napitki med drugim zelo blagodejen vpliv tudi za jetra. Posebno koristne za jetra so bakterije Lactobacillus rhamnosus. Te naj bi bile zelo uspešne pri nevtralizaciji škode, ki je posledica pogostega uživanja paracetomola.

Med prehranskimi dopolnili, koristnimi za jetra, si posebno omembo zasluži pegasti badelj. Dodatki, ki vsebujejo izvlečke iz pegastega badlja, so koristni tako preventivno kot za zmanjševanje škode, ki je posledica alkohola, pogoste uporabe zdravil, delcev težkih kovin itn.

Možgani

Možgani

Pogoste težave z zbranostjo, nespečnost, težave s spominom, omotičnost, občutek »možganske megle« in podobni simptomi so znak, da vaši možgani niso v najboljši formi. Na srečo pa škoda v večini primerov ni nepopravljiva.

Za začetek ste lahko bolj pozorni na svojo prehrano. Poskrbite za to, da boste na jedilnik pogosteje dodajali živila, ki so znana po izrazito pozitivnem vplivu na možgane. To najverjetneje ne bo pretirano težko, saj v to skupino spadajo živila, ki veljajo za zelo okusna (temna čokolada, jagodičevje, oreščki, avokado ipd.).

Za možgane je lahko zelo blagodejno tudi pitje zelenega čaja. Gre namreč za napitek, ki je bogat z antioksidanti in drugimi koristnimi snovmi za upočasnitev staranja možganov. Zeleni čaj lahko tako zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen ter pripomore k boljšemu spominu in temu, da se lažje zberete.

Med najkoristnejše dodatke za možgane spadajo dodatki na osnovi bosvelije, saj gre za rastlino, ki spodbuja nastajanje novih nevronov in ki blaži vnetja v možganih. Poleg tega je lahko bosvelija koristna kot pomoč pri depresiji ter pri težavah s spominom in/ali zbranostjo. Vaši možgani bodo obenem veseli omega-3-maščobnih kislin, saj gre za osnovne gradnike možganskih in živčnih celic. Pomanjkanje omenjenih maščobnih kislin je pogosto krivo za pešanje spomina in za težave z zbranostjo, hkrati pa je povezano s povečanim tveganjem za Alzheimerjevo bolezen. K boljši zbranosti in boljšemu spominu pa pripomore tudi ginko.

Ledvice

Ledvice

Ledvice morajo dnevno prefiltrirati kar približno 200 litrov krvi. Ta naloga, ki je izjemno pomembna za odstranjevanje strupenih snovi iz telesa, je vse prej kot preprosta, zato je vsekakor pametno, da poskušate podpreti delovanje svojih ledvic. Med najbolj tipične znake, ki opozarjajo na to, da ledvice niso v optimalnem stanju, spadajo pogosta (ekstremna) žeja, redko uriniranje, nenavadna barva urina (zelo svetla ali zelo temna), bolečine v ledvenem predelu, penjenje urina, otekanje dlani/stopal in drugih delov telesa, kovinski okus v ustih, pomanjkanje apetita, slab zadah, pogosta zadihanost, nenehna utrujenost, omotičnost, pogoste težave z mrzlimi dlani in stopali ter kožni izpuščaji.

Izogibajte se čezmernemu vnosu soli in alkohola, previdnost pa je potrebna tudi pri protibolečinskih zdravilih, predvsem pri t. i. nesteroidnih protivnetnih učinkovinah (aspirin, ibuprofen itn.). Poleg omejitve vnosa natrija je za ledvične bolnike priporočljiva tudi omejitev vnosa kalija in fosforja. Ledvični bolniki morajo biti tako denimo previdni tudi pri polnozrnatih žitih. Čeprav gre za živila, ki so za večino zelo zdrava, običajno vsebujejo precej fosforja, zato so lahko pretirano obremenjujoča za poškodovane ledvice. Ena od izjem je ajda, ki si jo lahko tako privoščijo tudi ledvični bolniki.

Za ledvice so posebno koristna živila, ki vsebujejo visok delež vode. Dehidracija namreč pogosto privede do bolečin v ledvicah in do sorodnih težav. Če želite zaščititi svoje ledvice, je torej pametno, da pogosteje posegate po živilih, kot so kumare, lubenice, zelena, breskve, paradižniki in bučke. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na brusnice in na različne dodatke, izdelane iz brusnic. Gre namreč za živilo, ki je izjemno koristno tako za ledvice kot za druge dele sečil. Brusnice in brusnični pripravki so še posebej priporočljivi za osebe, ki se pogosto spopadajo z okužbami sečil.

Obenem je seveda pomembno, da popijete dovolj vode, ki ji lahko dodate manjšo količino sveže iztisnjenega limoninega soka ali soka limete, saj bo napitek tako posebno koristen za ledvice. Med napitke z zelo blagodejnim vplivom na ledvice spada tudi čaj iz regratovih korenin, ki spodbudi proces razstrupljanja.

.

NAJNOVEJŠE