0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaNajboljša živila za dober spomin

Najboljša živila za dober spomin

MORDA VAS ZANIMA

Večina dobro razume, da naša prehrana zelo močno vpliva na naše telo, na to kako se počutimo in kako izgledamo. Povezave med hrano in našim zdravjem se skozi čas vse bolj odstrinjajo z vse bolj impresivnimi ugotovitvami. Med drugim je bilo ugotovljeno tudi to, da igra hrana res veliko vlogo pri zdravju naših možganov. V kolikor torej želimo ostavi bistroumni, fokusirani in imeti dober spomin, je priporočeno upoštevati tudi to, kaj dajemo v svoja usta.

- Oglas -

Hrana, ki dobrodejno vpliva na naše možgane in spomin, je bogata z antioksidanti, zdravimi maščobami, vitamini in minerali. Vse to daje našim možganom energijo in varuje naše možganske celice. Nenazadnje pa se seveda nadejamo, da tako preprečujemo tudi neželene bolezni, kot so Alzheimer ipd. Hrana, ki dobrodejno vpliva na naše možgane, ima običajno dober vpliv tudi na naše črevesje. Zdravje črevesja pa močno vpliva na zdravje naših možganov! Bistveno je, da s hrano preprečujemo vnetja v telesu, saj le-ta lahko prizadanejo tudi naše možgane in jih poškodujejo. Vnetja strokovnjaki povezujejo tudi z Alzheimerjevo boleznijo, upadom kognitivne funkcije, demenco itn.

Poglejmo, katera živila dobrodejno vplivajo na naše možgane in spomin in jih najdemo v svoji lastni kuhinji!

Avokado

Avokado je izvrsten vir zdravih maščob, bogat je z vitaminom K, folno kislino, vitaminoma B in C. Govorimo o sadežu, ki ima za razliko od drugega sadja najvišjo vrednost beljakovin in najnižjo vrednost sladkorja. Za avokado je bilo ugotovljeno, da pomaga upočasniti upad kognitivne funkcije, poleg tega pa še stabilizira nivo krvnega sladkorja. Avokado lahko tudi preprečuje krvne strdke, kar deluje varovalno proti kapi. Poleg tega pa krepi možganske funkcije, povezane s spominom in koncentracijo.

- Oglas -

Pesa

Za peso je bilo ugotovljeno, da je ena izmed najkoristnejših vrst zelenjave za naše možgane. Poleg tega pomaga zmanjševati vnetja, ima veliko vrednost antioksidantov, ki delujejo preventivno proti raku, nenazadnje pa dobro čisti našo kri. Naravni nitrati, ki jih vsebuje rdeča pesa, naj bi pomagali k boljši prekrvavitvi možganov, kar naj bi dobro vplivalo na našo umsko zmogljivost. Pesa se priporoča tudi športnikom, saj pomaga zviševati nivo naše energije.

Borovnice

Borovnice in drugo jagodičevje

Že kar nekaj časa so borovnice in drugo jagodičevje zelo opevano sadje s strani strokovnjakov in prehranskih navdušencev. Imajo namreč tako veliko dobrobiti, da bi jih bilo dobro uživati kar vsak dan. Če se osredotočimo na borovnice, so le-te eno izmed živil, ki je najbogatejše z antioksidanti, vključujoč vitamin C in vitamin K. Vsebujejo pa tudi zelo veliko vlaknin. Zaradi visoke vrednosti galne kisline so borovnice še posebej dobre za zaščito naših možganov pred degeneracijo, kognitivnim upadom in stresom.

Brokoli in ostale križnice

Svojim strankam rada povem, da je imela njihova mama prav, ko jih je v otroštvo vedno znova opozarjala, da morajo pojesti svoj brokoli! Poleg vseh ostalih križnic (cvetača, ohrovt, brstični ohrovt itn.) je brokoli eno izmed najbolj koristnih živil za naše možgane. Vsebuje visoke vrednosti vitamina K in holina, ki pomagata ohranjati dober spomin. Brokoli pa je zelo bogat tudi z vitaminom C in celo vrsto drugih fito hranil, ki varujejo naše možganske celice pred oksidativnim stresom. Brokoli je bogat tudi z vlakninami, kar pomaga, da smo dlje časa siti.

Zelena

Zelena je čudovita in zelo koristna zelenjava. Ima visoko vrednost antioksidantov in polisaharidov, zato deluje protivnetno. Dobrodejna naj bi bila pri tistih s težavami z bolečimi sklepi kot pri tistih z razdražljivim črevesjem itn. Zelena vsebuje ogromno mineralov, vitaminov in drugih fitohranil, po drugi strani pa vsebuje izredno malo kalorij, zato je to odlična malica za tiste, ki omejujejo svoj kalorični vnos.

Kokosova maščoba

Vsesplošno je že znano, da kokosova maščobo zelo dobrodejno vpliva na naše zdravje. Ima zares veliko pozitivnih lastnosti. Med njimi pa dobro vpliva tudi na možgane. Pomirja, oziroma preprečuje vnetja, poleg tega pa naj bi pomagala pred izgubljanjem spomina skozi proces našega staranja. Ugotovljeno je bilo tudi to, da se kokosova maščoba učinkovito bori s slabimi bakterijami v našem črevesju; zdravje črevesja pa je povezano tudi z zdravjem naših možganov. Kokosovo olje je zelo pomembno v t. i. ketonski dieti, ki naj bi zniževala tveganje za nastanek Alzeimerjeve bolezni.

- Oglas -

Temna čokolada

Čeprav velikokrat pišem, kako so sladkarije škodljive, je potrebno narediti izjemo pri temni čokoladi. Ta je bogata s flavonoli, ki imajo antioksidativno in protivnetno delovanje. Raziskave so pokazale, da lahko kakav pomaga povečevati prekrvavljenost v hrbtenjači. Nenazadnje naj bi pomagal k zniževanju krvnega tlaka in oksidativnega stresa v možganih ter srcu. Večina čokolad, ki jih je moč kupiti v trgovini, je močno predelanih in ne ustrezajo zgoraj opisanim dobrobitim. Ko kupujete čokolado, izbirajte takšno brez sladkorja in nepredelano.

Ekstra deviško olivno olje

Ekstra deviško oljčno olje

Kakovostno ekstra deviško oljčno olje je eno izmed njaboljših živil za naše možgane. Takšen sloves ima zaradi bogate vsebnosti polifenolov kot tudi zaradi zdravih mononasičenih maščob. To olje je steber t. i. mediteranske prehrane. Redno uživanje ekstra deviškega oljčnega olja bi lahko pripomoglo k izboljšanju učnih sposobnosti in spomina ter bi delovalo preventivno proti Alzheimerjevi bolezni. Naj omenim, da oljčno olje ni primerno za kuhanje, torej toplotno obdelavo. V tem primeru izgubi vse svoje dobrodejne lastnosti.

Zelenolistna zelenjava

Zelenolistna zelenjava, kot je ohrovt, solata, blitva, špinača ipd., je odlična hrana za naše možgane. V raziskavi, ki je preučevala prehranske navade in mentalne sposobnosti pri več kot 950 odraslih in je trajala 5 let, je bilo ugotovljeno, da so tisti posamezniki, ki so na dan pojedli eno ali dve porciji zelenolistne zelenjave, imeli manjši upad svoje možganske funkcije kot tisti, ki tega niso uživali.

Zelenolistna zelenjva ima toliko dobrodejnih lastnosti, da bi jo morali redno uživati. Ima veliko vsebnost vitamina A in K, ki delujeta protivnetno in pripomoreta k zdravim kostem. Nenazadnje je zelenolistna zelenjava dober razstrupljevalec našega organizma.

Rožmarin

Rožmarin in druga zelišča

Rožmarin je zelišče, ki dobrodejno vpliva na naš spomin. Učinkovina, ki jo vsebuje ta rastlina, deluje varovalno pred nevrodegeneracijo. Možgane varuje pred prostimi radikali, le-ti pa so povezani z degeneracijo možganov, ki vodi v staranje, lahko tudi v Alzheimerjevo in druge bolezni. Rožmarin naj bi zaradi visoke vrednosti antioksidantov dobro deloval tudi na naš vid. Druga zelišča s podobnim delovanjem so bazilika, poprova meta, žajbelj, peteršilj in koriander.

Kurkuma

Kurkuma je rastlina z različnimi dobrodejnimi učinkovinami. To je zdravilna korenina, ki se je skozi celo zgodovino ponašala s svojim zdravilnim delovanjem. Po zaslugi njene učinkovine je znana po svojem izrednem protivnetnem delovanju. Izboljšuje tudi naš imunski sistem, prekrvavljenost možganov itn. Za boljšo absorpcijo kurkumo kombiniramo s črnim poprom, zelo dobro pa se ujema tudi z ingverjem in cimetom.

Orehi in drugi oreščki

Orehi so znani po tem, da dobro vplivajo na naše kognitivne funkcije. Zaradi svoje visoke vrednosti antioksidantov, vitaminov in mineralov izboljšujejo mentalno pozornost. Vitamin E, ki ga  vsebujejo orehi, naj bi deloval varovalno na možganske celice in s tem nudil preventivo pred Alzheimerjevo boleznijo.

Poleg zgoraj naštetega pa poglejmo, katera prehranska dopolnila še lahko izboljšujejo naše možganske funkcije. Le-ta naj bi dobrodejno vplivala na naše učenje, koncentracijo, spomin in kreativnost.

Mednje sodijo:

  • adaptogena zelišča (ašvaganda, astragalus, rodiola),
  • medicinske gobe (čaga, kordiceps, reiši),
  • vitamin B12,
  • ginseng,
  • omega 3 maščobne kisline,
  • ginko balboa,
  • izvleček mačjega kremplja,
  • izvleček artičoke.
.

NAJNOVEJŠE