fbpx
Domov Zdravje & prehrana Hrana kot podpora pri premagovanju depresije

Hrana kot podpora pri premagovanju depresije

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Nekateri ljudje z depresijo pogosto iščejo uteho v hrani, spet pri drugih pa ima bolezen drugačen vpliv – občuten upad apetita. Vendar pa bomo tokrat govorili o nekoliko drugačni povezavi med hrano in depresijo. Osredotočili se bomo predvsem na tiste hranilne snovi, ki so še posebej pomembne v boju z depresijo.

Omega 3

Maščobne kisline omega-3

Številne raziskave potrjujejo, da so maščobne kisline omega-3 izjemno pomembne za naše možgane. Pozitivno lahko vplivajo tako na kognitivne funkcije kot na razpoloženje. Tako je lahko zadosten vnos maščobnih kislin omega-3 tudi dobra preventiva, s katero zmanjšujemo tveganje, da bi se depresija sploh razvila. Za tiste, ki se z depresijo že spopadajo, pa je dobro, da uživajo še nekoliko več omenjenih maščobnih kislin omega-3 od siceršnjih priporočil.

Vitamini iz skupine B

Med vitamini, ki so pomembni za ljudi z depresijo, zagotovo še posebej izstopajo vitamini iz skupine B, predvsem B6 (znan tudi kot piridoksin), B3 (niacin) in B12. Nevarnost za pomanjkanje vitamina B6 naj bi obstajala predvsem pri ženskah, ki jemljejo kontracepcijske tablete. Vitamin, ki je neposredno vpleten v tvorbo serotonina v telesu, je sicer B3. Poleg omenjenih vitaminov iz skupine B pa je pri depresiji zelo pomemben tudi folat (oziroma folna kislina, če se odločite za prehranska dopolnila), kar je pravzaprav drugo ime za vitamin B9. Tudi ta vitamin lahko pomaga pri sintezi serotonina, zato pazite, da ne pride do pomanjkanja.

Magnezij

Običajno magnezij povezujemo predvsem z lajšanjem simptomov anksioznosti, na primer napetosti v mišicah. Vendar lahko pomaga tudi pri depresiji. Ogromen delež odraslih naj bi, sodeč po raziskavah, zaužil premalo magnezija, kar lahko poveča nevarnost za razpoloženjske motnje, pa tudi za težave s spanjem ipd.

Vitamin D

Čeprav lahko vitamin D dobimo tudi s hrano, pa običajno to ni najboljši ali zadosten vir. Tako je še pomembneje, da poskušate vsak dan ujeti nekaj sončnih žarkov, kar bo telesu omogočilo, da tvori zadostne količine vitamina D – vitamina, ki je zagotovo izjemno pomemben, če se spopadate z depresijo. Verjetno ni naključje, da se prav v obdobjih, ko so sončni žarki bolj izjema kot pravilo, ogromno ljudi bojuje s t. i. sezonsko razpoloženjsko motnjo.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×