Hrana kot podpora pri premagovanju depresije

Nekateri ljudje z depresijo pogosto iščejo uteho v hrani, spet pri drugih pa ima bolezen drugačen vpliv – občuten upad apetita. Vendar pa bomo tokrat govorili o nekoliko drugačni povezavi med hrano in depresijo. Osredotočili se bomo predvsem na tiste hranilne snovi, ki so še posebej pomembne v boju z depresijo.

Omega 3

Maščobne kisline omega-3

Številne raziskave potrjujejo, da so maščobne kisline omega-3 izjemno pomembne za naše možgane. Pozitivno lahko vplivajo tako na kognitivne funkcije kot na razpoloženje. Tako je lahko zadosten vnos maščobnih kislin omega-3 tudi dobra preventiva, s katero zmanjšujemo tveganje, da bi se depresija sploh razvila. Za tiste, ki se z depresijo že spopadajo, pa je dobro, da uživajo še nekoliko več omenjenih maščobnih kislin omega-3 od siceršnjih priporočil.

Vitamini iz skupine B

Med vitamini, ki so pomembni za ljudi z depresijo, zagotovo še posebej izstopajo vitamini iz skupine B, predvsem B6 (znan tudi kot piridoksin), B3 (niacin) in B12. Nevarnost za pomanjkanje vitamina B6 naj bi obstajala predvsem pri ženskah, ki jemljejo kontracepcijske tablete. Vitamin, ki je neposredno vpleten v tvorbo serotonina v telesu, je sicer B3. Poleg omenjenih vitaminov iz skupine B pa je pri depresiji zelo pomemben tudi folat (oziroma folna kislina, če se odločite za prehranska dopolnila), kar je pravzaprav drugo ime za vitamin B9. Tudi ta vitamin lahko pomaga pri sintezi serotonina, zato pazite, da ne pride do pomanjkanja.

Magnezij

Običajno magnezij povezujemo predvsem z lajšanjem simptomov anksioznosti, na primer napetosti v mišicah. Vendar lahko pomaga tudi pri depresiji. Ogromen delež odraslih naj bi, sodeč po raziskavah, zaužil premalo magnezija, kar lahko poveča nevarnost za razpoloženjske motnje, pa tudi za težave s spanjem ipd.

PREBERITE TUDI:  Sedenje in pojav depresije

Vitamin D

Čeprav lahko vitamin D dobimo tudi s hrano, pa običajno to ni najboljši ali zadosten vir. Tako je še pomembneje, da poskušate vsak dan ujeti nekaj sončnih žarkov, kar bo telesu omogočilo, da tvori zadostne količine vitamina D – vitamina, ki je zagotovo izjemno pomemben, če se spopadate z depresijo. Verjetno ni naključje, da se prav v obdobjih, ko so sončni žarki bolj izjema kot pravilo, ogromno ljudi bojuje s t. i. sezonsko razpoloženjsko motnjo.