5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?
Zdravje & prehranaHrana kot podpora pri premagovanju depresije

Hrana kot podpora pri premagovanju depresije

MORDA VAS ZANIMA

Nekateri ljudje z depresijo pogosto iščejo uteho v hrani, spet pri drugih pa ima bolezen drugačen vpliv – občuten upad apetita. Vendar pa bomo tokrat govorili o nekoliko drugačni povezavi med hrano in depresijo. Osredotočili se bomo predvsem na tiste hranilne snovi, ki so še posebej pomembne v boju z depresijo.

- Oglas -

Omega 3

Maščobne kisline omega-3

Številne raziskave potrjujejo, da so maščobne kisline omega-3 izjemno pomembne za naše možgane. Pozitivno lahko vplivajo tako na kognitivne funkcije kot na razpoloženje. Tako je lahko zadosten vnos maščobnih kislin omega-3 tudi dobra preventiva, s katero zmanjšujemo tveganje, da bi se depresija sploh razvila. Za tiste, ki se z depresijo že spopadajo, pa je dobro, da uživajo še nekoliko več omenjenih maščobnih kislin omega-3 od siceršnjih priporočil.

Vitamini iz skupine B

Med vitamini, ki so pomembni za ljudi z depresijo, zagotovo še posebej izstopajo vitamini iz skupine B, predvsem B6 (znan tudi kot piridoksin), B3 (niacin) in B12. Nevarnost za pomanjkanje vitamina B6 naj bi obstajala predvsem pri ženskah, ki jemljejo kontracepcijske tablete. Vitamin, ki je neposredno vpleten v tvorbo serotonina v telesu, je sicer B3. Poleg omenjenih vitaminov iz skupine B pa je pri depresiji zelo pomemben tudi folat (oziroma folna kislina, če se odločite za prehranska dopolnila), kar je pravzaprav drugo ime za vitamin B9. Tudi ta vitamin lahko pomaga pri sintezi serotonina, zato pazite, da ne pride do pomanjkanja.

Magnezij

Običajno magnezij povezujemo predvsem z lajšanjem simptomov anksioznosti, na primer napetosti v mišicah. Vendar lahko pomaga tudi pri depresiji. Ogromen delež odraslih naj bi, sodeč po raziskavah, zaužil premalo magnezija, kar lahko poveča nevarnost za razpoloženjske motnje, pa tudi za težave s spanjem ipd.

Vitamin D

- Oglas -

Čeprav lahko vitamin D dobimo tudi s hrano, pa običajno to ni najboljši ali zadosten vir. Tako je še pomembneje, da poskušate vsak dan ujeti nekaj sončnih žarkov, kar bo telesu omogočilo, da tvori zadostne količine vitamina D – vitamina, ki je zagotovo izjemno pomemben, če se spopadate z depresijo. Verjetno ni naključje, da se prav v obdobjih, ko so sončni žarki bolj izjema kot pravilo, ogromno ljudi bojuje s t. i. sezonsko razpoloženjsko motnjo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×