Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehranaTipični simptomi pomanjkanja magnezija

Tipični simptomi pomanjkanja magnezija

MORDA VAS ZANIMA

Magnezij je mineral, ki je izjemno pomemben za naše zdravje in počutje. Še posebej velik vpliv ima na naš mišični in živčni sistem. Nezadosten vnos magnezija – ali prekomerna izguba tega minerala – lahko tako pomeni kar precej težav. Sprva so lahko simptomi pomanjkanja dokaj subtilni. Šele ko se raven magnezija v telesu neverno spusti, lahko pride do izrazitejših težav. Tako je pomembno, da znate prepoznati simptome pomanjkanja tega minerala v zgodnejših fazah. Običajno je prisotnih več različnih težav, ki morda na prvi pogled nimajo skupne povezave, dokler ne ugotovimo, da je pravzaprav pri vseh v ozadju pomanjkanje magnezija …

Mišični krči, trzljaji in bolečine

- Oglas -

Pogosto se pomanjkanje magnezija najprej odrazi na mišicah. Pojavljati se namreč začnejo krči in trzljaji. Večinoma so prisotne tudi bolečine, ki so lahko zelo hude. Če je res krivo pomanjkanje magnezija, višji odmerek običajno zelo hitro pomaga oziroma vsaj močno ublaži težave. Seveda pa obstajajo tudi drugi razlogi za pogoste mišične krče – ti so na primer včasih povezani tudi s prekomernim stresom, jemanjem določenih zdravil ali celo z nekaterimi nevrološkimi boleznimi. Čeprav obstaja torej kar nekaj možnih vzrokov, zaradi katerih imate lahko težave z mišičnimi krči, pa je prav pomanjkanje magnezija eden najpogostejši.

Tesnoba oziroma napetost in težave s spanjem

Omenili smo že, da je magnezij zelo pomemben za naš živčni sistem. Ljudje, ki jim primanjkuje omenjenega minerala, imajo tako pogosteje težave z nemirom in tesnobo. Pomanjkanje magnezija pa lahko vpliva tudi na depresivne občutke. Tako lahko včasih ljudem, ki se soočajo z določenimi razpoloženjskimi motnjami, pomaga uživanje prehranskih dopolnil na osnovi magnezija oziroma povečan vnos živil, bogatih s tem mineralom. Poleg tega pa več magnezija pogosto pomeni tudi manj težav s spanjem. Nespečnost je prav tako eden pogostejših znakov, ki kažejo, da vašemu telesu primanjkuje magnezija.

Povišan krvni tlak

Pri ljudeh, ki se soočajo s pomanjkanjem magnezija, lahko pride tudi do (kronično) povišanega krvnega tlaka. To pa seveda pomeni večje tveganje za številna srčno-žilna obolenja. Tako se včasih tudi v primeru težav s previsokim krvnim tlakom svetuje dodaten vnos magnezija.

Aritmija

Med najbolj resne simptome, povezne s pomanjkanjem magnezija, zagotovo sodi aritmija oziroma neenakomeren srčni utrip. Prihaja do tako imenovanih palpitacij, nekakšnih podaljšanih odmorov med posameznimi utripi srca.

Povečana utrujenost

- Oglas -

Opažate, da ste v zadnjem času nenavadno utrujeni? To je lahko še eden izmed simptomov pomanjkanja magnezija, še posebej če se pojavlja tudi občutek šibkosti telesa oziroma mišic. Seveda pa je lahko povečana utrujenost povezana tudi s številnimi drugimi vzroki. Med drugim je lahko to tudi znak, da vašemu telesu primanjkuje železa oziroma da ste anemični.

Katera živila vsebujejo največ magnezija?

Bi se želeli izogniti jemanju prehranskih dopolnil in pokriti potrebe svojega telesa po magneziju predvsem s prehrano? V tem primeru vam priporočamo, da uživate živila, kot so špinača, blitva, bučna semena, mandlji, avokado, fige, temna čokolada in banane. Vsa našteta živila namreč predstavljajo dober vir magnezija.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×