Ste že slišali za dieto s krompirjem? Kaj vam skoraj najprej pade na pamet, ko pomislite na zelenjavo? Marsikomu solata, saj je nekake najbolj uporabljena vrsta, malo pa jih naprej pomisli na krompir, ki pa je verjetno najbolj vsestranska vrsta zelenjave.

Zakaj ravno krompir?

Poleg vlaknin, nudi krompir tudi vitamine, minerale ter antioksidante. Glede na to, da pa se krompir golji skozi celo leto, pa je vsestranskost te zelenjave še toliko večja.

Ali krompir zares redi?

Skozi čas se je krompirju pripisovalo, da redi, vendar pa je takšno mišljenje zmotno. Zdravstveni ter prehrambeni strokovnjaki že nekaj časa svetujejo razne diete, ki so bogate s sadjem in zelenjavo, zato je krompir odlična izbira, saj je odličnega okusa, poceni ter hranljiv. Krompir sodi med koreninasto zelenjavo in vsebuje kompleksne karbo-hidrate ter vlakna, ki absorbirajo vodo, zato vas krompir dodobra nasiti in daje ta občutek sitega še dolgo časa po jedi.

Brez slabih maščob in holesterola

Dejstvo je, da je krompir skoraj brez maščob ter brez holesterola, kalorij pa ima toliko kot eno jabolko.

Problem je v tem, da krompir velikokrat prelivamo z raznimi omakami, prelivi in mu dodajamo razne dodatke, kar pa ga naredi celoten obrok kaloričen in nasičen z maščobami in holesterolom. Zato raje poiščite kakšne nizkokalorične dodatke krompirju in poiščite kakšen nov recept za krompir za pripravo le-tega.

Prebivalec Slovenije je leta 2010 porabil povprečno 121 kilogramov žit, 91 kilogramov zelenjave, 70 kilogramov krompirja, 93 kilogramov mesa in 36 kilogramov sladkorja, so sporočili s slovenskega statističnega urada ob svetovnem dnevu hrane.

Krompir in dieta s krompirjem

Kakšno zelenjavo pa nam še priporočajo pri izgubi telesne teže?

Z mnogimi rezultati na vseh področjih, slabimi in dobrimi, bomo delali bilance, ko se bo leto počasi poslavljalo. Tudi osebne. Ugotavljali bomo tudi, koliko se je uresničilo od zastavljenega cilja pri znižanju naše telesne teže. Smo po nekaj mesecih temeljitega ukvarjanja s seboj, zadovoljni? Dovolj imamo še časa, da se pripravimo tudi na praznovanje novega leta, ko bomo v najdaljši noči posebej želeli blesteti v svoji novoletni garderobi. Del priprav je izbira pravilne prehrane, prave mere telesne dejavnosti, pa tudi zdrav in ljubeč odnos s partnerjem. Ob vsem moraliziranju ne pozabimo na stari rek, ki pravi, da zdravnik pomaga, narava pa zdravi.

Pravih priložnosti za nabiranje darov narave je v poletnem in jesenskem času veliko:

KORUZNI STORŽ je s svojimi sladkimi zrnci, le-ta se spremenijo v škrob, bogat z vitamini skupine B, kalcijem, kalijem in niacinom. Koruzo si lahko privoščimo kuhano ali pečeno, posoljeno ali z maslom.

BUČA v svoji bledi do žareče oranžni lupini prinaša vsebino, nasičeno z betakarotenom, kalijem, železom in manganom. Uporabimo jo lahko v juhi enolončnici, oslajena z medom ali sladkorjem je odličen poobedek, manjše buče pa so primerne tudi za polnjenje in pečenje v pečici.

KROMPIR s svojimi hranilnimi snovmi, vitaminom C, beljakovinami, vlakninami, kalijem in magnezijem ter malo kalorijami lahko uživamo v vseh oblikah (praženega, pečenega, v oblicah …);

LISIČKE nam nudijo prijeten vonj po gozdu. Sodijo k bolj čvrstim gobam, ki popijejo veliko vode, zato jih ne umivamo, temveč s čopičem odstranimo pesek ali zemljo. Bogate so s karotenom, vitaminom D, vitamini skupine B, kalijem, železom, cinkom in magnezijem.

KUTINE moramo omeniti v našem jesenskem izboru sadja. Sicer so trde, trpke, kisle in svoj pravi okus razvijejo šele, ko so kuhane. Vsebujejo veliko pektina, taninske kisline, kalija, folne kisline in vitamina C ter so zelo uporabne za pripravo vseh vrst želejev in marmelad. Uporabljamo jih lahko tudi kot naravno sredstvo za odišavljanje prostor.

ŠIPEK je zdrav dodatek jesenskim napitkom in poobedkom. Njegove jagode so plodovi divje vrtnice ali šipka, ki samoniklo raste ob robovih cest ali v živih mejah ob njivah. Okrogle šipkove jagode ali podolgovati plodovi češmina so izredno zdravi, saj imajo kar 25-krat več vitamina C kot pomaranče. Lahko pa jih predelamo v odlično okusno mezgo ali sok.

Plodov narave je v tem času resnično veliko na voljo tudi na naših tržnicah. Ya konec pa še okusen recept!

Nadevan krompir z zeliščno jogurtovo omako

Nadevan krompir

Sestavine za dve osebi: 300 g krompirja, jodirana sol, brazilski oreh, strok česna, šalotka, 100 g ostrigarjev, žlička oljčnega olja, poper, žlica naribanega parmezana, 2 stebelci peteršilja, pol šopka drobnjaka, kozarček lahkega jogurta

Krompir približno 25 minut kuhamo v slani vodi, nato ga odcedimo. Podolžno ga razpolovimo in izvotlimo, tako da ostane približno centimeter debel rob. Brazilski oreh narežemo na rezine, česen in šalotko drobno nasekljamo. Ostrigarje očistimo in drobno narežemo. Segrejemo olje in na njem zarumenimo česen, šalotko in gobe. Posolimo in popramo, dodamo izdolbeno krompirjevo meso in zmešamo.

Krompirjeve polovice položimo v pekač in jih napolnimo z nadevom. Potresemo jih s koščki brazilskega oreha in parmezanom, postavimo v pečico in približno pet minut pečemo. Zelišča nasekljamo, jih zmešamo z jogurtom, začinimo in postrežemo s krompirjem.