Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.

Meditacija lahko pomaga pri hitrejšem prepoznavanju napak

Ali ste pogosto površni in pozabljivi? Hiter vsakodnevni tempo je pogosto kriv za to, da naredimo precej več napak, kot bi jih sicer.

Doma narejeni pripravki za zatiranje škodljivcev na vrtu

V naravi lahko naberemo rastline, iz katerih sami naredimo pripravke, naravna škropiva oziroma sredstva za boj proti škodljivcem na vrtu.

9 trikov za učinkovitejše čiščenje preprog

Vzdrževanje oziroma čiščenje preprog je precej zahtevno. Zgolj sesanje običajno ne zadostuje.

Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.
Zdravje & prehranaČrevesni mikrobiom vpliva na vaš imunski sistem, duševno zdravje in metabolizem

Črevesni mikrobiom vpliva na vaš imunski sistem, duševno zdravje in metabolizem

MORDA VAS ZANIMA

Črevesni mikrobiom je trenutno v središču zanimanja številnih raziskovalcev. Na voljo je vedno več dokazov, ki pričajo o pomembnosti mikroorganizmov, ki poseljujejo naše črevesje, za naše zdravje. Toda čeprav je črevesni mikrobiom deležen vedno več pozornosti, so številni ljudje še vedno prepričani, da gre za nekaj, kar vpliva predvsem na prebavo. Seveda pa so vplivi črevesnega mikrobioma precej obsežnejši. Od bakterij in drugih mikroorganizmov, ki živijo v črevesju, je med drugim odvisen naš imunski sistem. Poleg tega pa lahko črevesni mikrobiom, znan tudi kot črevesna flora in črevesna mikrobiota, vpliva na naš metabolizem in celo na duševno zdravje …

Eden izmed razlogov za težave pri hujšanju je lahko prav črevesni mikrobiom

- Oglas -

Čeprav je črevesni mikrobiom sestavljen pretežno iz bakterij, bi bilo zmotno misliti, da je to edina vrsta mikroorganizmov, ki jih najdemo v črevesju. Mikrobiom namreč sestavljajo tudi glivice, virusi in evkarionti. Povprečni črevesni mikrobiom naj bi tvorilo tudi do 1000 različnih vrst mikroorganizmov, skupno število vseh pa znaša več deset bilijonov. Za ohranjanje dobrega zdravja je pomembno ohranjanje ustreznega razmerja med temi mikroorganizmi; to pomeni, da moramo paziti, da škodljive vrste ne prevladajo nad koristnimi.

Eden najočitnejših znakov porušenega črevesnega ravnovesja so seveda prebavne težave, na primer pogosta napihnjenost, težave z vetrovi, trebušni krči in težave z odvajanjem blata. Vendar so lahko znaki porušenega črevesnega ravnovesja tudi manj očitni. Tako lahko težave s črevesnim mikrobiomom med drugim vplivajo tudi na našo telesno težo. Če ste v zadnjem času pridobili precej kilogramov, čeprav niste bistveno spremenili svojih navad, povezanih z gibanjem in prehranjevanjem, ali če imate hude težave s hujšanjem, je lahko v ozadju prav porušeno črevesno ravnovesje.

Raziskovanje te povezave je sicer še v precej zgodnji fazi, toda zdi se, da je raziskovalcem uspelo odkriti zanimiv fenomen: izsledki do zdaj izvedenih raziskav nakazujejo, da lahko število bakterij v črevesju vpliva na izrabo energije iz hrane. Če v črevesju ni dovolj koristnih bakterij, je kalorični izkoristek precej večji. Čeprav na primer dve osebi zaužijeta popolnoma identičen obrok, bo to pomenilo več kalorij za osebo s porušenim črevesnim ravnovesjem.

Porušeno črevesno ravnovesje lahko poveča nevarnost za depresijo in sorodne težave

Kot je znano, obstaja tesna povezava med telesnim in duševnim zdravjem. Kljub temu pa se na prvi pogled zdi zelo nenavadno, da bi lahko dogajanje v našem črevesju vplivalo tudi na težave, kot je depresija. Toda čeprav je povezava nepričakovana, so številni raziskovalci odkrili korelacijo med porušenim črevesnim ravnovesjem in povečanim tveganjem za depresijo, pa tudi za anksioznost in nekatere druge težave z duševnim zdravjem. Hkrati je zanimivo, da naj bi črevesni mikrobiom vplival celo na naše osebnostne značilnosti. Tako naj bi bilo od mikroorganizmov v našem črevesju deloma odvisno tudi to, ali smo bolj introvertirana ali bolj ekstrovertirana oseba.

Vroča tema: povezava med črevesnim mikrobiomom in imunskim sistemom

- Oglas -

Ukrepi za krepitev imunskega sistema so zagotovo ena najbolj vročih tem ta hip. Prav to je tudi eden izmed razlogov, zakaj se hkrati vedno več govori tudi o črevesnem mikrobiomu. Povezavo med dogajanjem v črevesju in imunskim sistemom je praktično nemogoče zanikati, saj lahko v črevesju najdemo kar približno 70–80 odstotkov vseh naših imunskih celic. Naloga imunskega sistema je seveda odstranjevanje tujkov, kamor spadajo predvsem različne vrste bakterij in virusov. Tako imunski sistem ni predstavljal samo grožnje zunanjim nevarnostim, ampak tudi črevesnemu mikrobiomu.

V zgodnjih fazah vzpostavljanja imunskega sistema je moralo naše črevesje prevzeti nadzor, saj je bila to edina možnost za preživetje mikrobioma. Tako je danes aktivacija imunskega sistema pri človeku v veliki meri odvisna prav od bakterij in drugih mikroorganizmov v črevesju. Pogosta obolenja so lahko zato znak, da svojemu črevesnemu mikrobiomu ne posvečamo dovolj pozornosti, posledično pa naš imunski sistem ni tako močan, kot bi lahko bil. Porušeno črevesno ravnovesje lahko prispeva tudi k avtoimunskim boleznim, hkrati pa tudi h kroničnim vnetjem. Ukrepi za okrepitev imunskega sistema bi morali zato vsekakor vključevati tudi navade, ki pripomorejo k zaščiti črevesnega mikrobioma.

8 nasvetov za zaščito črevesnega mikrobioma

Tudi če se dobro zavedate pomembnosti črevesnega mikrobioma, se morda sprašujete, kaj natančno lahko naredite za zaščito koristnih mikroorganizmov v svojem črevesju oziroma za povečanje njihovega števila in za čim bolj raznolik črevesni mikrobiom. Za vas smo zato izbrali nekaj preprostih napotkov, ki pripomorejo k ohranjanju črevesnega ravnovesja:

  1. Poskrbite, da boste na jedilnik redno uvrščali fermentirana živila in napitke.
  2. Po jemanju antibiotikov naj bo vnos probiotikov večji kot običajno, saj antibiotiki uničijo tudi koristne bakterije, ne le škodljivih (po potrebi si pomagajte s kakovostnimi prehranskimi dopolnili, ki se lahko uporabljajo tudi preventivno).
  3. Vaša prehrana naj vsebuje čim več sadja in zelenjave ter drugih živil, bogatih z vlakninami, ki spadajo med t. i. prebiotike, kar pomeni, da so hrana za koristne bakterije, ki živijo v našem črevesju.
  4. Poiščite učinkovite metode za ublažitev negativnih vplivov stresa; kronični stres lahko namreč prispeva tudi k porušenju vašega črevesnega ravnovesja.
  5. Poskrbite, da boste vsako noč spali vsaj približno 7–8 ur, saj je tudi pomanjkanje (kakovostnega) spanca eden izmed dejavnikov, ki lahko ogrozijo vaš črevesni mikrobiom.
  6. Popijte dovolj vode, ki vam lahko pomaga pri ohranjanju črevesnega ravnovesja, hkrati pa je pomembna za zdravo črevesno sluznico.
  7. Izogibajte se sladkorju in zelo mastni hrani; ena izmed nevarnosti, povezanih s tovrstnimi živili, je namreč prav neugodno razmerje med koristnimi in škodljivimi mikroorganizmi, ki poseljujejo črevesje. Žal velja podobno tudi za umetna oziroma brezkalorična sladila, kot je aspartam. Uporaba tovrstnih nadomestkov sladkorja lahko med drugim zmanjša raznolikost vašega črevesnega mikrobioma. Zelo neugoden vpliv na sestavo mikrobioma pa ima lahko tudi alkohol, zato pazite, da boste tudi pri uživanju alkoholnih pijač čim bolj zmerni.
  8. Uživajte čim več živil, bogatih s polifenoli, saj gre za skupino antioksidantov, ki lahko nahranijo koristne mikroorganizme v vašem črevesju; med živila, ki vsebujejo nadpovprečno količino polifenolov, med drugim uvrščamo borovnice, rdeče grozdje, brokoli in temno čokolado oziroma presni kakav.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×