Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.

Meditacija lahko pomaga pri hitrejšem prepoznavanju napak

Ali ste pogosto površni in pozabljivi? Hiter vsakodnevni tempo je pogosto kriv za to, da naredimo precej več napak, kot bi jih sicer.

Doma narejeni pripravki za zatiranje škodljivcev na vrtu

V naravi lahko naberemo rastline, iz katerih sami naredimo pripravke, naravna škropiva oziroma sredstva za boj proti škodljivcem na vrtu.

9 trikov za učinkovitejše čiščenje preprog

Vzdrževanje oziroma čiščenje preprog je precej zahtevno. Zgolj sesanje običajno ne zadostuje.

Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.

Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.
Zdravje & prehranaTelovadba poleti: upoštevajte varnostna opozorila!

Telovadba poleti: upoštevajte varnostna opozorila!

MORDA VAS ZANIMA

Telovadba je zelo zdrava, ne glede na letni čas. Seveda pa je poleti zaradi povišanih temperatur potrebna posebna previdnost, da se izognemo določenim nevarnostim. Z upoštevanjem varnostnih napotkov lahko uspešno zmanjšate tveganje za težave med telovadbo v toplejših mesecih.

- Oglas -

Telovadba poleti

Bodite pozorni na dehidracijo

Poleti je seveda nevarnost za dehidracijo še posebej visoka, dodatno pa se poviša takrat, kadar smo telesno zelo aktivni. Poskrbite, da boste popili še več tekočine kot običajno. Obenem pa bodite pozorni na tipične znake dehidracije, kot je na primer omotičnost. Pijte tako neposredno pred vadbo kot med samo vadbo.

Izogibajte se vadbi sredi dneva

Običajno so temperature najvišje med 10. in 15. oziroma 16. uro, ko je tudi sonce najmočnejše. Poskušajte torej načrtovati vadbo tako, da bo potekala zjutraj ali zvečer, če gre seveda za vadbo na prostem, na primer za tek ali kolesarjenje. S tem tudi zmanjšate nevarnost za sončne opekline.

Uporabljajte kakovostno zaščitno sredstvo

Ostali smo pri sončnih opeklinah. Tudi če ne telovadite ob najbolj problematičnih urah, še vedno potrebujete ustrezno zaščito pred nevarnimi UV-žarki. Preden se odpravite ven, zato ne pozabite na nanos kreme, losjona ipd. z dovolj visokim SPF-jem.

Poskrbite tudi za zaščito oči

- Oglas -

Priporočamo vam, da si za vadbo na prostem omislite tudi kakovostna sončna očala. Tako boste zaščitili oči, obenem pa boste imeli boljši pregled nad okolico, s čimer zmanjšate tveganje za poškodbe.

Čas vadbe na prostem povečujte postopoma

Zunanje temperature se običajno dvignejo zelo hitro. Če niste vajeni telovadbe v poletnem obdobju, je priporočljivo, da čas povečujete zelo počasi in opazujete, kako se vaše telo odziva na vadbo v vročini. Ne precenjujte svojih zmožnosti, ampak dovolite telesu, da se postopoma prilagodi na spremenjene pogoje. Vsako leto namreč veliko ljudi umre prav med telesno aktivnostjo v vročih mesecih.

Uživajte primerno hrano

Čeprav se večinoma odsvetuje uživanje zelo slanih jedi, je v poletnih mesecih načeloma koristno, da nekoliko povečate vnos soli, še posebej če veliko telovadite. Telo namreč med znojenjem izgublja tudi veliko elektrolitov, primanjkljaj pa je nujno nadomestiti. Pred vadbo pojejte banano, ki velja za odličen vir različnih mineralov.

Oblecite se primerno

Za telovadbo poleti izberite oblačila iz zračnih materialov, ki dihajo in preprečujejo zadrževanje vlage. Tako vam ne bo prevroče oziroma neudobno. Posebno pozornost namenite izbiri nogavic, saj se poleti močneje znojijo tudi stopala, še posebej v zaprti obutvi.

Na koncu si vzemite dovolj časa za ohlajanje

Vedno si rezervirajte tudi čas za to, da se po koncu vadbe počasi ohladite. Priporočamo lahkotno raztezanje, ki obenem prepreči bolečine in krče v mišicah naslednji dan. Medtem se bo počasi umiril tudi vaš srčni utrip. Poskrbite torej, da za telo sprememba ne bo nenadna, ampak se bo počasi vrnilo v običajno stanje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×