Telovadba poleti: upoštevajte varnostna opozorila!

Telovadba je zelo zdrava, ne glede na letni čas. Seveda pa je poleti zaradi povišanih temperatur potrebna posebna previdnost, da se izognemo določenim nevarnostim. Z upoštevanjem varnostnih napotkov lahko uspešno zmanjšate tveganje za težave med telovadbo v toplejših mesecih.

Telovadba poleti

Bodite pozorni na dehidracijo

Poleti je seveda nevarnost za dehidracijo še posebej visoka, dodatno pa se poviša takrat, kadar smo telesno zelo aktivni. Poskrbite, da boste popili še več tekočine kot običajno. Obenem pa bodite pozorni na tipične znake dehidracije, kot je na primer omotičnost. Pijte tako neposredno pred vadbo kot med samo vadbo.

Izogibajte se vadbi sredi dneva

Običajno so temperature najvišje med 10. in 15. oziroma 16. uro, ko je tudi sonce najmočnejše. Poskušajte torej načrtovati vadbo tako, da bo potekala zjutraj ali zvečer, če gre seveda za vadbo na prostem, na primer za tek ali kolesarjenje. S tem tudi zmanjšate nevarnost za sončne opekline.

Uporabljajte kakovostno zaščitno sredstvo

Ostali smo pri sončnih opeklinah. Tudi če ne telovadite ob najbolj problematičnih urah, še vedno potrebujete ustrezno zaščito pred nevarnimi UV-žarki. Preden se odpravite ven, zato ne pozabite na nanos kreme, losjona ipd. z dovolj visokim SPF-jem.

Poskrbite tudi za zaščito oči

Priporočamo vam, da si za vadbo na prostem omislite tudi kakovostna sončna očala. Tako boste zaščitili oči, obenem pa boste imeli boljši pregled nad okolico, s čimer zmanjšate tveganje za poškodbe.

Čas vadbe na prostem povečujte postopoma

Zunanje temperature se običajno dvignejo zelo hitro. Če niste vajeni telovadbe v poletnem obdobju, je priporočljivo, da čas povečujete zelo počasi in opazujete, kako se vaše telo odziva na vadbo v vročini. Ne precenjujte svojih zmožnosti, ampak dovolite telesu, da se postopoma prilagodi na spremenjene pogoje. Vsako leto namreč veliko ljudi umre prav med telesno aktivnostjo v vročih mesecih.

PREBERITE TUDI:  Kaj narediti, če na morju opazimo delfine

Uživajte primerno hrano

Čeprav se večinoma odsvetuje uživanje zelo slanih jedi, je v poletnih mesecih načeloma koristno, da nekoliko povečate vnos soli, še posebej če veliko telovadite. Telo namreč med znojenjem izgublja tudi veliko elektrolitov, primanjkljaj pa je nujno nadomestiti. Pred vadbo pojejte banano, ki velja za odličen vir različnih mineralov.

Oblecite se primerno

Za telovadbo poleti izberite oblačila iz zračnih materialov, ki dihajo in preprečujejo zadrževanje vlage. Tako vam ne bo prevroče oziroma neudobno. Posebno pozornost namenite izbiri nogavic, saj se poleti močneje znojijo tudi stopala, še posebej v zaprti obutvi.

Na koncu si vzemite dovolj časa za ohlajanje

Vedno si rezervirajte tudi čas za to, da se po koncu vadbe počasi ohladite. Priporočamo lahkotno raztezanje, ki obenem prepreči bolečine in krče v mišicah naslednji dan. Medtem se bo počasi umiril tudi vaš srčni utrip. Poskrbite torej, da za telo sprememba ne bo nenadna, ampak se bo počasi vrnilo v običajno stanje.