Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaPomanjkanje elektrolitov – simptomi, na katere bodite še posebej pozorni

Pomanjkanje elektrolitov – simptomi, na katere bodite še posebej pozorni

MORDA VAS ZANIMA

Elektroliti so nujni za številne funkcije v našem organizmu. To so pravzaprav minerali, raztopljeni v telesnih tekočinah, ki se tako ločijo na pozitivne in negativne ione. Tako je možen prenos živčnih signalov, premikanje mišic, uravnavanje tekočin ipd. Elektrolite lahko najdemo v krvi, urinu in v drugih telesnih tekočinah. Med znojenjem, uriniranjem in odvajanjem blata izgubimo določen delež elektrolitov, ki jih moramo nadomestiti, sicer so lahko naše celice resno ogrožene, v še posebej velikih težavah pa se zaradi pomanjkanja elektrolitov znajde srce. Poleti, ko se močneje znojimo, je nevarnost izgube prekomernih količin elektrolitov zelo visoka. Pomembno je, da znate hitro prepoznati simptome pomanjkanja elektrolitov in da veste, s katerimi živili lahko nadomestite primanjkljaj …

- Oglas -

Pomankanje elektrolitov

Najpogostejši simptomi pomanjkanja elektrolitov

Kaj se torej zgodi, ko pride do pomanjkanja oziroma neravnovesja elektrolitov v telesu? Zelo pogost simptom je pospešen ali pa neenakomeren srčni utrip. Poleg tega se zaradi pomanjkanja elektrolitov mnogi soočajo s prekomerno utrujenostjo, s slabostjo, ki jo lahko spremlja tudi bruhanje, in z različnimi prebavnimi težavami. V mišicah se pojavi občutek oslabljenosti, pogosti pa so tudi mišični krči in bolečine. Zaradi pomanjkanja elektrolitov ste lahko tudi bolj razdražljivi in nemirni kot sicer. Med zelo tipične simptome, ki se pojavijo, kadar ne nadomestimo izgubljenih elektrolitov, prištevamo še pogoste glavobole, občutek otrplosti v okončinah, težave s koncentracijo, nespečnost in povečano žejo. Če niste povsem prepričani, ali vašemu organizmu res primanjkuje elektrolitov, je to sicer mogoče zelo hitro ugotoviti z analizo urina ali s krvnimi preiskavami, zato je včasih smiseln tudi obisk pri zdravniku.

Najboljši viri elektrolitov v prehrani

Za vse, ki se močneje znojite, in za tisti, ki ste fizično zelo aktivni, se priporoča, da se še posebej v poletnih mesecih osredotočite na povečan vnos naslednjih živil, ki telo oskrbijo s potrebnimi minerali oziroma elektroliti. Ta živila so špinača, banane, kokosova voda in morske alge. S tem boste telesu priskrbeli zadostne količine kalija, kalcija, magnezija, natrija, klorida in fosfata – mineralov, ki so potrebni za nastajanje elektrolitov. Posledično boste zmanjšali nevarnost za težave s krvnim tlakom, srčnim utripom, mišicami, živci, pH-ravnovesjem, s hormoni ipd. V primeru resnejšega pomanjkanja pa si lahko vsaj za krajši čas pomagate tudi s prehranskimi dopolnili.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×