Štirje koraki do bolj zdrave prehrane

    Zdrava prehrana je pomembna, vendar je danes težko vedeti, kaj dejansko užijemo, še manj pa vemo od kod je hrana pravzaprav prišla. Zato je potrebno vložiti malce več truda v to, kar pojemo, če želimo ostati zdravi.

    1) Jejte surovo in čim bolj svežo hrano namesto predelane

    Pod takšno hrano sodi sadje, zelenjava, žitarice, … sveža hrana, ki ni bila predelana. Nepredelana hrana nudi hranilne snovi v njihovi najbolj naravni obliki, ker le na takšen način varujejo telo pred boleznimi. S tem pa boste tudi naredili uslugo okolju, saj boste znižali stopnjo emisij, ki bi se spustila v ozračje pri sami proizvodnji prehrane. Poleg tega pa boste tudi prihranili pri denarju.

    2) Opustite vašo sladkorno razvado

    Sladkim užitkom se je težko izogniti, saj na dan zaužijemo več sladkorja, kot si mislimo. Sladkor danes najdemo povsod – v kavi, kruhu, hitri hrani, prigrizkih, … Telo tako dobi dnevno preveč sladkorja. Stranski učinki pa so poleg očitnega (debelosti) še sladkorna bolezen, bolezni srca ter ožilja, artritis, imunosupresija ter pomanjkanje vitaminov in mineralov. Zato sladkarije raje nadomestite z hrano, ki je naravno sladka (hruške, cimet, jabolka, med, javorjev sirup …). Seveda pa je tudi nekaterim naštetim izdelkom lahko dodan sladkor (med, javorjev sirup) in razni dodatki, zato se prej prepričajte in preverite embalažo in poreklo.

    3) Jejte manj mesa

    Nekoč je bilo meso pojmovano kot luksuzna dobrina. Proteini in maščoba, ki jih najdemo v mesu antilope so človeka nasitili za več dni! Zato so zgodnji ljudje razvili instinkt, da so pojedli čim več mesa takrat, ko so ga imeli pri roki.
    Danes pa imamo mesa še preveč, tisti instinkt pa je še vedno prisoten. Zato je povpraševanje po mesu vedno višje, kar pa povzroča nevarnost našemu zdravju ter planetu.
    Dnevno uživanje mesa lahko povzroči več težav: od debelosti, do diabetesa, bolezni srca ter rakavega obolenja.
    Sama proizvodnja mesa pa ima tudi ogromne posledice za okolje, saj ogromne tovarne porabijo veliko količino energije, mnogokrat onesnažujejo tudi reke, prav tako pa dvigujejo tudi povpraševanje po koruzi, soji ter drugih žitaricah.
    Zato poskusite zmanjšati vaše potrebe po mesu in s tem izboljšajte svoje zdravje, planet, ob enem pa boste tudi prihranili nekaj evrov.

    PREBERITE TUDI:  Opuncije ali indijske smokve za dobro prebavo

    4) Jejte organsko

    Res je, da je ekološko pridelana hrana včasih malce dražja, vendar pa je tudi toliko bolj zdrava, saj vsebuje veliko vitaminov in je brez aditivov. Ob enem pa boste s tem podprli tudi manjše lokalne kmetije, saj takšno hrano večinoma pridelujejo lokalni kmetje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte