Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.
Zdravje & prehranaŠtirje koraki do bolj zdrave prehrane

Štirje koraki do bolj zdrave prehrane

MORDA VAS ZANIMA

Zdrava prehrana je pomembna, vendar je danes težko vedeti, kaj dejansko užijemo, še manj pa vemo od kod je hrana pravzaprav prišla. Zato je potrebno vložiti malce več truda v to, kar pojemo, če želimo ostati zdravi.

1) Jejte surovo in čim bolj svežo hrano namesto predelane

- Oglas -

Pod takšno hrano sodi sadje, zelenjava, žitarice, … sveža hrana, ki ni bila predelana. Nepredelana hrana nudi hranilne snovi v njihovi najbolj naravni obliki, ker le na takšen način varujejo telo pred boleznimi. S tem pa boste tudi naredili uslugo okolju, saj boste znižali stopnjo emisij, ki bi se spustila v ozračje pri sami proizvodnji prehrane. Poleg tega pa boste tudi prihranili pri denarju.

2) Opustite vašo sladkorno razvado

Sladkim užitkom se je težko izogniti, saj na dan zaužijemo več sladkorja, kot si mislimo. Sladkor danes najdemo povsod – v kavi, kruhu, hitri hrani, prigrizkih, … Telo tako dobi dnevno preveč sladkorja. Stranski učinki pa so poleg očitnega (debelosti) še sladkorna bolezen, bolezni srca ter ožilja, artritis, imunosupresija ter pomanjkanje vitaminov in mineralov. Zato sladkarije raje nadomestite z hrano, ki je naravno sladka (hruške, cimet, jabolka, med, javorjev sirup …). Seveda pa je tudi nekaterim naštetim izdelkom lahko dodan sladkor (med, javorjev sirup) in razni dodatki, zato se prej prepričajte in preverite embalažo in poreklo.

3) Jejte manj mesa

Nekoč je bilo meso pojmovano kot luksuzna dobrina. Proteini in maščoba, ki jih najdemo v mesu antilope so človeka nasitili za več dni! Zato so zgodnji ljudje razvili instinkt, da so pojedli čim več mesa takrat, ko so ga imeli pri roki.
Danes pa imamo mesa še preveč, tisti instinkt pa je še vedno prisoten. Zato je povpraševanje po mesu vedno višje, kar pa povzroča nevarnost našemu zdravju ter planetu.
Dnevno uživanje mesa lahko povzroči več težav: od debelosti, do diabetesa, bolezni srca ter rakavega obolenja.
Sama proizvodnja mesa pa ima tudi ogromne posledice za okolje, saj ogromne tovarne porabijo veliko količino energije, mnogokrat onesnažujejo tudi reke, prav tako pa dvigujejo tudi povpraševanje po koruzi, soji ter drugih žitaricah.
Zato poskusite zmanjšati vaše potrebe po mesu in s tem izboljšajte svoje zdravje, planet, ob enem pa boste tudi prihranili nekaj evrov.

4) Jejte organsko

Res je, da je ekološko pridelana hrana včasih malce dražja, vendar pa je tudi toliko bolj zdrava, saj vsebuje veliko vitaminov in je brez aditivov. Ob enem pa boste s tem podprli tudi manjše lokalne kmetije, saj takšno hrano večinoma pridelujejo lokalni kmetje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×