Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaPomanjkanje spanja ima velik vpliv na poviševanje telesne teže

Pomanjkanje spanja ima velik vpliv na poviševanje telesne teže

MORDA VAS ZANIMA

Veliko ljudi podcenjuje pomen kakovostnega spanca za uspešno hujšanje. Morda je prav pomanjkanje spanja tisti razlog, zaradi katerega se tudi sami neuspešno bojujete z odvečnimi kilogrami. Zakaj je torej spanec tako pomemben in kako lahko pomanjkanje spanca privede do poviševanja vaše telesne teže?

- Oglas -

Spanje in hujšanje, pomanjkanje spanja

Povezava med spanjem, kortizolom in telesno težo

Kadar nam primanjkuje spanca, začne raven kortizola v našem telesu naraščati. Kortizol je seveda znan tudi kot stresni hormon. Preveč tega hormona v telesu med drugim oslabi delovanje centrov v naših možganih, ki so odgovorni za zaznavanje občutka sitosti. Tako ste lahko vseskozi zelo lačni, čeprav jeste ogromne količine hrane. Še posebej pogosta posledica povišane ravni kortizola je želja po zelo kalorični hrani. Raziskave so na primer pokazale, da ljudje, ki jim stalno primanjkuje spanca, v povprečju na dan pojedo tudi po 500 kalorij več od svojih dejanskih potreb.

Preberite tudi: Hujšanje: kako hujšati zdravo in učinkovito

Povečano skladiščenje maščobnih celic

Slab spanec lahko vpliva tudi na maščobne celice. Posledično je skorajda nemogoče shujšati, čeprav telovadite in jeste zdravo. Pomanjkanje spanja namreč oslabi zmožnost telesa za optimalno izrabo inzulina, kar med drugim pomeni, da ostane v krvnem obtoku precej več maščobnih celic kot sicer, ki se nato uskladiščijo na najbolj neprimernih mestih, seveda pa tudi v jetrih. Tako pomanjkanje spanja ne vpliva zgolj na debelost, ampak lahko privede tudi do resnih bolezni.

Pomanjkanje spanja lahko poruši ravnovesje med leptinom in grelinom

- Oglas -

Hormona, ki sta najpomembnejša za naš apetit, sta leptin in grelin. Prvi nam sporoči, da smo siti, medtem ko grelin sproža občutek lakote in upočasnjuje delovanje metabolizma. Kadar spimo manj kot 6 ur, začne količina grelina naraščati, raven leptina pa upada. Posledično ste precej bolj lačni kot običajno. Hrana, ki jo pojeste, pa se zaradi upočasnjenega metabolizma lažje uskladišči v obliki maščobnih oblog.

Utrujenost zmanjša motivacijo za telovadbo

Nekakovosten spanec pa ne vpliva samo na apetit oziroma prehranske izbire, ampak lahko prekriža tudi vaše načrte, povezane s telesno aktivnostjo. Kadar ste močno utrujeni oziroma zaspani, je seveda vaša želja po gibanju precej manjša. Pomanjkanje spanja obenem povečuje nevarnost za poškodbe med telovadbo in vpliva na izgubljanje mišične mase. Poleg vsega navedenega pa se takrat, ko smo zaspani, tvori manj rastnega hormona, zato pokurimo manj maščob, okrevanje po treningu pa je daljše.

Večja nevarnost za slabe odločitve

Nekateri primerjajo pomanjkanje spanca kar s pijanostjo, saj naj bi imeli obe stanji podoben vpliv na naše možgane. Premalo spanja lahko dejansko oslabi del naših možganov, ki nadzoruje sprejemanje različnih odločitev. Tako smo v precej večji nevarnosti, da sprejmemo slabe odločitve – seveda tudi pri prehrani. Ko ste bili spočiti, ste morda zares verjeli, da boste spremenili svoje navade, vendar je težko vztrajati pri teh načrtih, če ste zelo zaspani.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×