Hujšanje: kako hujšati zdravo in učinkovito

    Diet, ki svetujejo takšno ali drugačno hujšanje, je dandanes ogromno. Prav vsaka obljublja najboljše rezultate z minimalnim trudom in v najkrajšem možnem času. A dejstvo je, da v večini primerov te diete morda res pomagajo doseči želen cilj, pa naj bo ta v centimetrih ali kilogramih. Težava nastane, ko je potrebno to novo pridobljeno težo vzdrževati. In prav na tem mestu naj vam razkrijemo preprosto, a vseeno zapleteno skrivnost zdravega in učinkovitega hujšanja: jejte pametno!

    Hujšanje in izguba klogramov

    Seveda pa je za pogostejše omenjanje hujšanja in izgubljanja kilogramov odgovorno tudi prijetno pomladansko (in prihajajoče poletno) vreme ter posledično večja količina časa, ki ga preživimo v naravi. In ker izguba kilogramov nima nobenega dolgoročnega smisla, če ni povezana s celovito spremembo življenjskega sloga in uvedbo zdravega načina življenja, je skrajni čas, da se tega lotite pravilno.

    Zdravo hujšanje

    Začnite hujšati počasi

    Vsi želimo vidne spremembe, in to čim prej, vendar je navada železna srajca, in starejši smo, težje je spreminjati vedenjske vzorce. Tudi kar se tiče hrane. Zato poskusite počasi in z majhnimi koraki, da daste sebi in svojemu telesu možnost, da se na spremembe navadi. Ne le, da so prehitre diete in spremembe slabe za telo, pač pa tudi način, pri katerem spremenite vse naenkrat, veliko pogosteje vodi h goljufanju in pregrešitvi. Obljubimo vam namreč lahko, da bodo spremembe, ki jih boste vpeljali počasi, postopno in z odločnostjo, veliko bolje vplivale na vaše telo in življenje; in preden se boste zavedeli, bo vaša dieta sestavljena iz dobre, zdrave in telesu prijazne hrane.

    Zapomnite si tudi, da vsaka sprememba šteje. Ni nujno, da tem spremembam popolnoma sledite do te mere, da s svojega jedilnika črtate vse svoje najljubše jedi. Vaš dolgoročni cilj je namreč, da se boste bolje počutili, imeli več energije ter zmanjšali možnost za razvoj rakavih in drugih bolezni. Naj vas ne zavede misel, da je zaradi ene napačne odločitve vse šlo po zlu. Namesto da ji sledi še ena in njej še ena, se ustavite in pojejte nekaj zdravega, saj vsaka prava odločitev za zdravo hrane nekaj pomeni in šteje.

    Pomembno je tudi, kako jeste

    Ne le kaj, pač pa tudi kako. Zdravo prehranjevanje niso le manjše porcije. Pravzaprav v veliko primerih sploh nimajo nobene povezave z zdravo hrano. Pomembno je, da spremenite svoj način razmišljanja o hrani. Zdravih prehrambnih navad se namreč lahko naučimo in nujno je, da se upočasnimo in si vzamemo čas za obrok, namesto da jemo med hojo, med delom ali celo pred računalnikom. Znanstveniki pa zdaj dokazujejo, da je zelo priporočljivo jesti v družbi, saj to dodaja čustvene in družbene prednosti, hkrati pa predvsem otrokom pomaga razvijati zdrave vzorce o hrani. Izogibajte se televizijskemu sprejemniku!

    Namesto da jeste takrat, ko se to od vas pričakuje, si vzemite čas, da prisluhnete svojemu telesu. Jejte takrat, ko ste lačni, spijte kozarec vode, da ugotovite, če ste pravzaprav žejni. Telo nam včasih pošilja mešane signale. Vzemite si čas, da počasi prežvečite hrano in je ne goltajte. Ko se vam zdi, da ste pojedli dovolj, nehajte jesti, četudi še niste siti. Možgani namreč nekaj minut čakajo na signal želodca, da je poln, zato se pogosto nevede prenajedamo.

    Pomembno je tudi, da jeste zajtrk, kosilo in večerjo vsak dan ob čim bolj enakem času ter vmes poskrbite za manjše obroke oziroma zdrave prigrizke. Če jeste manjše obroke, to namreč vzdržuje nivo vaše energije in drži vaš metabolizem v pogonu. Večerje ne jejte prepozno in vsekakor se potrudite, da se večernemu ali nočnemu prigrizovanju izognete.

    fižol

    Priporočljiva hrana za hujšanje

    Na prodajalnih policah se kar tare številnih prehranskih dopolnil in pripravkov, ki obljubljajo takšne ali drugačne spremembe in hujšanje. Topijo celulit, maščobne celice, tanjšajo pas in obseg stegen ter vam uredijo še pričesko. Malce se šalimo, pa vendar je pomembno, da se zavedate, da je veliko teh dopolnil lahko neprimernih za dosego vaših želenih ciljev. Posezite po tistih, ki imajo naravne sestavine in učinkovine, ki jih priporočajo tudi zagovorniki zdravega življenja in strokovnjaki s tega področja.

    Pogosto slišimo, da so ogljikovi hidrati največji sovražnik vitkega pasu. A to ne velja za vse ogljikove hidrate, saj poznamo takšne, ki telesu še kako koristijo. Med te prijazne vlaknine spadajo polnozrnati pripravki, fižol, sadje in zelenjava. Vlaknine so neprebavljivi ogljikovi hidrati, ki jih najdemo le v hrani rastlinskega izvora. Zaslužijo si posebno pozornost pri vsakodnevni prehrani, saj nudijo številne koristi človeškemu telesu in zdravju. Priporočen dnevni vnos vlaknin se giblje med 20 in 35 g.

    Živila za hujšanje z večjo vsebnostjo vlaknin upočasnjujejo absorpcijo enostavnih ogljikovih hidratov v telesu. Vlaknine v telesu poskrbijo za počasen in enakomeren dvig krvnega sladkorja, prav tako pa lahko kontrolirajo konstantno raven sladkorja v krvi. Topne vlaknine so topne v vodi in absorbirajo vodo. Po zaužitju se pretvorijo v gost in lepljiv gel, ki se počasi pomika skozi telo. To nas naredi bolj polne in site za dlje časa, kar ima za posledico zaužitje manjše količine hrane. Zelo učinkovit vir naravnih vlaknin je indisjki trpotec.

    psyllium indijski trpotec

    Izdelki za zmanjševanje telesne teže morajo po najnovejših standardih ustrezati dvema kriterijema:

    1. učinkovito znižujejo telesno težo.
    2. imajo hkrati pozitiven učinek na zdravstvene probleme, povezane s prekomerno telesno težo.

    Čudežne lastnosti

    Med vsemi številnimi tropskimi presenečenji se znajdejo tudi goji jagode, ki so bogat vir različnih vitaminov, mineralov in esencialnih maščobnih kislin. Hkrati povečajo hitrost presnove, imajo močan antioksidativen učinek in tako pripomorejo k zmanjševanju telesne teže. Poleg tega, da so med najboljšimi viri antioksidantov, v sebi skrivajo tudi 18 vrst aminokislin, vključno z vsemi osmimi esencialnimi, ki jih telo samo ne more tvoriti, 6 vitaminov, 11 mineralov in 5 nenasičenih maščobnih kislin ter številne druge učinkovine.

    Hkrati krepijo še imunski sistem ter pomagajo telesu po bolezni in med okrevanjem, mu dajejo energijo in vas polnijo z žarom tudi v najbolj stresnih obdobjih. Za nameček pa še izboljšujejo vid, zdravijo bolečine v sklepih, uravnavajo krvni pritisk, zmanjšujejo nivo holesterola v krvi ter čistijo kožo. Ne le, da vam bodo pomagale shujšati, uredile bodo tudi vašo prebavo, razstrupile jetra in uravnovesile raven sladkorja v krvi.

    Brez dvoma pa poznate tudi kaktus opuncijo, ki poleg tega, da raste v Mehiki, Južni Ameriki, Afriki in Španiji, uspeva tudi na nekaterih slovenskih dvoriščih. Krasijo ga čudoviti rumeni cvetovi, iz katerih se razvije sadež, ki je, ko je zrel, rumenkasto-zelene barve in ima trdno lupino s številnimi temnimi vozlički. Užitne so le obarvane kaktus fige. Ta tropski kaktus je bogat z naravnimi rastlinskimi vlakni, ki imajo to lastnost, da preprečijo absorpcijo maščob iz hrane, preden se presnovi med prebavnim procesom, ter jo odstranijo iz telesa po naravni poti ter s tem pospešujejo hujšanje.

    Vlaknine tega kaktusa se vežejo z maščobami, ki so v hrani. Netopne vlaknine vežejo nase maščobne molekule, topljive pa ustvarijo nekakšen »gel«, kar preprečuje absorpcijo in pomaga pri njihovi izločitvi. Vlaknine opuncije delujejo z maščobami tako, da jih vsrkajo kot neke vrste spužva. Ker maščobe niso absorbirane, ne pridejo v kri in se enostavno po naravni poti izločijo iz telesa.

    Voda in vadba

    Dve zapovedi, ki ju uvrstite v svoj življenjski ritem, kot da sta vrsti hrane!

    Voda namreč pomaga odplakniti neželene snovi in toksine, kar je zelo pomembno. Najhuje je to, da je veliko ljudi dehidriranih, pa se tega sploh ne zavedajo. Dehidracija povzroči zmanjšanje energije, glavobole in utrujenost. Pogosto zamenjamo žejo za lakoto, zato bodite previdni.

    Vadba pomaga pri prebavi in boljšem počutju ter vas bo z dodatno injekcijo energije opremila z navdušenjem nad zdravim življenjem in poskrbela, da boste še lažje sprejemali bolj zdrave in telesu bolj prijazne odločitve.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte