Naravno nad nespečnost

    Se vam je že kdaj zgodilo, da vas je mučila nespečnost? Že samo en dan je dovolj, kaj šele več dni. Vendar pa je žal tako, da naporen in hiter tempo življenja povzročata vse več stresa, zaradi česar posledično prihaja pri nekaterih ljudeh tudi do nespečnosti. Vse več je takih, ki iz dneva v dan dolge ure nemo strmijo v strop, štejejo ovčke ali pa imajo glavo polno skrbi in nemirnih misli. Ste se sami kdaj zamislili nad tem problemom, v kolikor tudi vas občasno muči? Kakšna je kakovost vašega spanca?

    Človek naj bi pribiližno kar tretjino svojega življenja prespal, vendar pa iz leta v leto spanec postaja vse krajši in bolj rahel. To je nekaj povsem normalnega, saj je to posledica sprememb, ki nastanejo v osrednjem živčevju ter v organskih sistemih.  Če ste kdaj pozorni, lahko opazite, da starejši kot je človek, manj spi. Vaši stari starši ali starši zagotovo ne spijo do poznih dopoldanskih ur in podobno. Nekateri strokovnjaki trdijo, da odraslemu človeku zadostuje že samo pet ur spanca ponoči.  Ob vsem že prej omenjenem hitrem življenjskem ritmu, ki nas spremlja na vsakem koraku, pa pogosto vsi pozabimo na zdravo življenje in s tem tudi na zdrav spanec.  K boljšemu spancu boste pripomogli že s tem, če boste spremenili nekatere slabe življenjske navade.

    Nespečnost
     Iz leta v leto spanec postaja vse krajši in bolj rahel

    Kaj je lahko boljšega, kot to, da smo zjutraj spočiti, zadovoljni in polni energije. V sodobnem času naj bi vsaka tretja odrasla oseba trpela za nespečnostjo.  Kot že omenjeno, nespečnost najpogosteje v sodobnem času povzroča zaskrbljenost, sicer pa jo povzročajo tudi nekatera bolezenska stanja, kot sta sindrom nemirnih nog ali apneja med spanjem. Pogosto so vzrok nespečnosti tudi dejavniki okolja (hrup, svetloba,..). Lahko pa je zgolj znak psihične bolezni, značilno je, da depresivne osebe pogosto težko zaspijo. Strokovnjaki ločijo 3 oblike nespečnosti:

    1. Prehodna nespečnost : traja ponavadi samo nekaj dni. Nastane zaradi različnih stresnih situacij, kot so poškodbe, kiruruški posegi, hrup, svetloba, akutna obolenja, ipd.
    2. Kratkotrajna nespečnost: traja največ do 3 tedne in pogosto nastane, ko posledica smrti v družini, po razpadu zakona ali ob odhodu kakšnega svojca.
    3. Dolgotrajna ali kronična nespečnost: Osebe ne morejo zaspati, se večkrat zbudijo, spanec pa v splošnem ni dovolj krepčilen in je utrujajoč. Kronična nespečnost se pojavlja nekajkrat tedensko in tako traja en mesec ali celo več.
    PREBERITE TUDI:  Nepogrešljivi česen

    Kronična nespečnost

    Za kronično nespečnost so najpoosteje kriva kakšna žalovanja, nervoza, depresije, obolenja osrednjega živčnega sistema, obolenja srca in ožilja, bolezni sečil ali želodčno – črevesne bolezni.  Na motnje v spanju lahko vplivajo tudi različna zdravila in zloraba uspaval, alkohola ter hipnotikov. Včasih so vzrok za nespečnost tudi genski vzroki ali hormonske spremembe, ki nastanejo s starostjo.

    Kako zdravimo nespečnost

    Neke raziskave so dokazale, da lahko nespečnost uspešno zdravimo s spremembo življenjskih navad in spremenjenim načinom življenja ter z različnimi psihološkimi tehnikami. Še vedno pa je najbolje, da se nad to težavo spravimo povsem naravno in z naravnimi sredstvi! Vse kemikalije lahko dolgotrajno prinesejo negativne posledice in kontra učinke.

    Nudimo vam nekaj nasvetov, kako lahko sami, na povsem naraven način poskrbite za boljši spanec:

    • Postelja naj bo namenjena samo spanju in ne gledanju tv, delu na računalniku ali branju. Vsak moment, ki ga aktivno preživite v postelji bo namreč negativno vplival na način spanja.
    • Poskušajte imeti ustaljen ritem spanja, kar pomeni, da pojdite v posteljo vedno ob istem času in tudi vstajati poskušajte ob istih urah.  Vendar pa se takšnega urnika poskušajte držati tako ob vikendih, kot tudi med počitnicami.
    • Priporočljivo je, da se izognete popoldanskemu spancu, kot tudi večernemu dremežu.
    • Popoldan ali pred večerjo telovadite. Rekreacija je najboljši pripomoček za sproščujoč in zdrav spanec, vseeno pa pazite, da se izogibate telesnim aktivnostim tik pred spancem.
    • Priporočljivo je tudi, da si približno 2 uri pred spanjem pripravite toplo kopel, ki bo spremenila vašo telesno temperaturo in omogočila hitrejši ter lažji spanec.
    • Spalnica naj ne bo pretopla in poskrbite za to, da bo vedno dobro prezračena. Ko se odpravite spat, naj bo v spalnici popolna tema.
    • Ne jejte tik pred spanjem in ne pijte napitkov, ki vsebujejo kofein. Zadnji obrok zaužijte nekje 4-5 ur pred spanjem.
    • Čez dan se poskusite čim več gibati na soncu in svežem zraku.
    • Tudi nikotin slabo vpliva na spanec, zato zmanjšajte ali prenehajte kaditi.
    • V kolikor se vam kljub upoštevanju vsega do sedaj omenjenega  še vedno zgodi, da ne morete spati, po najkasneje 20 minutah vstanite in odidite v drug prostor ter počnite kaj sproščujočega. Nikakor pa ne vztrajajte v postelji in se ne premetavajte samo, da bi čim prej zaspali.
    PREBERITE TUDI:  Koristi fermentirane hrane

     

    V lekarni lahko poleg vsega omenjenega dobite tudi naravna zdravila iz zelišč, ki naj bi uspešno delovala proti nespečnosti. Zdravila na naravni bazi so: vilium, xanax, restoril, ipd. Vsa ta zdravila vam bo predpisal vaš osebni zdravnik. Vendar pa tudi omenjena zdravila niso najbolj priporočljiva, saj bo sčasoma vaše telo zagotovo postalo odvisno od njih in brez njih ne boste mogli več zaspati. Poleg zdravil je zelo učinkovit naraven način za preganjanje nespečnosti, dieta. Iz svoje prehrane poskušajte izločiti napitke, ki vsebujejo kofein, sladkor. Zaužijte čim več magnezija (oreščki, kvas, mandeljni,…) in hrane, ki vsebuje aminokislino (mleko, mlečni izdelki, stročnice, banane,…).

    Vsekakor so še vedno najboljše in najbolj zdravo naravno sredstvo proti nespečnosti, spalne navade. Te imajo ogromno prednost pred zdravili. Zakaj? Pri zdravljenju z zdravili se je o tem prej potrebno posvetovati z zdravnikom, kateri vam nato, na podlegi analize, predpiše ustrezno zdravilo in terapijo uživanja. Pri dolgotrajnem jemanju teh zdravil lahko postane telo odvisno od njih in kaj kmalu brez njih ne boste mogli več zaspati. Torej, ne posegajte po uspavalnih tabletah! Raje si doma pripravite kakšen kamilični čaj ali podoben napitek, ki pomirja. Kot izjemno učinkovit je znan tudi baldrijan, ki je povsem naraven in ne povzroča odvisnosti. Pomembno pri vsem tem je, da ne razmišljate o tem kako ne morete spati, saj boste tako še bolj nestrpni in živčni, kar bo še povečalo vašo nespečnost. Poskrbite za to, da bo pri vaših spalnih navadah vedno veljalo naslednje pravilo: »Vsaka ura spanca pred polnočjo, šteje dvojno!«

    Povejte svoje mnenje - kometirajte