6 živil, ki odpravljajo napihnjenost

Ljudje, ki se borijo z napihnjenostjo vedo, da slednja povzroča precej neprijeten občutek. Ko smo napihnjeni se namreč počutimo (pre)polne, naša oblačila se nam na enkrat zdijo preozka poleg tega pa je napihnjenost lahko tudi precej boleča. Razlogov, da se pojavi napihnjenost je seveda več – od neprimerne prehrane do stresa, mi pa vam v nadaljevanju ponujamo seznam šestih, živil, s katerimi se lahko napihnjenosti postavite po robu.

Napihnjenost

Banane

Živila bogata s kalijem kot so banane (med drugim v to skupino spadajo tudi avokado, kivi, pomaranče tre pistacije) preprečujejo zastajanje vode v telesu tako, da uravnavajo količino natrija in s tem zmanjšujejo količino soli, ki lahko povzroča napihnjenost. Banane vsebujejo tudi topne vlaknine, ki lahko olajšajo ali pa preprečijo zaprtje. Slednje je namreč tudi eden izmed možnih razlogov, ki lahko sprožijo napihnjenost.

Kumare

Zaradi njihovih protivnetnih lastnosti jih po navadi uporabljamo, da zmanjšamo občutek zabuhlosti zlasti na obraznem predelu. Zakaj torej nebi poskusili še s trebuhom? Kumare namreč vsebujejo kvercetin – antioksidant, ki pomaga zmanjšati oteklino oziroma v našem primeru – napihnjenost. Kumare lahko uživamo samostojno, jih uporabimo kot dodatek naši najljubši solati, lahko pa jih celo namočimo v vodo, da dobimo osvežilno kumarično vodo.

Šparglji

Kar zadeva napihnjenost so šparglji pravo superživilo. Sicer res povzročajo neprijeten vonj urina a po drugi strani pomagajo, da se z urinom izloči vsa odvečna voda, s čimer se lajša nelagodje, ki ga povzroča napihnjenost. Poleg tega vsebuje tudi prebiotike, ki pomagajo rasti dobrih bakterij v črevesju. Slednje precej pripomore k ohranjanju zdravega črevesnega ravnovesja, posledično pa s tem tudi preprečujejo oziroma zmanjšujejo nastajanje črevesnih plinov. Navsezadnje pa šparglji vsebujejo tudi topne ter netopne vlaknine, ki skrbijo za zdravje celotnega prebavnega sistema.

Papaja

Papaja vsebuje encim papain, ki pomaga razgrajevati beljakovine v našem prebavnem sistemu, slednje pa omogoča tudi boljšo prebavo. Poleg tega ima protivnetne lastnosti ter vlaknine, ki so dobre za krepitev prebavnega trakta. Največ papaina bolj kot popolnoma zrela papaja po navadi vsebuje zelena (manj zrela), ta pa je tudi dober dodatek h katerikoli solati.

Probiotični jogurt

Z njim boste vaše črevo obogatili s koristnimi probiotičnimi bakterijami. Le te pomagajo uravnavati prebavo ter tako skrbijo za splošno zdravje vašega prebavnega trakta.

Ingver

Je eden izmed najboljših domačih zdravil za prehlad, boleče mišice ter krče. Zdaj pa na seznam lahko dodamo tudi odpravljanje napihnjenosti. Deluje protivnetno – pomirja prebavni sistem in sprošča mišice prebavnega trakta ter tako črevo razbremeni napenjanja. Vsebuje tudi encim, ki absorbira proteine s čimer se zmanjša količina beljakovin, ki povzročajo nastajanje plinov ter posledično napetost.

Ne zamudite zanimivih vsebin:

DELI
Ekolina Bodi Eko
Bodi eko je največja slovenska eko skupnost. Izdajamo tudi prvo slovensko eko revijo Bodi eko, na katero se lahko tudi naročite tukaj: Naročite se na revijo Bodi eko