Vsestranski vitamin K

    Vitamin K je eden izmed bistvenih vitaminov, ki jih naše telo potrebuje, saj skrbi za pravilno aktivacijo nekaterih beljakovin ter za strjevanje krvi. Rezultati najnovejših študij celo kažejo, da vitamin K lahko igra pomembno vlogo pri zdravljenju osteoporoze in Alzheimerjeve bolezni, ter, da višja raven vitamina v telesu zmanjšuje možnost pojava rakavih ter srčnih obolenj.

    Če ne uživate zdravil za preprečevanje krvnih strdkov s katerimi lahko vitamin K toksično reagira, nimate nobenih razlogov, da nebi povečali vnosa tega vsestranskega vitamina K. Pomanjkanje vitamina K namreč lahko prinese veliko negativnih posledic, ki se v našem telesu izrazijo v obliki bolezni srca ter ožilja, možganskih težav (pojavi se lahko celo demenca), osteoporoze, zobne gnilobe ter rakavih obolenj (rak na prostati, jetrih, pljučih,…). Ker pa ga je v naše telo najlažje pridobiti z uživanjem hrane, smo vam v nadaljevanju pripravili seznam živil, v katerih se nahaja v največjih količinah.

    vitamin k

    Ohrovt

    Ena sama skodelica ohrovta vsebuje kar 600 odstotni delež priporočljivega dnevnega vnosa vitamina K! Me drugim vsebuje tudi veliko vitamina A ter C, železo, veliko kalcija ter koristnih antioksidantov. Uživamo ga lahko samostojno (kuhanega ali pečenega v obliki čipsa) ter kot dodatek k solatam in smoothijem.

    Špinača

    Špinača je vsekakor superživilo. Poleg ogromne količine vitamina K vsebuje tudi slavno veliko količino železa poleg tega pa je obogatena tudi z vitaminom A in beta karotenom. Ker je hranljiva a hkrati nizkokalorična čedalje bolj prevladuje v solatnih barih ter na jedilnikih – kot predjed, priloga ali pa samostojna jed in to v surovi ali pa kuhani obliki.

    Regrat

    Prva izbira med pomladno zeleno listnato zelenjavo je več kot bogata z vitaminom K. Regrat poleg tega vsebuje tudi veliko antioksidantov ter drugih zdravju koristnih snovi, ki znižujejo sladkor v krvi, zdravijo kožne alergije in akne, ter prečiščujejo kri. Ker so regratovi listi izjemno hranljivi ter prijetnega okusa ga uporabljamo zlasti pri pripravi solat ter zelenjavnih prilog. Več o regratu najdete TUKAJ.

    PREBERITE TUDI:  Naredite si čaj iz lubeničinih semen

    Brstični ohrovt

    Skodelica brstičnega ohrovta vsebuje kar 200 odstotni delež dnevne priporočene zaužite količine vitamina K. Temu sledi bogata vsebovanost vitamina C (100 odstotni delež priporočene dnevne količine), magnezij ter fosfor. Ko ga pripravljamo je pomembno, da ga ne prekuhamo saj v slednjem primeru dobi nevšečen specifičen vonj, čemur ne pomaga še tako dober recept.

    Brokoli

    Poleg vitamina K, brokoli vsebuje tudi druge hranljive snovi ter antioksidante. Vsebuje dvakrat več vitamina C kot pomaranča ter skoraj toliko kalcija kot trije kozarci mleka. Da v telo pridobimo vse koristne snovi, ki jih vsebuje je najbolje, da ga uživamo surovega, saj kuhanje uniči nekatere koristne antioksidante.

    Preberite si tudi članek o vsemogočnem vitaminu K2.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte