fbpx
Domov Zdravje & prehrana Vsestranski vitamin K

Vsestranski vitamin K

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Vitamin K je eden izmed bistvenih vitaminov, ki jih naše telo potrebuje, saj skrbi za pravilno aktivacijo nekaterih beljakovin ter za strjevanje krvi. Rezultati najnovejših študij celo kažejo, da vitamin K lahko igra pomembno vlogo pri zdravljenju osteoporoze in Alzheimerjeve bolezni, ter, da višja raven vitamina v telesu zmanjšuje možnost pojava rakavih ter srčnih obolenj.

Če ne uživate zdravil za preprečevanje krvnih strdkov s katerimi lahko vitamin K toksično reagira, nimate nobenih razlogov, da nebi povečali vnosa tega vsestranskega vitamina K. Pomanjkanje vitamina K namreč lahko prinese veliko negativnih posledic, ki se v našem telesu izrazijo v obliki bolezni srca ter ožilja, možganskih težav (pojavi se lahko celo demenca), osteoporoze, zobne gnilobe ter rakavih obolenj (rak na prostati, jetrih, pljučih,…). Ker pa ga je v naše telo najlažje pridobiti z uživanjem hrane, smo vam v nadaljevanju pripravili seznam živil, v katerih se nahaja v največjih količinah.

vitamin k

Ohrovt

Ena sama skodelica ohrovta vsebuje kar 600 odstotni delež priporočljivega dnevnega vnosa vitamina K! Me drugim vsebuje tudi veliko vitamina A ter C, železo, veliko kalcija ter koristnih antioksidantov. Uživamo ga lahko samostojno (kuhanega ali pečenega v obliki čipsa) ter kot dodatek k solatam in smoothijem.

Špinača

Špinača je vsekakor superživilo. Poleg ogromne količine vitamina K vsebuje tudi slavno veliko količino železa poleg tega pa je obogatena tudi z vitaminom A in beta karotenom. Ker je hranljiva a hkrati nizkokalorična čedalje bolj prevladuje v solatnih barih ter na jedilnikih – kot predjed, priloga ali pa samostojna jed in to v surovi ali pa kuhani obliki.

Regrat

Prva izbira med pomladno zeleno listnato zelenjavo je več kot bogata z vitaminom K. Regrat poleg tega vsebuje tudi veliko antioksidantov ter drugih zdravju koristnih snovi, ki znižujejo sladkor v krvi, zdravijo kožne alergije in akne, ter prečiščujejo kri. Ker so regratovi listi izjemno hranljivi ter prijetnega okusa ga uporabljamo zlasti pri pripravi solat ter zelenjavnih prilog. Več o regratu najdete TUKAJ.

Brstični ohrovt

Skodelica brstičnega ohrovta vsebuje kar 200 odstotni delež dnevne priporočene zaužite količine vitamina K. Temu sledi bogata vsebovanost vitamina C (100 odstotni delež priporočene dnevne količine), magnezij ter fosfor. Ko ga pripravljamo je pomembno, da ga ne prekuhamo saj v slednjem primeru dobi nevšečen specifičen vonj, čemur ne pomaga še tako dober recept.

Brokoli

Poleg vitamina K, brokoli vsebuje tudi druge hranljive snovi ter antioksidante. Vsebuje dvakrat več vitamina C kot pomaranča ter skoraj toliko kalcija kot trije kozarci mleka. Da v telo pridobimo vse koristne snovi, ki jih vsebuje je najbolje, da ga uživamo surovega, saj kuhanje uniči nekatere koristne antioksidante.

Preberite si tudi članek o vsemogočnem vitaminu K2.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×