Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.

Meditacija lahko pomaga pri hitrejšem prepoznavanju napak

Ali ste pogosto površni in pozabljivi? Hiter vsakodnevni tempo je pogosto kriv za to, da naredimo precej več napak, kot bi jih sicer.

Doma narejeni pripravki za zatiranje škodljivcev na vrtu

V naravi lahko naberemo rastline, iz katerih sami naredimo pripravke, naravna škropiva oziroma sredstva za boj proti škodljivcem na vrtu.

9 trikov za učinkovitejše čiščenje preprog

Vzdrževanje oziroma čiščenje preprog je precej zahtevno. Zgolj sesanje običajno ne zadostuje.

Srednja leta kot priložnost za nov začetek

Morda se zdi, da so srednja leta prepozna za nove začetke, toda to nikakor ne drži.
Zdravje & prehranaPovezava med krvnim sladkorjem in anksioznostjo je zelo močna

Povezava med krvnim sladkorjem in anksioznostjo je zelo močna

MORDA VAS ZANIMA

Stresne okoliščine v nas vzbujajo željo po še posebej okusni hrani, kar običajno dojemamo kot hrano, ki je zelo sladka in/ali mastna. Ko uživamo v takšni hrani, namreč dopamin aktivira del v naših možganih, ki je povezan z občutki zaslužene nagrade, in t. i. endokanabinoidni sistem. Oba dela sta zelo aktivna tudi v primeru uživanja določenih nedovoljenih drog in povezana s tem, zakaj so te snovi tako zasvajajoče. Poleg tega se pogosto aktivira tudi t. i. limbični del, ki je odgovoren za večino čustvenih odzivov.

- Oglas -

Stres

Zakaj se je v stresnih situacijah še posebej pomembno upreti sladkorju?

Če v stresnih situacijah pogosto posegamo po »tolažilni hrani«, se hitro ustvari zelo močan vzorec. Naši možgani so tako prepričani, da potrebujemo tovrstno hrano, da bi se počutili bolje. V tistem hipu to običajno zares pomaga, količina kortizola v telesu se zmanjša in anksioznost za hip popusti. Vendar pa si lahko s tem na dolgi rok nakopljemo precej težav. Čezmerne količine sladkorja namreč povzročijo povečano tvorbo inzulina, ki je ključen za prenos glukoze iz krvi do celic.

Kadar je količina glukoze v krvi prevelika, pogosto na voljo ni dovolj inzulina za to – ali pa se razvije odpornost celic na inzulin, ki nato vodi do preddiabetesa in v skrajnem primeru tudi do diabetesa. Ker se poskuša telo boriti proti vsemu temu, želi sproščati še več inzulina. Vendar pa se pri tem pojavi paradoks, saj smo zaradi prevelikih količin inzulina še bolj lačni, hrana, ki jo nato pojemo, pa se bo zelo verjetno shranila v obliki maščobnih zalog. S tem se seveda ujamemo v začaran krog. Bolj ko posegamo po živilih, polnih sladkorja, bolj si želimo teh živil. Občutki anksioznosti pa se seveda le še stopnjujejo.

Tudi povezava med črevesno floro in anksioznostjo

Povezava je lahko tudi obratna. Pri ljudeh, ki so pogosto pod stresom oziroma anksiozni, obstaja povečana verjetnost za razvoj diabetesa tipa 2, kar je povezano predvsem s povišanimi ravni kortizola v krvi. Stres je pogosto kriv tudi za to, da težje uravnavamo svoje misli in čustva, zato skorajda samodejno posegamo po manj zdravi hrani in ne poskrbimo za dovolj kakovostnega spanca.

- Oglas -

Poleg tega obstaja tudi močna povezava med anksioznostjo in našo črevesno floro, pogosto imenovano tudi mikrobiom. Kot morda že veste, je to združenje bakterij, tako škodljivih kot koristnih, in drugih mikroorganizmov, ki živijo v našem črevesju. Kronični stres in neustrezna prehrana ne povečujeta »samo« nevarnosti za sladkorno bolezen, ampak pogosto vplivata tudi na porušenje ravnovesja v našem črevesju. Porušena črevesna flora pa nato med drugim povečuje nevarnost za depresijo in anksioznost. Povezave tu so torej zares vseprisotne in se razraščajo v vse smeri. Že zaradi drobnih neustreznih navad se lahko sproži niz različnih težav, vendar pa to po drugi strani pomeni tudi, da lahko tudi majhne spremembe (npr. več spanja in zelenjave) povzročijo pozitivno »verižno reakcijo.«

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×