V večini primerov kolcanje, ki je posledica intenzivnega krčenja trebušne prepone, ni nevarno oziroma ni znak resnejših težav. Vendar pa je lahko kljub temu zelo neprijetno. V nadaljevanju vam zato predstavljamo ideje za nekaj hitrih in učinkovitih rešitev za odpravo kolcanja. Obenem pa vam ponujamo tudi nekaj možnih razlag oziroma vzrokov za to, da do kolcanja sploh pride.

Kolcanje - kaj nam lahko pomaga?

Sladkor

Čeprav je načeloma bolje, da beli sladkor v prehrani nadomestite z bolj zdravimi alternativami, pa je nekaj situacij, v katerih vam lahko pride kljub vsemu zelo prav. Ena izmed teh je kolcanje. Gre pravzaprav za enega najbolj razširjenih trikov proti kolcanju. Morda ste celo že od otroštva navajeni na to, da si pri kolcanju pomagate prav s sladkorjem. Ne uporabljajte mletega sladkorja, saj naj bi bila prav drobna zrnca tisto, kar rahlo vzdraži naš požiralnik – posledično se frenični živci, ki se nahajajo v bližini požiralnika in ki so običajno močno povezani s kolcanjem, povrnejo v »normalno stanje«. Gre sicer za teorijo, ki ni znanstveno potrjena, vendar praktične izkušnje mnogih kažejo, da je lahko zaužitje žličke belega sladkorja zare zelo učinkovito pri odpravi kolcanja.

Kis

Zanimivo je, da nam lahko pri kolcanju včasih pomagajo živila, katerih okus se zdi povsem različen. Podobno kot za sladkor je namreč mogoče reči tudi za kis – mnogim prav kis priskoči na pomoč takrat, ko želijo zaustaviti kolcanje. Zadostuje že žlička kisa. Načeloma lahko sicer podoben učinek dosežete tudi z zaužitjem drugih kislih živil – na primer kisle kumarice.

Arašidovo maslo

Ena od možnosti za zaustavljanje kolcanje je tudi arašidovo maslo. Uporabite žličko takšnega, v katerem arašidi niso povsem zmleti. Medtem ko se vaša usta oziroma zobje in jezik ukvarjajo z arašidovim maslom, pride namreč do sprememb v vašem dihanju in požiranju, kar lahko pomaga pri odpravi kolcanja.

Dihanje v vrečko

Vse rešitve proti kolcanju seveda niso povezane samo z zaužitjem določenih živil. Pogosto na primer pomaga tudi to, da poiščete papirnato vrečko in vanjo počasi dihate. Za zaustavite kolcanja je namreč lahko koristno, da se raven ogljikovega dioksida v krvi za krajši čas nekoliko zniža. Zato nekateri kot metodo proti kolcanju priporočajo tudi kar zadrževanje diha, ki pa seveda ne sme trajati predolgo.

Koper

Koper je začimba, ki jo verjetno večina izmed nas pozna iz tekočine, ki ostane, ko pojemo kisle kumarice. Seveda pa to še zdaleč ni edina možnost uporabe kopra. Vključite ga lahko v različne jedi, z njim pa si lahko pomagate tudi takrat, ko kolcate. Uporabite približno žličko semen in jih počasi žvečite.

»Obrnjeno pitje«

Večji kozarec napolnite z vodo. Nato prislonite rob kozarca, ki je bolj oddaljen, pod zgornjo ustnico. Nagnite glavo naprej in počasi pijte. Tehnika sicer deluje malce nenavadno in smešno, vendar je zares izjemno učinkovita. Kolcanje se ustavi praktično v hipu.

Za kolcanje so lahko krive slabe navade in določene zdravstvene težave

Dejavniki, ki vplivajo na to, da začnemo kolcati, so lahko različni. Pogosto je sicer kolcanje močno povezano z določenimi neustreznimi navadami. Ena izmed njih je ta, da prehitro jemo. Poleg tega pa imajo lahko več težav s kolcanjem tisti, ki kadijo ali ki pogosto uživajo alkohol. Kolcanje je sicer lahko včasih povezano tudi s stresom. Ko smo napeti, je namreč naše dihanje neenakomerno, srčni utrip se pospeši, kar lahko vpliva tudi na to, da začnemo nenadoma kolcati. Seveda pa je lahko včasih kolcanje povezano tudi z nekaterimi resnejšimi težavami, na primer z gastroezofagealno refluksno boleznijo, za katero se pogosto uporablja kratica GERB. V tem primeru se lahko hitro ustvari začaran krog. Zatekanje želodčne kisline v požiralnik lahko sproži kolcanje, nato pa kolcanje težave z želodčno kislino še poslabša. Če je torej kolcanje pri vas zelo pogost pojav oziroma če običajno zelo težko zaustavite kolcanje, s tem vsekakor seznanite svojega zdravnika