Kokos je oreh zdravja in življenja

    KokosKokosov oreh je pravo bogastvo hranilnih snovi, vlaknin, vitaminov in mineralov. O kokosovi vodi in njenih zdravilnih in poživljajočih učinkih smo pisali, tokrat pa se posvečamo kokosovi maščobi in kokosovi moki. Znanstveno ime za kokos je Cocos nucifera. Zgodnji španski raziskovalci so mu rekli coco, kar pomeni ‘opičji obraz’, saj so tri zareze (oči) na kosmatem orehu podobne glavi in obrazu opice. Nucifera pomeni ’tisti, ki obrodi orehe’.

    Kokos je funkcionalna hrana

    Kokos uvrščamo ga med ‘funkcionalno hrano’, saj ima poleg hranljive vsebine še številne druge pozitivne učinke na zdravje. Kokosovemu olju pripisujemo poseben pomen, saj ima zdravilne učinke, ki so močnejši od tistih pri drugih dietnih oljih in se v veliki meri uporablja v tradicionalni medicini pri narodih, ki živijo na območju Azije in Pacifika.

    Za otočane, ki živijo ob Pacifiku, velja kokosovo olje za zdravilo vseh bolezni. Kokosova palma je tako visoko cenjena, tako kot vir prehrane kot tudi zdravilo, da jo imenujemo tudi ‘Drevo življenja’. Šele pred nedavnim je moderna medicinska znanost odkrila skrivnosti izjemne zdravilne moči kokosa.

    Kokosovo olje velja za eno najbolj zdravih olj

    • krepi imunski sistem, deluje protivnetno, protivirusno in protibakterijsko,
    • pomaga pri zdravljenju in preprečevanju diabetesa,
    • pomaga nadzorovati krvni sladkor in izločanje inzulina,
    • izbolšuje absorpcijo mineralov, kot so kalcij in magnezij,
    • pomaga pri izgradnji kosti in prispeva k močnim in zdravim zobem,
    • povečuje energijo in vzdržljivost, izboljšuje telesno kondicijo,
    • pomaga varovati pred osteoporozo,
    • deluje kot antioksidant,
    • izbolšuje razmerje LDL in HDL holesterola, tako da zmanjšuje verjetnost srčno-žilnih bolezni,
    • varuje pred boleznimi ledvic in vnetji mehurja,
    • raztaplja ledvične kamne,
    • podpira delovanje ščitnice,
    • pomaga preprečevati debelost oziroma spodbuja izgubo prekomerne teže s tem, ko povečuje stopnjo metabolizma,
    • pri peki in cvrtju ne proizvaja transmaščob,
    • preprečuje suho kožo in luščenje ter jo mehča,
    • podpira naravno kemično ravnovesje kože,
    • preprečuje nastanek gub, starostnih peg in povešanje kože,
    • pomaga ščititi pred škodljivimi učinki UV-žarkov,
    • krepi lase in odpravlja prhljaj.
    PREBERITE TUDI:  Zdravi prigrizki, s katerimi lahko zamenjate čips

    Kokosovo olje

    Kokosova moka

    Kokosova moka je narejena iz svežega naravnega kokosovega mesa. Meso se posuši in razmasti ter nato fino zmelje v prah, ki je po konsistenci zelo podoben pšenični moki.

    Kokosova moka ima nizko vsebnost ogljikovih hidratov, visoko vsebnost vlaknin in ne vsebuje glutena. Je nova alternativa pšenični moki za peko in kuhanje, poleg tega pa je tudi dober vir beljakovin, saj ima ravno toliko beljakovin kot pšenična moka, vendar pa ne vsebuje specifičnih beljakovin, ki jim pravimo gluten. To predstavlja prednost za vedno večje število prebivalstva, pri katerem se je pojavila alergija na gluten ali preobčutljivost na pšenico – bolezen, imenovana celiakija.

    Kokosova mokaZnačilnosti kokosove moke

    • Ima visoko vsebnost vlaknin. Vsebuje 61 % vlaknin, kar je najvišji odstotek dietnih vlaknin v kateri koli moki.
    • Vsebuje štirikrat več vlaknin kot sojina moka.
    • Ne vsebuje glutena in je hipoalergenska. Idealna je za tiste, ki se držijo prehranskega načrta z majhnim vnosom ogljikovih hidratov. Dobro deluje tudi kot pripomoček pri izgubi teže, saj vsebuje veliko vlaknin.
    • Lahko se uporablja za peko kruha, tort, pit in drugih dobrot. Uporabite 15–25 % kokosove moke namesto druge moke.

    Naredite si kokosov kruh

    Sestavine:

    • ¾ skodelice presejane naravne kokosove moke
    • ½ skodelice ekstra deviškega olivnega olja ali stopljenega masla
    • 6 jajc
    • 2 žlici medu
    • ½ čajne žličke soli
    • 1 čajna žlička pecilnega praška

    Postopek:
    Skupaj zmešajte jajca, maslo, med in sol. Kokosovo moko zmešajte s pecilnim praškom ter ju dobro vmešajte v maso, dokler grudice ne izginejo. Nalijte v namaščeno ponev (23 x 13 cm) in pri 175 stopinjah pecite 40 minut. Odstranite iz ponve ter pustite, da se ohladi.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte