Vlaknine so pomembna sestavina zdrave prehrane

    Ste danes zaužili dovolj vlaknin? Verjetno večina tega odgovora na to vprašanje ne bi poznala, saj nas večina ne ve, zakaj so vlaknine v prehrani dejansko tako pomembne.


    Zato smo tokrat pripravili članek, ki vam bo sam pojem vlaknine malce bolj približal.

    Vlaknine preprečujejo prenajedanje

    Hrano, ki vsebuje veliko vlaknin, po navadi težje prežvečimo. To pa pripomore k temu, da dobi vaše telo dovolj časa, da vam sporoči kdaj ima dovolj hrane.

    Vlakna ne vsebujejo veliko kalorij

    Hrana, ki vsebuje vlaknine ima manj kalorij. Tako se hitreje počutite polne, poleg tega pa pojeste še manj kalorij, kar vam lažje pomaga da ‘ujamete’ optimalno dnevno oličino zaužitih kalorij, ki znaša tam nekje med 1500 kcal do 2000 kcal za moške. Seveda je vse odvisno tudi od telesne aktivnosti.

    Raje hrano z vlakni, kot pa nadomestke

    Res je, da bodo nadomestki dali vašemu telesu dnevno količino vlaknin, ki jih potrebuje. Vendar pa z nadomestki ne boste dobili vitaminov, mineralov ter ostalih hranil.

    Kako veste, da niste zaužili dovolj vlaknin?

    Če ste se pred kratkim zredili, se vam je povišal holesterol ali pa sladkor v krvi … potem vam primanjkuje vlaknin.

    Pazite se nezdravih sestavin

    Mnogi nadomestki vsebujejo umetna sladila, odvajala in druge nepotrebne sestavine. Zato preverite deklaracijo na embalaži takšnih nadomestkov.

    Spoznajte se s hrano polno z vlakninami

    Pet najbolj znanih živil, ki vsebujejo vlaknine so: stročnice, otrobi, slive, azijske hruške in quinoa (kinoa).

    Zdrava stran vlaknin

    Nekatera izmed vlaknin zmanjšujejo tveganje diabetesa ter srčnega obolenja, varujejo pred rakom na črevesju, poleg tega pa tudi preprečujejo ledvične kamne.

    Dnevna količina

    Priporočljiva dnevna količina vlaknin je 38 g za moške ter 25 g za ženske.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    Comments are closed.