Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaKislo zelje za boljšo presnovo

Kislo zelje za boljšo presnovo

MORDA VAS ZANIMA

Že Stari Grki so kislo zelje imeli za zdravilo, mornarji pa so si z njim na dolgih poteh pomagali proti skorbutu. Kislo zelje je polno vitamina C, rudnin, mineralov in vlaknin. Poleg tega vsebuje obilico vitamina B12 in ostale pomembne vitamine iz te skupine. Zimski čas je čas kislega zelja, vendar se njegova »sezona« daljša, tako da ga je moč svežega kupiti skoraj v vsej hladnejši polovici leta.

- Oglas -

Kislo zelje

Učinki kislega zelja na zdravje

Kislo zelje spodbuja proces čiščenja prebavil in izboljšuje presnovo. Vitamini B-kompleksa v njem sodelujejo pri praktično vseh presnovnih procesih v telesu. Če uživamo dovolj kislega zelja, se bo izboljšala naša črevesna flora in s tem tudi imunski sistem. To pa pomeni manj prehladov, težav s kožo, povečano telesno težo, slabokrvnosti … Kislo zelje je zelo dobra preventiva tudi pri preprečevanju tveganja za nastanek raka na debelem črevesu. Znan nemški duhovnik in terapevt Sebastian Kneipp je kislo zelje označil za »krtačo za želodec in črevesje«.

Vitamin C v kislem zelju je še posebej pomemben zato, ker hkrati z njim učinkujejo tudi folna kilsina in minerali – magnezij, železo, kalij, kalcij … Ker vsebuje idealno kombinacijo joda, kalija in kalcija, nas obrok kislega zelja oskrbi z zadostnim nivojem energije za cel dan.

Kako ga uživati?

S toplotno obdelavo in spiranjem se izgubi večina dragocenih hranil in učinkovin v kislem zelju, zato svetujejo, da ga uživamo presno. Priporočajo tudi, da ga posebej ne spiramo. Iz njega lahko pripravimo samostojno solato ali ga uporabimo kot dodatek zimskim solatnicam. Še posebej okusna je solata iz odcejenega kislega zelja, začinjena z ekstra deviškim ali bučnim oljem. Kot začimbe lahko uporabimo še strti česen ali mleto kumino. Dodamo lahko kuhan fižol ali kuhan krompir. Tako kot belo lahko za solate in dušene prikuhe uporabimo tudi rdeče zelje.

- Oglas -

Uporabna je tudi zeljnica, tekočina, ki se nabere na skisanem zelju. Ker je enako zdrava kot zelje, jo lahko pijemo razredčeno z vodo ali jo kar namesto kisa uporabimo v solati.

Kislo zelje in repo pa si lahko naredimo tudi sami v kozarcih. Postopek najdete TUKAJ.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×