Hrana za čudovito kožo

Se na vaši koži pozna stres, se pretirano sveti ali jo pestijo akne? Marsikatera zdravstvena težava ali težavica je zapisana že v našem DNK. Ker slednjega ne moremo spremeniti, si lahko pomagamo na drugačen način – z ustrezno prehrano. Pravijo, da smo to, kar jemo – in to ne bi moglo bolj držati za največji telesni organ, kožo. Poskusite v svojo prehrano uvesti več spodaj navedenih živil in rezultati na vaši koži ne bodo izostali.

Kumarice

Rezini kumarice na očeh sta zelo znan tretma proti podočnjakom, ki ga je verjetno preizkusila že večina žensk. Kumarice so odlične za kožo, saj vsebujejo ogromno vode, ki kožo hidrira in je predpogoj za njen mladosten videz in mehkost. Z uživanjem kumaric boste v telo vnesli tudi veliko vitaminov B in C, folno kislino ter minerale – cink, železo, kalcij, magnezij in kalij. Kumarice imajo protivnetne lastnosti, zato jih lahko, ohlajene, polagate na obraz, kjer bodo delovale neposredno na kožo.

Hrana za kožo

Morske alge

Tudi morske alge so bogate z B-vitamini in minerali, kot je železo, ki skrbi za zdrav pretok krvi in s tem pripomore k sijoči koži. Vsebujejo veliko joda, ki spodbuja delovanje tiroidnih žlez in metabolizma. Spirulino ali druge alge lahko dodajate smoothijem, solatam, prigrizkom – možnosti je veliko – ali se preprosto odpravite na suši.

Ohrovt

Ohrovt je odličen vir »lepotnih« vitaminov A, C in E, ki dokazano delujejo proti staranju in spodbujajo rast novih celic. Vsebuje tudi pravo bogastvo magnezija in kalcija, ki ju koža nujno potrebuje. Iz ohrovta lahko naredite sok ali solato.

Papaja

Prelepa oranžna barva papaje je posledica visoke vsebnosti beta-karotena, ki se v telesu spremeni v vitamin A, ki ima izjemno pozitiven vpliv na kožo. Encim papaian iz papaje se uporablja v številnih obraznih maskah z učinkom pilinga. Uživanje papaje pripomore k zdravi prebavi, svetleči koži in očem.

Kislo zelje in hrana, bogata s probiotiki

Probiotiki so ena največjih skrivnosti čiste in sijoče kože. Spodbujajo namreč rast dobrih bakterij, ki skrbijo za urejeno prebavo – in s tem za boljši prenos hranil po celem telesu, tudi do kože. Probiotiki sodelujejo pri nastanku B-vitaminov, ki so nujni za čisto in mladostno kožo ter delujejo proti stresu. Kislo zelje lahko dodate denimo solati ali rižoti.

Bučna semena

Vsebujejo ogromno vitamina B in biotina, ki je nujen za močne lase in nohte ter lepo kožo. Bučna semena vsebujejo tudi veliko mineralov, kot je cink, katerega pomanjkanje lahko vodi v nastanek aken. Dodate jih lahko jogurtu ali solati, celo piškotom.

Chia semena

Chia semena so neverjeten vir esencialnih maščobnih kislin, ki negujejo kožo in lasišče. Poleg tega vsebujejo tudi antioksidante, ki zmanjšujejo škodo zaradi prostih radikalov. Pred uživanjem jih namočite v vodo ali jih dodajte pudingu ali smoothiju.

Zelje

Zelje ima veliko vlaknin ter sestavino sulforafan, ki pospešuje delovanje antioksidantov proti staranju. Poleg tega vsebuje veliko vitamina C. Narezano rdeče zelje večkrat dodajte vaši najljubši solati.

Limona

Dodatek limone se odlično znajde tako v hrani kot v pijači – vse od vode in čaja do solate in lososa. Limona nas oskrbi z vitaminom C in encimi, ki dokazano pomagajo pri pomlajevanju jetrnih tkiv ter podpirajo kolagen v koži.

DELI