Grah – zdrav in nasiten vir rastlinskih beljakovin

Grah (Pisum sativum) velja pri nas za eno najbolj razširjenih vrst stročnic. Kupimo ga lahko v praktično vsaki trgovini s prehranskimi izdelki, in to v različnih oblikah. Poleg tega pa ga je mogoče vključiti v številne jedi, kot so rižote, enolončnice, omake za testenine ipd. – iz njega pa lahko na primer pripravimo celo pire, kot zamenjavo za klasični pire iz krompirja. Možnosti za vključitev graha v prehrano je torej zares ogromno, obenem pa obstaja tudi ogromno odličnih razlogov za to. Grah je lahko namreč izjemno zdrav, velja pa tudi za izvrsten vir rastlinskih beljakovin.

Grah

Pester nabor pomembnih hranilnih snovi

V grahu lahko najdemo precej hranilnih snovi, ki jih naše telo nujno potrebuje. Pri tem imamo v mislih tako makro- kot mikrohranila. Podobno kot druge stročnice se lahko tudi grah pohvali z nadpovprečno vsebnostjo beljakovin. V grahu se nahaja veliko koristnih vitaminov, kot so na primer vitamini A, B1 (tiamin), B9 (folna kislina) C in K, vsebuje pa tudi precej mineralov – mangana, železa, fosforja in drugih. Ta zelena stročnica vsebuje tudi visok delež polifenolov, ki jih uvrščamo med antioksidante, kar je tudi eden pomembnih razlogov, zaradi katerih ima lahko uživanje te stročnice tako pozitiven vpliv na zdravje. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na prehranske vlaknine, s katerimi je grah bogat.

Nasitno živilo, a kalorični vnos kljub temu relativno nizek

Visoka vsebnost beljakovin in vlaknin spadata med glavne razloge, zaradi katerih velja grah za zelo nasitno živilo. Običajno lahko prav s povišanim vnosom beljakovin in vlaknin v prehrani ukrotimo svoj apetit. Tako je manj potreb po stalnih prigrizkih med obroki. Zato je je lahko tudi odlično živilo za vse, ki poskušate shujšati. Za to, da bi bili siti še dolgo časa po obroku, vam ne bo treba zaužiti ogromno kalorij.

PREBERITE TUDI:  Je vzrok vaših težav morda gluten?

Zaradi nizkega glikemičnega indeksa grah primeren tudi za diabetike

Znano je, da morajo biti ljudje, ki imajo sladkorno bolezen, še posebej previdni pri prehrani. Tako je med drugim priporočljivo, da izbirajo predvsem živila z nizkim glikemičnim indeksom, ki ne povzročajo pretiranih nihanj ravni sladkorja v krvi. V to skupino sodi tudi grah. Pomembne so tudi vlaknine, ki jih grah vsebuje, saj te upočasnijo absorpcijo glukoze.

Vlaknine v grahu lahko pomagajo pri prebavi

Za dobro prebavo je izjemno pomembno, da zaužijemo čim več hrane, bogate z vlakninami, kamor seveda uvrščamo tudi grah. Tako lahko uživanje graha pripomore k temu, da bo vaša prebava boljša. Vlaknine med drugim predstavljajo hrano za probiotike – koristne bakterije v našem črevesju. Po drugi strani seveda obstajajo tudi ljudje, ki jim grah in druge stročnice povzročajo določene prebavne težave. S tem imamo v mislih predvsem vetrove oziroma napenjanje. V tem primeru se priporoča zmernost.

Grah lahko pomaga tudi pri zaščiti pred določenimi kroničnimi boleznimi

Uživanje graha nima samo kratkoročnih pozitivnih učinkov, ampak si lahko pozitivne vplive obetate tudi na dolgi rok. Zaradi obilice vlaknin in določenih pomembnih mineralov, ki jih vsebuje, lahko grah med drugim pomaga tudi pri zniževanju tveganja za srčno-žilna obolenja. Antioksidanti pa pomagajo ščititi naš organizem celo pred različnimi vrstami raka.

Povejte svoje mnenje - kometirajte