Živila, ki vsebujejo več vitamina C kot pomaranče

    Obogatite svojo prehrano z živili, bogatimi z vitaminom C in poskrbite za popolno obrambo pred sezonskimi prehladnimi obolenji. Vitamin C je sicer močan antioksidant, hkrati pa skrbi tudi za hitrejše tvorjenje kolagena in elastina, ki krepita elastičnost žilnih sten. Sodeluje tudi pri nastanku prostaciklinov, ki preprečujejo nastajanje krvnih strdkov.

    Čeprav raziskave kažejo, da uživanje vitamina C pravzaprav ne more preprečiti prehlada ali gripe, pa uživanje večje količine tega vitamina zagotovo pomaga skrajšati trajanje prehladnega obolenja. Poprečno velika pomaranča naj bi vsebovala 69,7 mg vitamina C, kar je manj kot številna druga živila – prav zato smo vam pripravili pregleden izbor živil, bogatih z vitaminom C, na katera morda sami kdaj pozabite.

    Vitamin C

    Čili

    Že pol skodelice čilija nas oskrbi s skoraj 108 mg vitamina C. Poleg tega pa kapsaicin, ki ga ravno tako vsebuje čili, pomaga zmanjševati bolečine v sklepih in mišicah.

    Rdeča paprika

    Skodelica rdeče paprike vsebuje skoraj trikrat toliko vitamina C kot pomaranča, in sicer 190 mg. Poleg tega so rdeče paprike še odličen vir vitamina A, ki skrbi za zdravje oči.

    Zelena paprika

    Sicer zelena paprika vsebuje manj vitamina C kot rdeča paprika, a z eno skodelico ga boste še vedno dobili približno 120 mg. Zelena paprika je poleg tega še polna prehranskih vlaknin.

    Ohrovt

    Ohrovt je bogat z vitaminoma A in K, z eno skodelico tega super živila pa boste svoje telo oskrbeli tudi z dobrimi 80 mg vitamina C. Ohrovt poleg tega vsebuje še ogromno mineralov in maščobnih kislin.

    Brokoli

    Ta zelenjava, ki spada v družino križnic (skupaj z zeljem, ohrovtom, cvetačo in brstičnim ohrovtom), poleg drugih hranil vsebuje tudi precej vitamina C. Raziskave tudi kažejo, da naj bi brokoli pomagal preprečevati raka.

    PREBERITE TUDI:  Življenjska zgodba: Naše telo se je sposobno pozdraviti sámo

    Papaja

    Raziskava kaže, da naj bi uživanje papaje pripomoglo k lepši koži in bolj krepkim kostem. Ena skodelica papaje bo vaše telo oskrbela z 88 grami vitamina C.

    Jagode

    Skodelica jagod vsebuje skoraj 85 gramov vitamina C, poleg tega pa tudi veliko folatov in drugih spojin, ki pripomorejo k zdravju srca in ožilja. Poleg vsega naštetega pa boste z uživanjem jagod poskrbeli še za bolj bele zobe.

    Cvetača

    Ne glede na to, ali cvetačo dušite, kuhate ali parite, boste z manjšo glavo te okusne zelenjave svoje telo oskrbeli s skoraj 128 mg vitamina C.

    Brstični ohrovt

    Brstični ohrovt je poln fitohranil in prehranskih vlaknin. S skodelico te zelenjave boste v svoje vnesli skoraj 75 mg vitamina C. Če brstični ohrovt kuhamo predolgo, lahko nekoliko pogreni. Njegov prijeten sladkast okus ohranite tako, da ga samo na hitro prepražite.

    Ananas

    Poleg 79 mg vitamina C, ananas vsebuje še bromelain, prebavni encim, ki pomaga k hitrejši razgradnji hrane in zmanjšuje občutek napihnjenosti. Bromelain odlikuje še naravno protivnetno delovanje, zaradi česar se boste po težkem treningu lažje in hitreje regenerirali.

    Kivi

    Z dvema slastnima sadežema boste svojemu organizmu podarili kar 137 mg vitamina C. Kivi poleg tega vsebuje še kalij in baker.

    Mango

    Tudi mango je sadež, ki se lahko pohvali s kar veliko količino vitamina C. Z eno skodelico ga boste zaužili dobrih 122 mg. Mango je prav tako odličen vir vitamina A, ki, prav tako kot vitamin C, igra zelo pomembno vlogo pri ohranjanju krepkega imunskega sistema, poleg tega pa skrbi še za zdravje oči.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte