Znano je, da lahko debelost privede do številnih zdravstvenih težav. Tako je pomembno, da ste pozorni na to, da dnevno ne presežete priporočenega vnosa kalorij, ki se sicer razlikuje od posameznika do posameznika. Obenem pa morate seveda s hrano, ki jo uživate, pokriti potrebe po najpomembnejših hranilnih snoveh.

Vse to pa pomeni, da je pametno poznati živila, ki vsebujejo malo kalorij, hkrati pa zelo veliko za telo nujnih hranil. Kot ste verjetno že uganili, gre predvsem za zelenjavo, pri čemer določene vrste še posebej izstopajo. Uvrščanje teh živil na jedilnik bo poskrbelo za hitrejši občutek sitosti. Uravnavanje teže bo tako skorajda samodejno, brez posebnega napora.

Vodna kreša

Vodna kreša

Z vodno krešo lahko obogatite hranilno sestavo številnih obrokov. Dodajte jo sendvičem, juham, solatam, namazom in drugim jedem. Vodna kreša vsebuje številna pomembna hranila, kot so folna kislina, baker, vitamini A, B6, C, E in K, tiamin, riboflavin, kalcij, magnezij, fosfor, kalij in mangan. Njena kalorična vrednost pa je praktično zanemarljiva.

Rukola

Rukola poskrbi za obogatitev okusa številnih jedi. Za marsikoga je nepogrešljiva na pici, v sendvičih, rižotah, juhah ipd. Njen okus je ravno prav oster in ravno prav nežen, da pričara poseben pridih eksotike. Vsi ljubitelji rukole se verjetno strinjate, da praktično ni jedi, ki je ne bi bilo mogoče nadgraditi z malce rukole. S tem pa boste seveda poskrbeli tudi za dodaten vnos pomembnih vitaminov in mineralov. Naj naštejemo le nekaj pomembnih snovi, ki jih vsebuje rukola, še eno izmed živil z zelo nizko kalorično gostoto: vitamini A, B5, B6, C in K, folna kislina, kalcij, železo, cink, magnezij ter fosfor.

Špinača in blitva

V špinači lahko najdemo precejšnje količine železa, zato je kot nalašč za preprečevanje slabokrvnosti. Seveda pa špinača vsebuje tudi mnoge druge pomembne minerale, na primer kalij, cink, selen in magnezij, ter vitamine (vitamin K in drugi). Poudariti je treba tudi, da je špinača bogata z antioksidanti, kar pomeni, da vas lahko na dolgi rok obvaruje pred številnimi kroničnimi boleznimi. Ko je torej le mogoče, poskušajte v obroke vključiti še malce špinače – brez skrbi, povišanje kalorične vrednosti celotnega obroka bo s tem praktično zanemarljivo. Seveda pa podobno kot za špinačo velja tudi za blitvo – še eno izjemno zdravo živilo, ki vsebuje zelo malo kalorij.

Zelenjava

Zelena

So vaši prigrizki vedno zelo kalorični? Če se težko uprete temu, da nekaj grizljate tudi med večjimi obroki, poskušajte nezdrave prigrizke zamenjati s stebli zelene, ki so prijetno hrustljava, seveda pa tudi zelo zdrava. V zeleni najdemo vitamine A, C in K ter določene vitamine iz skupine B, obenem pa tudi kalcij, magnezij, fosfor in folno kislino. Seveda pa zelena, podobno kot druga živila s tega seznama, vsebuje tudi veliko vlaknin, ki poskrbijo za boljšo prebavo.

Kumare in bučke

Kot verjetno veste, so kumare sestavljene predvsem iz vode. Bojazen, da bi se zredili, je tako povsem odveč, tudi če bi s kumarami močno pretiravali. Skupaj z vodo pa boste seveda zaužili tudi določena zelo pomembna hranila, na primer vitamina K in C, kalij, mangan ter fosfor. Zelo dobra izbira, če želite potešiti lakoto, a nočete pretiravati s kalorijami, pa so tudi bučke, surove ali toplotno obdelane. Najpomembnejša hranila, ki jih bučke vsebujejo, so kalij, vitamina A in C, mangan, baker ter fosfor.

Rukola in redkvice

Redkvice

Spisek živil z nizko kalorično vrednostjo, ki vsebujejo veliko pomembnih hranilnih snovi, ni povsem »zelen«. V to kategorijo namreč sodijo tudi redkvice, dober vir vlaknin, vitaminov B6 in C, kalija, folne kisline, mangana, bakra, magnezija in kalcija. Seveda pa lahko uporabite tudi zelenje, ki je prav tako bogato s hranili, zato bi ga bilo škoda zavreči.

Zelje

Praktično vse vrste zelja so izjemno zdrave, obenem pa imajo nizko kalorično vrednost. Zelje vsebuje vitamine, kot so vitamin B2, B6, C in K, ter pomembne minerale – magnezij, mangan, baker, kalij idr. Zdaj je idealen čas, da zaužijete čim več zelja v različnih oblikah, od surovega do kuhanega ali praženega. Še posebej zdravo pa je seveda kislo zelje, odličen vir probiotikov oziroma koristnih bakterij.