fbpx
Domov Zdravje & prehrana Katera zelenjava vsebuje največ beljakovin?

Katera zelenjava vsebuje največ beljakovin?

Beljakovine običajno povezujemo z živili živalskega izvora, precej znano pa je tudi, da so lahko stročnice dober rastlinski vir beljakovin. Mnogo redkeje pa pomislimo, da tudi določena zelenjava izstopa po nadpovprečni vsebnosti teh izjemno pomembnih hranil, ki jih naše telo potrebuje za rast in obnovo tkiv. Vas zanima, katera zelenjava sodi v to skupino?

Katera zelenjava vsebuje največ beljakovin?

Vodna kreša

Vodno krešo uvrščamo v družino križnic, ki rastejo v vodi in se ponašajo z visoko vsebnostjo beljakovin, ki predstavljajo kar 50 % celotne kalorične vrednosti vodne kreše. Poleg tega je vodna kreša izvrsten vir vitamina K in vitaminov iz skupine B, vsebuje pa tudi mnogo pomembnih mineralov, predvsem kalcij, magnezij in kalij. Vodna kreša pa je poleg naštetega znana tudi kot dober antioksidant, a pazite, da je ne boste prevreli, saj s tem uničite koristne antioksidante. Raje jo dodajte solatam ali sendvičem.

Alfa kalčki

Nizka kalorična vrednost in vsebnost mnogih pomembnih snovi je tisto, kar mnogi ljudje iščejo pri živilih. Če ste med njimi tudi sami, vam priporočamo alfa kalčke. Tudi v tem primeru beljakovine predstavljajo velik delež celotne hranilne vrednosti alfa kalčkov, in sicer dobrih 40 %. Alfa kalčki vsebujejo tudi precej folne kisline, vitaminov iz skupine B, železa, magnezija, fosforja, cinka, bakra ter vitaminov C in K. Kar nekaj študij je pokazalo, da lahko alfa kalčki znižujejo holesterol v krvi, saj vsebujejo veliko saponinov, prav tako pa so koristni pri težavah, povezanih z menopavzo, in pri preprečevanju tveganja za osteoporozo.

Špinača

30-odstotni delež beljakovin postavlja špinačo v skupino zelenjave, ki je še posebej priporočljiva za ljudi, ki ne uživajo beljakovin živalskega izvora. Vegetarijanci in vegani bi si morali tako špinačo privoščiti najmanj enkrat tedensko, najbolje v presni obliki. Seveda pa je koristna tudi za vse druge. V njej namreč najdemo ogromno življenjsko pomembnih snovi. Naj omenimo samo folno kislino, mangan, magnezij, železo, kalij, kalcij, vitamina A in C ter koristne antioksidante. Raziskava, opravljena na 14 športnikih, ki so 2 tedna uživali prehransko dopolnilo z izvlečkom špinače, je pokazala, da špinača močno zmanjša oksidativni stres in obnavlja poškodovane mišice. Uživanje špinače zmanjšuje tudi tveganje za nastanek raka na dojkah, priporoča pa se tudi ljudem s previsokim krvnim tlakom.

Pekinško zelje oziroma »pak choi«

Pekinško zelje je v naših krajih trenutno še vedno precej slabo poznano, a zaradi svoje odlične sestave postaja vse bolj priljubljeno. Prav tako kot pri že omenjenih vrstah zelenjave gre tudi v primeru pekinškega zelja za zelenjavo, ki vsebuje nadpovprečno visok delež beljakovin. Uživanje pekinškega zelja se povezuje z zmanjšanim tveganjem za pojav raka prostate in jeter. Tudi pekinško zelje je bogato z antioksidanti, zato zmanjša vnetja v telesu. V njem najdemo tudi precej železa in folne kisline.

Beluši

Dobra novica za vse ljubitelje belušev: pogosto uživanje te izjemno okusne in uporabne zelenjave lahko pokrije precejšen delež vaših potreb po beljakovinah. Tudi beluši se lahko pohvalijo s preprečevanjem možnosti za raka, poleg tega pa jih uvrščamo med prebiotična živila. Prebiotiki so tiste snovi, ki jih probiotiki potrebujejo, da preživijo, saj prebiotiki spodbujajo rast koristnih bakterij v črevesju. Beluši so tako dobra izbira tudi za tiste, ki imate pogosto težave s prebavo.

- Oglas -

Najnovejše

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×