Rukola je znana po specifičnem okusu, s katerim popestri okus številnih jedi. Pogosto se znajde celo na pici. V zadnjih letih je postala rukola, ki jo sicer uvrščamo med križnice, tudi pri nas zelo priljubljena in razširjena. In to ne le zaradi svojega okusa, ampak tudi zaradi številnih pozitivnih vplivov na zdravje. Vsaka vrsta zelenjave prinaša specifičen nabor hranilnih snovi, zato je zelo priporočljivo, da v svojo prehrano vključujete čim več različnih vrst. Rukola je lahko na primer še posebej koristna za nosečnice. Se sprašujete, zakaj? Več o tem lahko izveste v nadaljevanju, kjer vam predstavljamo še nekaj drugih najbolj izrazitih pozitivnih vplivov uživanja rukole na naše zdravje.

Rukola

Uživajte rukolo za zdrave kosti

Verjetno na prvi pogled ne bi povezali rukole z zdravjem kosti, vendar pa gre za odličen vir vitamina K, ki ga naše kosti nujno potrebujejo, da ostanejo zdrave in močne. Poleg tega deluje vitamin K tudi protivnetno in pomaga pri zaščiti naših nevronskih povezav. Rukola vsebuje tudi precej malo oksalata, ki lahko v prevelikih količinah oteži absorpcijo mineralov. Tako je absorpcija mineralov zelo dobra, seveda tudi tistih, ki so ključni za naše kosti. Uživanje rukole je zato tudi ena izmed koristnih preventivnih metod za zmanjševanje tveganja za osteoporozo.

Razstrupljanje telesa in krepitev imunskega sistema

V rukoli najdemo tudi ogromno antioksidantov, ki pomagajo telesu, da se znebi škodljivih snovi. Tako je rukola eno najboljših živil v vaši prehrani za razstrupljanje telesa, pomagala pa bo tudi pri zmanjševanju nevarnosti za številne kronične bolezni. Povod zanje je pogosto prav pretirana prisotnost škodljivih prostih radikalov v telesu, zato je uživanje živil, bogatih z antioksidanti, zelo pomembno za ohranjanje dobrega zdravja. Med antioksidanti, ki jih vsebuje rukola, seveda najdemo tudi vitamin C, ki je še posebej pomemben za ohranjanje močnega imunskega sistema.

Blagodejni učinki uživanja rukole med nosečnostjo

Kot je znano, nosečnice potrebujejo še posebej veliko folatov oziroma folne kisline, saj se s tem bistveno zmanjša tveganje za okvare pri plodu. Običajno sicer zgolj folati (naravna oblika folne kisline), ki jih najdemo v prehrani, ne zadostujejo, zato se v tem obdobju priporoča tudi uživanje prehranskih dopolnil. Vendar je kljub temu smiselno, da nosečnice na svoj jedilnik vključijo tudi čim več živil, bogatih s folati, pri čemer je ena najboljših izbir prav rukola.

Karotenoidi, ki poskrbijo za zaščito vaših oči

Poleg vsega naštetega je rukola zelo koristna tudi za vaše oči. Vsebuje namreč veliko karotenoidov, ki pomembno prispevajo k zaščiti vida. S povečanjem količine rukole v vaši prehrani lahko tako pripomorete tudi k temu, da se izognete določenim težavam z očmi, ki pridejo zelo pogosto v paketu s staranjem.