Folna kislina v prehrani: kje jo najdemo in zakaj je tako pomembna?

Folna kislina je pravzaprav eno izmed imen za vitamin B9, ki je izjemno pomemben za naše zdravje. Ne potrebujejo ga le nosečnice, kot mnogi zmotno mislijo, ampak je pomemben v vseh življenjskih obdobjih. Tako vam svetujemo, da uživate čim več živil, ki vsebujejo vitamin B9, v nosečnosti pa je priporočljivo tudi uživanje prehranskih dopolnil s folno kislino.

Folna kislina

V katerih živilih najdemo folno kislino?

Čeprav se precej pogosto govori o folni kislini, večina ne ve, da je to pravzaprav sintetična oblika vitamina B9. Če smo zelo natančni, tako ne moremo govoriti o tem, da določena živila vsebujejo folno kislino (razen če ni naknadno dodana), ampak folate, naravno obliko vitamina B9. Kje torej najdemo ta vitamin? Živila, ki vsebujejo zelo veliko folatov, so na primer:

  • špinača,
  • pšenični kalčki,
  • fižol,
  • šparglji,
  • brstični ohrovt,
  • romanska solata,
  • avokado in
  • brokoli.

Pomen folne kisline oz. vitamina B9 za naše telo

Folna kislina

Kot smo že nakazali, potrebujejo nosečnice večje količine vitamina B9, kar običajno dosežejo z dodajanjem folne kisline v obliki prehranskih dopolnil. Folna kislina je v tem obdobju nujna za razvoj ploda in preprečevanje resnejših okvar. Pomanjkanje folne kisline oziroma vitamina B9 pomeni predvsem nevarnost za nepravilno zapiranje dela nevralne cevi (pojav je znan tudi kot spina bifida). Mnogi ginekologi tako priporočajo, da se začne z uživanjem dodatka folne kisline še pred načrtovano nosečnostjo, če je to mogoče. Vitamin B9 je poleg tega pomemben tudi za zdravo srce, močne kosti in za sintezo aminokislin, za preprečevanje pešanja kognitivnih sposobnosti in prekomerne utrujenosti, za nastajanje krvi, delitev celic in še mnogo več. O tem si preberite tukaj.

Dodajanje folne kisline naj bi bilo na primer koristno tudi za tiste, ki se soočate s sindromom nemirnih nog. Kot torej vidite, je vitamin B9 resnično zelo pomemben v vseh življenjskih obdobjih, zato pazite, da ne pride do pomanjkanja. Pogostejše uživanje prej naštetih živil, bogatih s folati, lahko zagotovo pomembno zmanjša tveganje za to nevarnost. Po potrebi pa si lahko pomagate tudi z dodajanjem folne kisline. Pri tem bodite pozorni, da izberete zares kakovostna prehranska dopolnila – torej takšna, kjer je biološka razpoložljivost folne kisline dovolj visoka, da jo lahko naše telo izkoristi.