fbpx
Domov Zdravje & prehrana Folna kislina v prehrani: kje jo najdemo in zakaj je tako pomembna?

Folna kislina v prehrani: kje jo najdemo in zakaj je tako pomembna?

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Folna kislina je pravzaprav eno izmed imen za vitamin B9, ki je izjemno pomemben za naše zdravje. Ne potrebujejo ga le nosečnice, kot mnogi zmotno mislijo, ampak je pomemben v vseh življenjskih obdobjih. Tako vam svetujemo, da uživate čim več živil, ki vsebujejo vitamin B9, v nosečnosti pa je priporočljivo tudi uživanje prehranskih dopolnil s folno kislino.

Folna kislina

V katerih živilih najdemo folno kislino?

Čeprav se precej pogosto govori o folni kislini, večina ne ve, da je to pravzaprav sintetična oblika vitamina B9. Če smo zelo natančni, tako ne moremo govoriti o tem, da določena živila vsebujejo folno kislino (razen če ni naknadno dodana), ampak folate, naravno obliko vitamina B9. Kje torej najdemo ta vitamin? Živila, ki vsebujejo zelo veliko folatov, so na primer:

  • špinača,
  • pšenični kalčki,
  • fižol,
  • šparglji,
  • brstični ohrovt,
  • romanska solata,
  • avokado in
  • brokoli.

Pomen folne kisline oz. vitamina B9 za naše telo

Folna kislina

Kot smo že nakazali, potrebujejo nosečnice večje količine vitamina B9, kar običajno dosežejo z dodajanjem folne kisline v obliki prehranskih dopolnil. Folna kislina je v tem obdobju nujna za razvoj ploda in preprečevanje resnejših okvar. Pomanjkanje folne kisline oziroma vitamina B9 pomeni predvsem nevarnost za nepravilno zapiranje dela nevralne cevi (pojav je znan tudi kot spina bifida). Mnogi ginekologi tako priporočajo, da se začne z uživanjem dodatka folne kisline še pred načrtovano nosečnostjo, če je to mogoče. Vitamin B9 je poleg tega pomemben tudi za zdravo srce, močne kosti in za sintezo aminokislin, za preprečevanje pešanja kognitivnih sposobnosti in prekomerne utrujenosti, za nastajanje krvi, delitev celic in še mnogo več. O tem si preberite tukaj.

Dodajanje folne kisline naj bi bilo na primer koristno tudi za tiste, ki se soočate s sindromom nemirnih nog. Kot torej vidite, je vitamin B9 resnično zelo pomemben v vseh življenjskih obdobjih, zato pazite, da ne pride do pomanjkanja. Pogostejše uživanje prej naštetih živil, bogatih s folati, lahko zagotovo pomembno zmanjša tveganje za to nevarnost. Po potrebi pa si lahko pomagate tudi z dodajanjem folne kisline. Pri tem bodite pozorni, da izberete zares kakovostna prehranska dopolnila – torej takšna, kjer je biološka razpoložljivost folne kisline dovolj visoka, da jo lahko naše telo izkoristi.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×