Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.
Zdravje & prehrana6 pomembnih navad za preprečevanje osteoporoze

6 pomembnih navad za preprečevanje osteoporoze

MORDA VAS ZANIMA

Osteoporoza se zdi nekaj, kar večina povezuje s starostjo. Vendar morate vedeti, da se začnejo posledice slabih navad, ki lahko sčasoma privedejo do osteoporoze, kopičiti že v mladosti. To seveda ne pomeni, da imamo lahko pod nadzorom vse dejavnike, ki lahko potencialno vplivajo na razvoj osteoporoze. Bolezen je namreč lahko povezana tudi z genskimi vplivi. Vendar lahko z določenimi ukrepi močno zmanjšamo tveganje za osteoporozo, izjemno zahrbtno kronično bolezen, ki prizadene okostje. Katere navade torej sodijo med najpomembnejše, ko gre za preprečevanje osteoporoze?

- Oglas -

Osteoporoza

Bodite pozorni na zadosten vnos kalcija

Med minerali, pomembnimi za preprečevanje zmanjševanja kostne gostote in s tem osteoporoze, seveda še posebej izstopa kalcij. Ta je izjemno pomemben za močne kosti, ki se ne zlomijo tako zlahka. Tako morate seveda paziti, da uživate dovolj živil, bogatih s kalcijem. Poleg tega pa poskrbite tudi za to, da bo absorpcija kalcija čim boljša.

Poskrbite za dovolj vitamina D

Medtem ko se večina danes dobro zaveda, kako pomembno vlogo pri preprečevanju osteoporoze ima lahko kalcij, pa mnogi pozabijo, da je za močne izjemno pomemben tudi vitamin D. Omenjeni vitamin med drugim pomaga tudi pri izboljšanju absorpcije kalcija – oziroma prepreči prekomerno izločanje mineralov, med njimi seveda tudi kalcija, z urinom. Da bi svojemu telesu zagotovili zadostne količine vitamina D, je seveda najbolje, da vsak dan ujamete vsaj nekaj sončnih žarkov.

Izogibajte se tobaku

Tako kajenje kot t. i. sekundarno oziroma pasivno kajenje povečujeta tveganje za osteoporozo. Cigarete lahko namreč neposredno vplivajo na zniževanje kostne gostote, poleg tega pa snovi, ki jih vsebujejo, zavirajo absorpcijo kalcija v črevesju. Poleg številnih drugih kroničnih bolezni, zaradi katerih je smiselno čim prej opustiti kajenje, torej v to skupino sodi tudi osteoporoza.

Naj bo gibanje sestavni del vašega vsakdana

- Oglas -

Ena izmed najpomembnejših navad, s katerimi lahko občutno zmanjšate tveganje za osteoporozo, je zagotovo tudi ta, da redno telovadite. Ne računajte na to, da lahko kasneje nadoknadite tisto, kar ste zamudili v mladosti. Dolg se začne nalagati že zelo zgodaj – in vaše kosti vam določenih »grehov« ne bodo odpustile tako zlahka. Še posebej če opravljate delo, ki od vas zahteva, da večino časa presedite, poskrbite za čim več gibanja v prostem času.

Prizadevajte si za zdravo telesno težo

Povišana telesna teža predstavlja pomemben dejavnik tveganja za številne bolezni. Med drugim so lahko odvečni kilogrami zelo obremenjujoči tudi za kosti, kar poveča tudi nevarnost za osteoporozo. Že omenjeno gibanje torej predstavlja dvojno korist, ko gre za preprečevanje osteoporoze.

Ne pretiravajte z alkoholom

Podobno kot kajenje je lahko za razvoj osteoporoze problematično tudi prekomerno uživanje alkoholnih pijač. Alkohol lahko prispeva k zniževanju kostne gostote oziroma k razvoju osteoporoze. Če že ni mogoče, da se alkoholnim pijačam povsem odpoveste, poskušajte vsaj zmanjšati njihovo uživanje na minimum.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×