Osteoporoza se zdi nekaj, kar večina povezuje s starostjo. Vendar morate vedeti, da se začnejo posledice slabih navad, ki lahko sčasoma privedejo do osteoporoze, kopičiti že v mladosti. To seveda ne pomeni, da imamo lahko pod nadzorom vse dejavnike, ki lahko potencialno vplivajo na razvoj osteoporoze. Bolezen je namreč lahko povezana tudi z genskimi vplivi. Vendar lahko z določenimi ukrepi močno zmanjšamo tveganje za osteoporozo, izjemno zahrbtno kronično bolezen, ki prizadene okostje. Katere navade torej sodijo med najpomembnejše, ko gre za preprečevanje osteoporoze?

Osteoporoza

Bodite pozorni na zadosten vnos kalcija

Med minerali, pomembnimi za preprečevanje zmanjševanja kostne gostote in s tem osteoporoze, seveda še posebej izstopa kalcij. Ta je izjemno pomemben za močne kosti, ki se ne zlomijo tako zlahka. Tako morate seveda paziti, da uživate dovolj živil, bogatih s kalcijem. Poleg tega pa poskrbite tudi za to, da bo absorpcija kalcija čim boljša.

Poskrbite za dovolj vitamina D

Medtem ko se večina danes dobro zaveda, kako pomembno vlogo pri preprečevanju osteoporoze ima lahko kalcij, pa mnogi pozabijo, da je za močne izjemno pomemben tudi vitamin D. Omenjeni vitamin med drugim pomaga tudi pri izboljšanju absorpcije kalcija – oziroma prepreči prekomerno izločanje mineralov, med njimi seveda tudi kalcija, z urinom. Da bi svojemu telesu zagotovili zadostne količine vitamina D, je seveda najbolje, da vsak dan ujamete vsaj nekaj sončnih žarkov.

Izogibajte se tobaku

Tako kajenje kot t. i. sekundarno oziroma pasivno kajenje povečujeta tveganje za osteoporozo. Cigarete lahko namreč neposredno vplivajo na zniževanje kostne gostote, poleg tega pa snovi, ki jih vsebujejo, zavirajo absorpcijo kalcija v črevesju. Poleg številnih drugih kroničnih bolezni, zaradi katerih je smiselno čim prej opustiti kajenje, torej v to skupino sodi tudi osteoporoza.

Naj bo gibanje sestavni del vašega vsakdana

Ena izmed najpomembnejših navad, s katerimi lahko občutno zmanjšate tveganje za osteoporozo, je zagotovo tudi ta, da redno telovadite. Ne računajte na to, da lahko kasneje nadoknadite tisto, kar ste zamudili v mladosti. Dolg se začne nalagati že zelo zgodaj – in vaše kosti vam določenih »grehov« ne bodo odpustile tako zlahka. Še posebej če opravljate delo, ki od vas zahteva, da večino časa presedite, poskrbite za čim več gibanja v prostem času.

Prizadevajte si za zdravo telesno težo

Povišana telesna teža predstavlja pomemben dejavnik tveganja za številne bolezni. Med drugim so lahko odvečni kilogrami zelo obremenjujoči tudi za kosti, kar poveča tudi nevarnost za osteoporozo. Že omenjeno gibanje torej predstavlja dvojno korist, ko gre za preprečevanje osteoporoze.

Ne pretiravajte z alkoholom

Podobno kot kajenje je lahko za razvoj osteoporoze problematično tudi prekomerno uživanje alkoholnih pijač. Alkohol lahko prispeva k zniževanju kostne gostote oziroma k razvoju osteoporoze. Če že ni mogoče, da se alkoholnim pijačam povsem odpoveste, poskušajte vsaj zmanjšati njihovo uživanje na minimum.