Z aknami se spopada precejšen del prebivalstva, mnogi še dolgo po tem, ko zapustijo puberteto. Na nastanek aken sicer vplivajo različni dejavniki – od prekomerne tvorbe maščob do bakterij, hormonskega neravnovesja, zamašenih por in vnetij. Velik vpliv na akne pa ima lahko tudi hrana. Določena živila naj bi bila tako še posebej problematična, kar potrjujejo tudi sodobne raziskave. Preverite, katera živila oziroma skupine živil najpogosteje prispevajo k težavam z aknami.

Akne

Sladkor in viri enostavnih ogljikovih hidratov

Pogosto se akne pojavijo pri tistih, ki uživajo veliko sladkorja in izdelkov iz bele moke (kruha, testenin ipd.). Problematične so seveda lahko tudi različne sladke pijače. Domneva se, da bi bilo lahko to povezano tudi z vplivom enostavnih ogljikovih hidratov na hitre spremembe ravni sladkorja v krvi oziroma na inzulin. Po drugi strani pa naj bi na tiste, ki imajo težave z aknami, hrana z nizkim glikemičnim indeksom delovala zelo pozitivno.

Mleko in mlečni izdelki

Študije kažejo tudi, da obstaja povezava med uživanjem mleka in mlečnih izdelkov ter aknami. Razlogi za to povezavo še niso povsem jasni, čeprav obstaja nekaj teorij. Kravje mleko naj bi bilo tako med drugim problematično zaradi aminokislin, ki spodbujajo tvorbo določene snovi v jetrih, ki se jih povezuje s povečanim tveganjem za akne.

Hitra hrana in preveč maščobnih kislin omega 6

Zanimivo je, da imamo z aknami največ težav v zahodnem svetu, kjer se zaužije ogromno t. i. hitre hrane oziroma pretirano procesiranih živil. Ta hrana pogosto vsebuje predvsem ogromno maščob, običajno tistih nezdravih, kar predstavlja visoko nevarnost za akne, seveda pa tudi za ogromno bolezni. Med drugim lahko hitra hrana vpliva tudi na porušenje hormonskega ravnovesja, s čimer posredno še dodatno prispeva k aknam. A četudi se vam zdi, da takšna hrana ni (pre)pogosto na vašem jedilniku, morate biti kljub temu pozorni na vire maščob. Za razvoj aken je lahko še posebej problematično porušeno razmerje med maščobnimi kislinami omega 6 in omega 3. S tem imamo v mislih preveč maščobnih kislin omega 6, ki lahko prispevajo k vnetjem v telesu, ta pa nato vplivajo na pojav aken.

Čokolada

Verjetno smo vsi že kdaj slišali, da je lahko za akne problematično tudi uživanje (prekomernih količin) čokolade. Čeprav se je ta teorija oblikovala predvsem na podlagi praktičnih izkušenj, pa se v novejšem času pojavljajo tudi bolj sistematične študije, ki povezujejo pretiravanje s čokolado, predvsem z mlečno, z aknami. Občasen košček temne čokolade torej ni problematičen, večje količine pa že pomenijo večje tveganje za akne. Da bi se natančno določilo razlog za to povezavo, morajo biti sicer opravljene nadaljnje raziskave.

Beljakovinski napitki

V zadnjih letih so postali beljakovinski napitki zelo priljubljeni tudi med »navadnimi smrtniki«, ne le med profesionalnimi športniki. Vendar pa v večini primerov ni prave potrebe za uživanje beljakovin v tako koncentrirani obliki. Med drugim lahko prav ti napitki prispevajo tudi k težavam z aknami, zaradi prevelike količine beljakovin v prehrani pa lahko seveda trpijo tudi ledvice.

Preberite tudi: Odpravite akne na obrazu