fbpx
Domov Zdravje & prehrana Akne in hrana: živila, ki pogosto prispevajo k težavam s kožo

Akne in hrana: živila, ki pogosto prispevajo k težavam s kožo

Črni trn – prva pomoč pri kroničnem zaprtju

Črni trn kot zdravilno rastlino poznamo že mnogo let. Še dandanes se uporablja pri kroničnih zaprtjih otrok in ostarelih.

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

Z aknami se spopada precejšen del prebivalstva, mnogi še dolgo po tem, ko zapustijo puberteto. Na nastanek aken sicer vplivajo različni dejavniki – od prekomerne tvorbe maščob do bakterij, hormonskega neravnovesja, zamašenih por in vnetij. Velik vpliv na akne pa ima lahko tudi hrana. Določena živila naj bi bila tako še posebej problematična, kar potrjujejo tudi sodobne raziskave. Preverite, katera živila oziroma skupine živil najpogosteje prispevajo k težavam z aknami.

Akne

Sladkor in viri enostavnih ogljikovih hidratov

Pogosto se akne pojavijo pri tistih, ki uživajo veliko sladkorja in izdelkov iz bele moke (kruha, testenin ipd.). Problematične so seveda lahko tudi različne sladke pijače. Domneva se, da bi bilo lahko to povezano tudi z vplivom enostavnih ogljikovih hidratov na hitre spremembe ravni sladkorja v krvi oziroma na inzulin. Po drugi strani pa naj bi na tiste, ki imajo težave z aknami, hrana z nizkim glikemičnim indeksom delovala zelo pozitivno.

Mleko in mlečni izdelki

Študije kažejo tudi, da obstaja povezava med uživanjem mleka in mlečnih izdelkov ter aknami. Razlogi za to povezavo še niso povsem jasni, čeprav obstaja nekaj teorij. Kravje mleko naj bi bilo tako med drugim problematično zaradi aminokislin, ki spodbujajo tvorbo določene snovi v jetrih, ki se jih povezuje s povečanim tveganjem za akne.

Hitra hrana in preveč maščobnih kislin omega 6

Zanimivo je, da imamo z aknami največ težav v zahodnem svetu, kjer se zaužije ogromno t. i. hitre hrane oziroma pretirano procesiranih živil. Ta hrana pogosto vsebuje predvsem ogromno maščob, običajno tistih nezdravih, kar predstavlja visoko nevarnost za akne, seveda pa tudi za ogromno bolezni. Med drugim lahko hitra hrana vpliva tudi na porušenje hormonskega ravnovesja, s čimer posredno še dodatno prispeva k aknam. A četudi se vam zdi, da takšna hrana ni (pre)pogosto na vašem jedilniku, morate biti kljub temu pozorni na vire maščob. Za razvoj aken je lahko še posebej problematično porušeno razmerje med maščobnimi kislinami omega 6 in omega 3. S tem imamo v mislih preveč maščobnih kislin omega 6, ki lahko prispevajo k vnetjem v telesu, ta pa nato vplivajo na pojav aken.

Čokolada

Verjetno smo vsi že kdaj slišali, da je lahko za akne problematično tudi uživanje (prekomernih količin) čokolade. Čeprav se je ta teorija oblikovala predvsem na podlagi praktičnih izkušenj, pa se v novejšem času pojavljajo tudi bolj sistematične študije, ki povezujejo pretiravanje s čokolado, predvsem z mlečno, z aknami. Občasen košček temne čokolade torej ni problematičen, večje količine pa že pomenijo večje tveganje za akne. Da bi se natančno določilo razlog za to povezavo, morajo biti sicer opravljene nadaljnje raziskave.

Beljakovinski napitki

V zadnjih letih so postali beljakovinski napitki zelo priljubljeni tudi med »navadnimi smrtniki«, ne le med profesionalnimi športniki. Vendar pa v večini primerov ni prave potrebe za uživanje beljakovin v tako koncentrirani obliki. Med drugim lahko prav ti napitki prispevajo tudi k težavam z aknami, zaradi prevelike količine beljakovin v prehrani pa lahko seveda trpijo tudi ledvice.

Preberite tudi: Odpravite akne na obrazu

- Oglas -

Najnovejše

Peka kruha z drožmi: Zakaj so droži vedno bolj priljubljene?

Peka kruha z drožmi postaja vedno bolj priljubljena. Droži so uravnotežen konzorcij naravno prisotnih kvasovk in mlečnokislinskih bakterij, ki živijo v sožitju.

Zdravilna energija prelita v slike

Zdravilka in slikarka Slavica Štrukelj Kokoravec iz Ljubljane že več kot dvajset let raziskuje svet energij.

7 pogostih napak pri čiščenju

Čiščenje stanovanja za večino ljudi ni najbolj prijetno opravilo. Tako seveda želimo, da bi bil čas, ki ga vložimo, čim bolje porabljen.

Tef – izjemno zdravo žito, ki ne vsebuje glutena

Ste že slišali za žito, imenovano tef (Eragrostis tef)? V naših krajih gre za zelo eksotično živilo, ki ga verjetno poznajo le redki posamezniki.

Pasijonka za pomiritev živcev in daljši spanec

Pasijonka vpliva na centralni živčni sistem, in sicer deluje pomirjevalno. Ugotovili so, da izvlečki pasijonke podaljšajo spanje pri peroralnem uživanju.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×