Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaKalcij v prehrani: 6 nasvetov za izboljšanje absorpcije

Kalcij v prehrani: 6 nasvetov za izboljšanje absorpcije

MORDA VAS ZANIMA

Zagotovo sodi kalcij med najpomembnejše minerale za naše telo. Še posebej pomemben je za kosti in zobe, vendar pa je nujen tudi za mnoge druge dele telesa oziroma organske sisteme. Tako moramo vsekakor poskrbeti, da s prehrano v telo vnesemo zadostne količine kalcija. Obenem pa se moramo zavedati, da je to, da zaužijemo dovolj kalcija, šele del celote.

Kalcij je za naše telo zelo pomeben mineral

- Oglas -

Zelo pomembno je namreč tudi, kakšna je dejanska absorpcija. Če je ta slaba, lahko pride do različnih težav, čeprav je sicer vnos kalcija primeren. Najresnejša nevarnost v tem primeru je seveda zmanjševanje kostne gostote in povečano tveganje za osteoporozo, pojavijo pa se lahko tudi druge težave. Vse to pa pomeni, da je pametno poskrbeti za to, da bo absorpcija kalcija čim boljša. Kako to storite? Nekaj uporabnih idej vas čaka v nadaljevanju …

kalcij, absorpcija

Poskrbite za zadostno oskrbo telesa z vitaminom D

Vitamin D in kalcij sta močno povezana. Pomanjkanje vitamina D lahko tako pomeni tudi nižanje ravni kalcija v telesu. Tako postajajo vaše kosti vse šibkejše in nagnjene k zlomom. Verjetno veste, da potrebe telesa po vitaminu D najlažje pokrijete tako, da preživite vsak dan nekaj časa na soncu. Seveda pa z izpostavljanjem sončnim žarkom brez zaščite po drugi strani ne smete pretiravati, da ne pride do poškodb kože. Pri doseganju priporočljivih količin vitamina D pa si lahko po potrebi pomagate tudi s prehranskimi dopolnili.

Zmerno pri vnosu maščob

Preveč maščob v prehrani ima lahko med drugim negativen vpliv na absorpcijo kalcija. Določena količina maščob je sicer nujna za naše zdravje, vendar pa pazite, da z vnosom ne pretiravate, obenem pa se izogibajte nasičenim maščobam in raje izberite bolj zdrave vire, na primer avokado.

Tudi z beljakovinami ni dobro pretiravati

- Oglas -

Za beljakovine velja nekaj podobnega kot za maščobe. Naše telo jih sicer nujno potrebuje, vendar pa ima lahko previsok vnos nasproten učinek od tistega, ki bi ga verjetno živeli. Pretiravanje z beljakovinami pogosto najbolj obremeni naše ledvice oziroma sečila, vendar je lahko med drugim problematično tudi za količino kalcija v telesu.

Ne pretiravajte s toplotno obdelavo

Precej kalcija lahko dobimo tudi z zelenjavo in sadjem (predvsem s suhim sadjem). Ko gre za zelenjavo, je sicer pomembno, da jo čim manj toplotno obdelamo, sicer se lahko izgubi precejšen delež hranilnih snovi, med drugim seveda tudi kalcija. Tako je najbolje, da zelenjavo uživamo v surovi oziroma presni obliki, ko je to le mogoče.

Izogibajte se »kislim« živilom

Na slabšo absorpcijo kalcija lahko vpliva tudi zakisanost telesa. Tako je dobro, da se izogibate živilom, ki spadajo med »kisla«, po drugi strani pa uživate več bazične hrane. To bo imelo seveda tudi nasploh pozitiven učinek na vaše zdravje in počutje.

V prehrano vključite več klorofila

Omenili smo že, da lahko kar precej kalcija najdemo tudi v določenih vrstah zelenjave. Obenem pa vsebuje zelenjava tudi snov, ki lahko pripomore k temu, da bo absorpcija kalcija boljša. V mislih imamo seveda klorofil, ki lahko pomaga tudi pri boljši absorpciji drugih za telo pomembnih hranilnih snovi.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×