Kalcij v prehrani: 6 nasvetov za izboljšanje absorpcije

Zagotovo sodi kalcij med najpomembnejše minerale za naše telo. Še posebej pomemben je za kosti in zobe, vendar pa je nujen tudi za mnoge druge dele telesa oziroma organske sisteme. Tako moramo vsekakor poskrbeti, da s prehrano v telo vnesemo zadostne količine kalcija. Obenem pa se moramo zavedati, da je to, da zaužijemo dovolj kalcija, šele del celote.

Kalcij je za naše telo zelo pomeben mineral

Zelo pomembno je namreč tudi, kakšna je dejanska absorpcija. Če je ta slaba, lahko pride do različnih težav, čeprav je sicer vnos kalcija primeren. Najresnejša nevarnost v tem primeru je seveda zmanjševanje kostne gostote in povečano tveganje za osteoporozo, pojavijo pa se lahko tudi druge težave. Vse to pa pomeni, da je pametno poskrbeti za to, da bo absorpcija kalcija čim boljša. Kako to storite? Nekaj uporabnih idej vas čaka v nadaljevanju …

kalcij, absorpcija

Poskrbite za zadostno oskrbo telesa z vitaminom D

Vitamin D in kalcij sta močno povezana. Pomanjkanje vitamina D lahko tako pomeni tudi nižanje ravni kalcija v telesu. Tako postajajo vaše kosti vse šibkejše in nagnjene k zlomom. Verjetno veste, da potrebe telesa po vitaminu D najlažje pokrijete tako, da preživite vsak dan nekaj časa na soncu. Seveda pa z izpostavljanjem sončnim žarkom brez zaščite po drugi strani ne smete pretiravati, da ne pride do poškodb kože. Pri doseganju priporočljivih količin vitamina D pa si lahko po potrebi pomagate tudi s prehranskimi dopolnili.

Zmerno pri vnosu maščob

Preveč maščob v prehrani ima lahko med drugim negativen vpliv na absorpcijo kalcija. Določena količina maščob je sicer nujna za naše zdravje, vendar pa pazite, da z vnosom ne pretiravate, obenem pa se izogibajte nasičenim maščobam in raje izberite bolj zdrave vire, na primer avokado.

PREBERITE TUDI:  Zakaj pšenica povzroča vse več zdravstvenih težav?

Tudi z beljakovinami ni dobro pretiravati

Za beljakovine velja nekaj podobnega kot za maščobe. Naše telo jih sicer nujno potrebuje, vendar pa ima lahko previsok vnos nasproten učinek od tistega, ki bi ga verjetno živeli. Pretiravanje z beljakovinami pogosto najbolj obremeni naše ledvice oziroma sečila, vendar je lahko med drugim problematično tudi za količino kalcija v telesu.

Ne pretiravajte s toplotno obdelavo

Precej kalcija lahko dobimo tudi z zelenjavo in sadjem (predvsem s suhim sadjem). Ko gre za zelenjavo, je sicer pomembno, da jo čim manj toplotno obdelamo, sicer se lahko izgubi precejšen delež hranilnih snovi, med drugim seveda tudi kalcija. Tako je najbolje, da zelenjavo uživamo v surovi oziroma presni obliki, ko je to le mogoče.

Izogibajte se »kislim« živilom

Na slabšo absorpcijo kalcija lahko vpliva tudi zakisanost telesa. Tako je dobro, da se izogibate živilom, ki spadajo med »kisla«, po drugi strani pa uživate več bazične hrane. To bo imelo seveda tudi nasploh pozitiven učinek na vaše zdravje in počutje.

V prehrano vključite več klorofila

Omenili smo že, da lahko kar precej kalcija najdemo tudi v določenih vrstah zelenjave. Obenem pa vsebuje zelenjava tudi snov, ki lahko pripomore k temu, da bo absorpcija kalcija boljša. V mislih imamo seveda klorofil, ki lahko pomaga tudi pri boljši absorpciji drugih za telo pomembnih hranilnih snovi.

Povejte svoje mnenje - kometirajte