Ali vam primanjkuje maščob?

Za telo ni dobro, če vam primanjkuje maščob, saj telo potrebuje maščobe za svoje delovanje. Če jih ne uživamo dovolj, se to lahko pozna na našem zdravju in počutju.

Seveda govorimo o zdravih maščobah, ki jih najdemo v ribah, jajcih, olivnem olju, oreščkih ipd. Preverite, kdaj je čas, da si privoščite sočen avokado in oskrbite telo s temi življenjsko pomembnimi snovmi!

Maščobe

Kje dobiti zdrave maščobe?

Zdrave maščobe so naravne in visokokakovostne. Priporočamo vam, da za kuhanje uporabljate kokosovo olje, za solate pa olivno olje in olje makadamije. Maslo, ki ga uporabljate, naj bo, če se le da, iz biološke pridelave. Zdrave maščobe najdete tudi v prečiščenem maslu (ghee). Na vašem krožniku naj se čim večkrat znajdejo male ribe (inčuni, sardele, slaniki) ali velike hladnomorske ribe (skuše, losos, postrvi). Če jeste meso, posegajte po tistem iz lokalne prireje, kjer so se živali pasle na pašnikih. Z dobrimi maščobami bogati so tudi jajca (v rumenjaku), avokado, oreščki in slanina, le da z njo ne pretiravajte. Maščobe lahko dobite tudi iz določenih sirov in smetane. Če ste intolerantni na laktozo, vam priporočamo kozji sir oziroma mleko, ki je vsebujeta manj kot kravje mleko in njegovi izdelki. Vsekakor pa se izogibajte zdravju škodljivim transmaščobam, ki jih najdemo v predelani hrani. V nekaterih državah so celo prepovedane!

Znaki, da vam primanjkuje zdravih maščob …

  1. Stalno ste lačni. Ali se vsaj tako počutite – tudi, ko pojeste večji obrok. Telo potrebuje več časa za presnovo maščob kot za presnovo ogljikovih hidratov, zato nas s hrano bogate maščobe bolje nasitijo.
  2. Vaša koža ni več tako voljna kot nekoč. Koža je pusta, luskasta in nenavadno suha. Lahko tudi izgledate starejši za svoja leta. Zdrave maščobe so nujne za zdravo kožo, saj pomagajo pri absorpciji maščobotopnih vitaminov iz hrane, ki koži pomagajo zadrževati vlago.
  3. Imate neurejene menstruacije. Telo potrebuje zdrave maščobe za uravnavanje hormonov. Če vam jih primanjkuje, to lahko povzroči motnje menstrualnega ciklusa. Če vam izostaja menstruacija, lahko vzrok za to seveda tiči še kje drugje in je bolje, da v tem primeru obiščete ginekologa.
  4. Ne morete se skoncentrirati. Če se zavestno izogibate maščobam, v telo vnesete premalo kalorij. Posledica tega je, da ste pogosto lačni, pade vam tudi koncentracija.
  5. Ste anksiozni, morda celo nekoliko depresivni. Vzrok za tako stanje lahko tiči drugje, lahko pa je to znak pomanjkanja esencialnih maščobnih kislin (omega-3 in omega-6). Najdete jih v ribah, lanenih in chia semenih. Če se anksioznost pojavi čez noč, dva tedna redno uživajte mastne ribe, kot so losos, sveža tuna ali sardine. Opazujte, če se je stanje izboljšalo.
  6. Ste občutljivi na hrup. Če se ustrašite, ko se pojavi glasen, nepričakovan zvok, je vzrok za to lahko prav v pomanjkanju maščob. V študiji, ki so jo opravili na Ameriškem psihološkem združenju, so dokazali, da se miši, ki so jedle dovolj omega-3 maščobnih kislin, niso ustrašile nepričakovanih zvokov – nasprotno kot tiste, ki jim je primanjkovalo teh maščob.
  7. Po 20 minutah telovadbe ne morete več. Med fizično aktivnostjo telo najprej porabi ogljikove hidrate, za nadaljnje delovanje pa se zanaša na kalorije iz maščob. Če je teh premalo, ste izčrpani že kmalu po začetku fizične aktivnosti.
  8. Imate slab spomin. Veliko študij je pokazalo, da klasična mediteranska dieta, ki vključuje mastno hrano, kot so olivno olje, oreščki, ribe ipd., izboljšuje spomin. Če vam spomin zadnje čase peša, je to morda znak, da je v prehrano treba vključiti več maščob.

DELI