Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaZakaj je kuhanje na pari boljše od drugih načinov kuhanja?

Zakaj je kuhanje na pari boljše od drugih načinov kuhanja?

MORDA VAS ZANIMA

Če želite, da zelenjava na vašem krožniku ohrani pomembne antioksidante, ki zmanjšujejo tveganje za diabetes, raka in srčno-žilne bolezni, jo kuhajte na pari.

- Oglas -

V Braziliji so nedavno analizirali 21 študij, ki so med seboj primerjale različne metode kuhanja. Zanimalo jih je, kako kuhanje vpliva na vsebnost antioksidantov v hrani – teh zdravju pomembnih sestavin, ki telo varujejo pred osteoporozo, rakom, artritisom, srčno-žilnimi in nevrodegenerativnimi boleznimi.

Kuhanje na pari

Vrenje ali kuhanje na pari?

Peka, vrenje in mikrovalovi povzročijo razpad vlaken v zelenjavi in s tem uničujejo antioksidante. Nekateri antioksidanti so vodotopni – zanje je kuhanje v loncu najslabša možna oblika kuhanja. Ohranite jih lahko tako, da vode, v kateri ste kuhali zelenjavo, ne zavržete, ampak iz nje naredite juho.

Raziskovalci so v analizi ugotovili, da vrenje za 38 % zmanjša raven polifenolov (antioksidantov) v zelenjavi. Nasprotno pa kuhanje na pari nivo polifenolov poveča za 52 %. Nežna toplota, ki jo oddaja para, namreč sprošča nekatere vezi med polifenoli, ki so, če zelenjavo jemo surovo, neprebavljive. Kuhanje na pari je torej najboljša metoda za ohranjanje pomembnih antioksidantov v zelenjavi.

- Oglas -

To še ne pomeni, da se morate odpovedati pripravljanju zelenjave na druge načine – zavedati se je treba le, da drugače pripravljena zelenjava v sebi ne bo ohranila tako visoke ravni nekaterih hranil. Za katerikoli način kuhanja se odločite, zelenjave ne prekuhajte. Raziskava je pokazala, da prekuhana zelenjava izgubi ogromno antioksidantov. Zelenjavo odstavite z ognja, ko je nežno hrustljava – takrat bo vsebovala največ antioksidantov. Če jo prebodete z vilicami, ne sme razpasti.

Katera zelenjava je najboljša za kuhanje na pari?

Brokoli, cvetača, korenje, čebula, grah, brstični ohrovt, pesa, repa, sladki krompir in beluši. Jajčevci, listnata zelenjava in buča so tudi primerni za na paro.

Kako kuhati na pari?

Potrebujete posodo za kuhanje na pari s pokrovom. Posodo položite nad lonec, v katerem je dobra dva centimetra vode, ki vre. Zelenjavo kuhajte na pari in pokrito s pokrovom od 4 do 13 minut – odvisno od njene debeline. Od časa do časa jo prebolite z vilicami, da vidite, koliko kuhanja še potrebuje.

Ko je zelenjava skuhana, jo na cedilu sperite s hladno vodo – s tem boste ustavili kuhanje, zelenjava pa bo ohranila hrustljavost. Zdaj je zelenjava pripravljena za na krožnik. Okrasite jo z najljubšimi sezonskimi zelišči, dodajte nekaj kapljic olivnega olja, limoninega soka in nasekljanega česna. Dobili boste odlično jed, primerno za kosilo ali večerjo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×