Zakaj je kuhanje na pari boljše od drugih načinov kuhanja?

    Če želite, da zelenjava na vašem krožniku ohrani pomembne antioksidante, ki zmanjšujejo tveganje za diabetes, raka in srčno-žilne bolezni, jo kuhajte na pari.

    V Braziliji so nedavno analizirali 21 študij, ki so med seboj primerjale različne metode kuhanja. Zanimalo jih je, kako kuhanje vpliva na vsebnost antioksidantov v hrani – teh zdravju pomembnih sestavin, ki telo varujejo pred osteoporozo, rakom, artritisom, srčno-žilnimi in nevrodegenerativnimi boleznimi.

    Kuhanje na pari

    Vrenje ali kuhanje na pari?

    Peka, vrenje in mikrovalovi povzročijo razpad vlaken v zelenjavi in s tem uničujejo antioksidante. Nekateri antioksidanti so vodotopni – zanje je kuhanje v loncu najslabša možna oblika kuhanja. Ohranite jih lahko tako, da vode, v kateri ste kuhali zelenjavo, ne zavržete, ampak iz nje naredite juho.

    Raziskovalci so v analizi ugotovili, da vrenje za 38 % zmanjša raven polifenolov (antioksidantov) v zelenjavi. Nasprotno pa kuhanje na pari nivo polifenolov poveča za 52 %. Nežna toplota, ki jo oddaja para, namreč sprošča nekatere vezi med polifenoli, ki so, če zelenjavo jemo surovo, neprebavljive. Kuhanje na pari je torej najboljša metoda za ohranjanje pomembnih antioksidantov v zelenjavi.

    To še ne pomeni, da se morate odpovedati pripravljanju zelenjave na druge načine – zavedati se je treba le, da drugače pripravljena zelenjava v sebi ne bo ohranila tako visoke ravni nekaterih hranil. Za katerikoli način kuhanja se odločite, zelenjave ne prekuhajte. Raziskava je pokazala, da prekuhana zelenjava izgubi ogromno antioksidantov. Zelenjavo odstavite z ognja, ko je nežno hrustljava – takrat bo vsebovala največ antioksidantov. Če jo prebodete z vilicami, ne sme razpasti.

    Katera zelenjava je najboljša za kuhanje na pari?

    Brokoli, cvetača, korenje, čebula, grah, brstični ohrovt, pesa, repa, sladki krompir in beluši. Jajčevci, listnata zelenjava in buča so tudi primerni za na paro.

    Kako kuhati na pari?

    Potrebujete posodo za kuhanje na pari s pokrovom. Posodo položite nad lonec, v katerem je dobra dva centimetra vode, ki vre. Zelenjavo kuhajte na pari in pokrito s pokrovom od 4 do 13 minut – odvisno od njene debeline. Od časa do časa jo prebolite z vilicami, da vidite, koliko kuhanja še potrebuje.

    Ko je zelenjava skuhana, jo na cedilu sperite s hladno vodo – s tem boste ustavili kuhanje, zelenjava pa bo ohranila hrustljavost. Zdaj je zelenjava pripravljena za na krožnik. Okrasite jo z najljubšimi sezonskimi zelišči, dodajte nekaj kapljic olivnega olja, limoninega soka in nasekljanega česna. Dobili boste odlično jed, primerno za kosilo ali večerjo.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte