Težava s soljo

    Najbrž vam je dobro znano, da prevelika količina soli za naše telo ni dobra. Škodi našemu zdravju in celotnemu organizmu. Dolgo časa je ni bilo na voljo v obilnih količinah, danes pa imamo možnost, da jo uživamo na skoraj vsakem koraku. Preveč soli škoduje tudi srcu in sol je eden vodilnih krivcev za bolezni srca in ožilja. Zato poteka debata, v kateri se nekatere svetovne restavracije že odločajo, da bodo z miz umaknile solnice. Se strinjate?

    Težko si predstavljamo lepo pripravljeno mizo v restavraciji, na kateri stojita steklenički olja in kisa ter solnica in poleg nje še poper. Zdaj pa zaradi težav z visokim krvnim pritiskom, pri katerih ima veliko tudi sol, prihaja do te kontroverzne odločitve. Zakaj kontroverzne? Ker veliko obiskovalcev restavracij meni, da je to vendarle njihova odločitev. Na čigavi strani ste vi?

    Sol

    Osebna odločitev

    Je že res, da smo ljudje odrasli in sami odgovarjamo za svojo dobrobit. A koliko izmed nas se ne zna upreti določenim dobrotam, pa naj gre za neizmerne količine čokolad ali pa čipsa, morda se ne morete navaditi na zmanjšano količino mesa, pri čemer vztraja vaša žena ali pa zmanjšanju pitja kave. Morda se trudite stopiti v korak z našimi brezmesnimi ponedeljki ali pa zmanjšati količino popitih piv. Karkoli že je, smo vsi samo ljudje in tudi odrasli (tako kot otroci) potrebujemo določene omejitve in pravila.

    Restavracije v ZDA se zdaj zaobljubljajo k hrani z manjšo količino soli, hkrati pa bodo menda umaknile solnice z miz. Podobno se menda obeta tudi evropskim mestom, kjer pa pravzaprav sploh ne najdete solnic v vsaki restavraciji. Zmanjševanje soli v hrani je pomemben korak, ki nas lahko primora k bolj zdravemu načinu življenja, četudi nanj morda nismo pripravljeni. Če imate radi sol, pa raje razmislite, čemu bi se lahko odrekli, da zmanjšate vnos soli v telo.

    PREBERITE TUDI:  Nasveti za manj zavržene hrane

    Seznam hrane, ki vsebuje največ soli:

    • soljeno ali dimljeno meso, v večini slanina, šunka in salame
    • meso v pločevinkah
    • procesirano meso, kot so hrenovke, mesna kosila, bolonjska salama
    • omake kot so kečap, sojina omaka, gorčica in tatarska omaka, pa tudi paradižnikova omaka in začimbne mešanice za omake
    • pakirani prigrizki, kot so čips, preste, pokovka in krekerji
    • konzervirana zelenjava in juhe
    • številni mlečni izdelki, najbolj sir in pinjenec
    • vložene kumarice
    • zamrznjene, zapakirane ali vnaprej pripravljene jedi
    • številne pekarniške dobrote in kosmiči za zajtrk

    Paradižnikova kremna juha

    Poskusite z receptom

    Ker smo prepričani, da boste z veseljem zmanjšali vnos soli v hrano, vam predlagamo en preprost recept, ki bo prav tako slasten kot zdrav, hkrati pa zanj potrebujete samo tisto, kar vam je zraslo na vrtu!
    Za slastno, kremno paradižnikovo juho na segretem olivnem olju prepražite nasekljano čebulo in česen. Dodajte nasekljane paradižnike, če pa ste pripravili kaj paradižnikove omake, vlijte še malo te. Dodajte liste bazilike in počakajte, da zavre. Potem ogenj zmanjšajte in pustite, da se prav počasi kuha kakšnih petnajst minut. V majhno skodelico vsujte malo sode bikarbone in žličko mleka ter mešajte, da je zmes gladka. Nato jo vlijte v juho in to zalijte s še malo mleka. Spet počakajte, da zavre in potem pustite, da se kuha kakšnih pet minut. Postrezite toplo in slastno.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte