Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaTežava s soljo

Težava s soljo

MORDA VAS ZANIMA

Najbrž vam je dobro znano, da prevelika količina soli za naše telo ni dobra. Škodi našemu zdravju in celotnemu organizmu. Dolgo časa je ni bilo na voljo v obilnih količinah, danes pa imamo možnost, da jo uživamo na skoraj vsakem koraku. Preveč soli škoduje tudi srcu in sol je eden vodilnih krivcev za bolezni srca in ožilja. Zato poteka debata, v kateri se nekatere svetovne restavracije že odločajo, da bodo z miz umaknile solnice. Se strinjate?

- Oglas -

Težko si predstavljamo lepo pripravljeno mizo v restavraciji, na kateri stojita steklenički olja in kisa ter solnica in poleg nje še poper. Zdaj pa zaradi težav z visokim krvnim pritiskom, pri katerih ima veliko tudi sol, prihaja do te kontroverzne odločitve. Zakaj kontroverzne? Ker veliko obiskovalcev restavracij meni, da je to vendarle njihova odločitev. Na čigavi strani ste vi?

Sol

Osebna odločitev

Je že res, da smo ljudje odrasli in sami odgovarjamo za svojo dobrobit. A koliko izmed nas se ne zna upreti določenim dobrotam, pa naj gre za neizmerne količine čokolad ali pa čipsa, morda se ne morete navaditi na zmanjšano količino mesa, pri čemer vztraja vaša žena ali pa zmanjšanju pitja kave. Morda se trudite stopiti v korak z našimi brezmesnimi ponedeljki ali pa zmanjšati količino popitih piv. Karkoli že je, smo vsi samo ljudje in tudi odrasli (tako kot otroci) potrebujemo določene omejitve in pravila.

Restavracije v ZDA se zdaj zaobljubljajo k hrani z manjšo količino soli, hkrati pa bodo menda umaknile solnice z miz. Podobno se menda obeta tudi evropskim mestom, kjer pa pravzaprav sploh ne najdete solnic v vsaki restavraciji. Zmanjševanje soli v hrani je pomemben korak, ki nas lahko primora k bolj zdravemu načinu življenja, četudi nanj morda nismo pripravljeni. Če imate radi sol, pa raje razmislite, čemu bi se lahko odrekli, da zmanjšate vnos soli v telo.

Seznam hrane, ki vsebuje največ soli:

  • soljeno ali dimljeno meso, v večini slanina, šunka in salame
  • meso v pločevinkah
  • procesirano meso, kot so hrenovke, mesna kosila, bolonjska salama
  • omake kot so kečap, sojina omaka, gorčica in tatarska omaka, pa tudi paradižnikova omaka in začimbne mešanice za omake
  • pakirani prigrizki, kot so čips, preste, pokovka in krekerji
  • konzervirana zelenjava in juhe
  • številni mlečni izdelki, najbolj sir in pinjenec
  • vložene kumarice
  • zamrznjene, zapakirane ali vnaprej pripravljene jedi
  • številne pekarniške dobrote in kosmiči za zajtrk
- Oglas -

Paradižnikova kremna juha

Poskusite z receptom

Ker smo prepričani, da boste z veseljem zmanjšali vnos soli v hrano, vam predlagamo en preprost recept, ki bo prav tako slasten kot zdrav, hkrati pa zanj potrebujete samo tisto, kar vam je zraslo na vrtu!
Za slastno, kremno paradižnikovo juho na segretem olivnem olju prepražite nasekljano čebulo in česen. Dodajte nasekljane paradižnike, če pa ste pripravili kaj paradižnikove omake, vlijte še malo te. Dodajte liste bazilike in počakajte, da zavre. Potem ogenj zmanjšajte in pustite, da se prav počasi kuha kakšnih petnajst minut. V majhno skodelico vsujte malo sode bikarbone in žličko mleka ter mešajte, da je zmes gladka. Nato jo vlijte v juho in to zalijte s še malo mleka. Spet počakajte, da zavre in potem pustite, da se kuha kakšnih pet minut. Postrezite toplo in slastno.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×