Semena vsebujejo vse, kar je osnovi potrebno, da se razvije nova rastlina. Tako ni posebej presenetljivo, da gre za izjemno dober vir mnogih hranilnih snovi, ki so nujne za naše zdravje. Med drugim predstavljajo različna semena zelo dober  vir prehranskih vlaknin, zdravih maščob in beljakovin, v njih pa najdemo tudi številne vitamine in minerale. Semena so pogosto tudi prava zakladnica antioksidantov. Uvrščanje različnih semen v prehrano lahko tako zmanjša tveganje za številne težave z zdravjem.

Semena

Lanena semena

Poleg tega, da veljajo za odličen vir vlaknin, zaradi česar se pogosto priporočajo za lajšanje težav z zaprtjem, so lanena semena tudi izjemno bogata z maščobnimi kislinami omega 3, predvsem z alfalinolensko kislino. Lanena semena pravzaprav veljajo za enega najboljših rastlinskih virov maščobnih kislin omega 3, zato so seveda še posebej pomembna pri veganski prehrani. Vedno poskrbite, da bodo lanena semena, ki jih zaužijete, predhodno zmleta. Lanena semena vsebujejo tudi veliko pomembnih vitaminov in mineralov, med njimi predvsem mangana, vitamina B1 ter magnezija. Poleg tega pa vsebujejo tudi veliko različnih vrst polifenolov, ki delujejo kot močni antioksidanti. Med polifenoli še posebej izstopajo lignani. Kombinacija antioksidantov in vlaknin pomaga pri zniževanju ravni škodljivega holesterola in pri drugih dejavnikih, ki lahko vplivajo na razvoj srčno-žilnih obolenj. Predhodno namočena lanena semena lahko uporabite tudi v mnogih receptih namesto jajc, saj predstavljajo izvrstno vezivo.

Semena chie

Nekaj časa so veljala semena chie za precej eksotično živilo, vendar so danes nepogrešljiv sestavni del mnogih jedilnikov. Tudi semena chie vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, obenem pa tudi vlaknin. Z lanenimi semeni pa jih druži tudi visoka vsebnost vitamina B1 ter magnezija in mangana, dveh za naše telo zelo pomembnih mineralov. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na močne antioksidante, s katerimi so bogata semena chie. Redno uživanje teh semen lahko pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka in celo krvnega sladkorja, zelo koristno pa je tudi za tiste, ki vam pogosto primanjkuje energije.

Konopljina semena

Med zelo razširjena semena v človeški prehrani sodijo tudi semena konoplje, ki veljajo za izvrsten vir rastlinskih beljakovin. Povprečna vsebnost beljakovin v konopljinih semenih naj bi bila v povprečju kar 30–35 odstotkov. Pri tem je še posebej pomembno, da veljajo konopljina semena za t. i. popolni vir beljakovin, saj vsebujejo vse esencialne aminokisline. Seveda pa beljakovine niso edino, zaradi česar je ta semena smiselno vključiti v prehrano. Konopljina semena na primer vsebujejo tudi zelo veliko cinka, pa tudi vitamina B1 in magnezija.

Bučna semena

Za zdravje zelo koristna so tudi bučna semena, ki vsebujejo veliko zdravih maščob, obenem pa tudi magnezija, mangana in fosforja. V bučnih semenih najdemo tudi veliko fitosterolov, snovi, ki lahko med drugim pomagajo pri zniževanju povišanega holesterola v krvi. Med pozitivne učinke uživanja bučnih semen pa naj bi sodilo tudi zmanjšanje tveganja za raka dojk in za tvorbo kamnov v sečnem mehurju. Pri nekaterih ženskah pa imajo bučna semena in bučno olje tudi pozitiven vpliv na simptome, povezane s prehodom v menopavzo.