Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaSemena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

Semena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

MORDA VAS ZANIMA

Semena vsebujejo vse, kar je osnovi potrebno, da se razvije nova rastlina. Tako ni posebej presenetljivo, da gre za izjemno dober vir mnogih hranilnih snovi, ki so nujne za naše zdravje. Med drugim predstavljajo različna semena zelo dober  vir prehranskih vlaknin, zdravih maščob in beljakovin, v njih pa najdemo tudi številne vitamine in minerale. Semena so pogosto tudi prava zakladnica antioksidantov. Uvrščanje različnih semen v prehrano lahko tako zmanjša tveganje za številne težave z zdravjem.

- Oglas -

Semena

Lanena semena

Poleg tega, da veljajo za odličen vir vlaknin, zaradi česar se pogosto priporočajo za lajšanje težav z zaprtjem, so lanena semena tudi izjemno bogata z maščobnimi kislinami omega 3, predvsem z alfalinolensko kislino. Lanena semena pravzaprav veljajo za enega najboljših rastlinskih virov maščobnih kislin omega 3, zato so seveda še posebej pomembna pri veganski prehrani. Vedno poskrbite, da bodo lanena semena, ki jih zaužijete, predhodno zmleta. Lanena semena vsebujejo tudi veliko pomembnih vitaminov in mineralov, med njimi predvsem mangana, vitamina B1 ter magnezija. Poleg tega pa vsebujejo tudi veliko različnih vrst polifenolov, ki delujejo kot močni antioksidanti. Med polifenoli še posebej izstopajo lignani. Kombinacija antioksidantov in vlaknin pomaga pri zniževanju ravni škodljivega holesterola in pri drugih dejavnikih, ki lahko vplivajo na razvoj srčno-žilnih obolenj. Predhodno namočena lanena semena lahko uporabite tudi v mnogih receptih namesto jajc, saj predstavljajo izvrstno vezivo.

Semena chie

Nekaj časa so veljala semena chie za precej eksotično živilo, vendar so danes nepogrešljiv sestavni del mnogih jedilnikov. Tudi semena chie vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, obenem pa tudi vlaknin. Z lanenimi semeni pa jih druži tudi visoka vsebnost vitamina B1 ter magnezija in mangana, dveh za naše telo zelo pomembnih mineralov. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na močne antioksidante, s katerimi so bogata semena chie. Redno uživanje teh semen lahko pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka in celo krvnega sladkorja, zelo koristno pa je tudi za tiste, ki vam pogosto primanjkuje energije.

Konopljina semena

Med zelo razširjena semena v človeški prehrani sodijo tudi semena konoplje, ki veljajo za izvrsten vir rastlinskih beljakovin. Povprečna vsebnost beljakovin v konopljinih semenih naj bi bila v povprečju kar 30–35 odstotkov. Pri tem je še posebej pomembno, da veljajo konopljina semena za t. i. popolni vir beljakovin, saj vsebujejo vse esencialne aminokisline. Seveda pa beljakovine niso edino, zaradi česar je ta semena smiselno vključiti v prehrano. Konopljina semena na primer vsebujejo tudi zelo veliko cinka, pa tudi vitamina B1 in magnezija.

Bučna semena

- Oglas -

Za zdravje zelo koristna so tudi bučna semena, ki vsebujejo veliko zdravih maščob, obenem pa tudi magnezija, mangana in fosforja. V bučnih semenih najdemo tudi veliko fitosterolov, snovi, ki lahko med drugim pomagajo pri zniževanju povišanega holesterola v krvi. Med pozitivne učinke uživanja bučnih semen pa naj bi sodilo tudi zmanjšanje tveganja za raka dojk in za tvorbo kamnov v sečnem mehurju. Pri nekaterih ženskah pa imajo bučna semena in bučno olje tudi pozitiven vpliv na simptome, povezane s prehodom v menopavzo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×