Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.

S katerimi rastlinami si lahko pomagamo pri težavah s srcem?

Tokrat bomo govorili o rastlinah, ki ugodno delujejo na zdravje srca in krvožilnega sistema.

To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.
Zdravje & prehranaSemena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

Semena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

MORDA VAS ZANIMA

Semena vsebujejo vse, kar je osnovi potrebno, da se razvije nova rastlina. Tako ni posebej presenetljivo, da gre za izjemno dober vir mnogih hranilnih snovi, ki so nujne za naše zdravje. Med drugim predstavljajo različna semena zelo dober  vir prehranskih vlaknin, zdravih maščob in beljakovin, v njih pa najdemo tudi številne vitamine in minerale. Semena so pogosto tudi prava zakladnica antioksidantov. Uvrščanje različnih semen v prehrano lahko tako zmanjša tveganje za številne težave z zdravjem.

- Oglas -

Semena

Lanena semena

Poleg tega, da veljajo za odličen vir vlaknin, zaradi česar se pogosto priporočajo za lajšanje težav z zaprtjem, so lanena semena tudi izjemno bogata z maščobnimi kislinami omega 3, predvsem z alfalinolensko kislino. Lanena semena pravzaprav veljajo za enega najboljših rastlinskih virov maščobnih kislin omega 3, zato so seveda še posebej pomembna pri veganski prehrani. Vedno poskrbite, da bodo lanena semena, ki jih zaužijete, predhodno zmleta. Lanena semena vsebujejo tudi veliko pomembnih vitaminov in mineralov, med njimi predvsem mangana, vitamina B1 ter magnezija. Poleg tega pa vsebujejo tudi veliko različnih vrst polifenolov, ki delujejo kot močni antioksidanti. Med polifenoli še posebej izstopajo lignani. Kombinacija antioksidantov in vlaknin pomaga pri zniževanju ravni škodljivega holesterola in pri drugih dejavnikih, ki lahko vplivajo na razvoj srčno-žilnih obolenj. Predhodno namočena lanena semena lahko uporabite tudi v mnogih receptih namesto jajc, saj predstavljajo izvrstno vezivo.

Semena chie

Nekaj časa so veljala semena chie za precej eksotično živilo, vendar so danes nepogrešljiv sestavni del mnogih jedilnikov. Tudi semena chie vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, obenem pa tudi vlaknin. Z lanenimi semeni pa jih druži tudi visoka vsebnost vitamina B1 ter magnezija in mangana, dveh za naše telo zelo pomembnih mineralov. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na močne antioksidante, s katerimi so bogata semena chie. Redno uživanje teh semen lahko pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka in celo krvnega sladkorja, zelo koristno pa je tudi za tiste, ki vam pogosto primanjkuje energije.

Konopljina semena

Med zelo razširjena semena v človeški prehrani sodijo tudi semena konoplje, ki veljajo za izvrsten vir rastlinskih beljakovin. Povprečna vsebnost beljakovin v konopljinih semenih naj bi bila v povprečju kar 30–35 odstotkov. Pri tem je še posebej pomembno, da veljajo konopljina semena za t. i. popolni vir beljakovin, saj vsebujejo vse esencialne aminokisline. Seveda pa beljakovine niso edino, zaradi česar je ta semena smiselno vključiti v prehrano. Konopljina semena na primer vsebujejo tudi zelo veliko cinka, pa tudi vitamina B1 in magnezija.

Bučna semena

- Oglas -

Za zdravje zelo koristna so tudi bučna semena, ki vsebujejo veliko zdravih maščob, obenem pa tudi magnezija, mangana in fosforja. V bučnih semenih najdemo tudi veliko fitosterolov, snovi, ki lahko med drugim pomagajo pri zniževanju povišanega holesterola v krvi. Med pozitivne učinke uživanja bučnih semen pa naj bi sodilo tudi zmanjšanje tveganja za raka dojk in za tvorbo kamnov v sečnem mehurju. Pri nekaterih ženskah pa imajo bučna semena in bučno olje tudi pozitiven vpliv na simptome, povezane s prehodom v menopavzo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×