fbpx
Domov Zdravje & prehrana Semena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

Semena – vir številnih pomembnih hranilnih snovi

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Semena vsebujejo vse, kar je osnovi potrebno, da se razvije nova rastlina. Tako ni posebej presenetljivo, da gre za izjemno dober vir mnogih hranilnih snovi, ki so nujne za naše zdravje. Med drugim predstavljajo različna semena zelo dober  vir prehranskih vlaknin, zdravih maščob in beljakovin, v njih pa najdemo tudi številne vitamine in minerale. Semena so pogosto tudi prava zakladnica antioksidantov. Uvrščanje različnih semen v prehrano lahko tako zmanjša tveganje za številne težave z zdravjem.

Semena

Lanena semena

Poleg tega, da veljajo za odličen vir vlaknin, zaradi česar se pogosto priporočajo za lajšanje težav z zaprtjem, so lanena semena tudi izjemno bogata z maščobnimi kislinami omega 3, predvsem z alfalinolensko kislino. Lanena semena pravzaprav veljajo za enega najboljših rastlinskih virov maščobnih kislin omega 3, zato so seveda še posebej pomembna pri veganski prehrani. Vedno poskrbite, da bodo lanena semena, ki jih zaužijete, predhodno zmleta. Lanena semena vsebujejo tudi veliko pomembnih vitaminov in mineralov, med njimi predvsem mangana, vitamina B1 ter magnezija. Poleg tega pa vsebujejo tudi veliko različnih vrst polifenolov, ki delujejo kot močni antioksidanti. Med polifenoli še posebej izstopajo lignani. Kombinacija antioksidantov in vlaknin pomaga pri zniževanju ravni škodljivega holesterola in pri drugih dejavnikih, ki lahko vplivajo na razvoj srčno-žilnih obolenj. Predhodno namočena lanena semena lahko uporabite tudi v mnogih receptih namesto jajc, saj predstavljajo izvrstno vezivo.

Semena chie

Nekaj časa so veljala semena chie za precej eksotično živilo, vendar so danes nepogrešljiv sestavni del mnogih jedilnikov. Tudi semena chie vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3, obenem pa tudi vlaknin. Z lanenimi semeni pa jih druži tudi visoka vsebnost vitamina B1 ter magnezija in mangana, dveh za naše telo zelo pomembnih mineralov. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na močne antioksidante, s katerimi so bogata semena chie. Redno uživanje teh semen lahko pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka in celo krvnega sladkorja, zelo koristno pa je tudi za tiste, ki vam pogosto primanjkuje energije.

Konopljina semena

Med zelo razširjena semena v človeški prehrani sodijo tudi semena konoplje, ki veljajo za izvrsten vir rastlinskih beljakovin. Povprečna vsebnost beljakovin v konopljinih semenih naj bi bila v povprečju kar 30–35 odstotkov. Pri tem je še posebej pomembno, da veljajo konopljina semena za t. i. popolni vir beljakovin, saj vsebujejo vse esencialne aminokisline. Seveda pa beljakovine niso edino, zaradi česar je ta semena smiselno vključiti v prehrano. Konopljina semena na primer vsebujejo tudi zelo veliko cinka, pa tudi vitamina B1 in magnezija.

Bučna semena

Za zdravje zelo koristna so tudi bučna semena, ki vsebujejo veliko zdravih maščob, obenem pa tudi magnezija, mangana in fosforja. V bučnih semenih najdemo tudi veliko fitosterolov, snovi, ki lahko med drugim pomagajo pri zniževanju povišanega holesterola v krvi. Med pozitivne učinke uživanja bučnih semen pa naj bi sodilo tudi zmanjšanje tveganja za raka dojk in za tvorbo kamnov v sečnem mehurju. Pri nekaterih ženskah pa imajo bučna semena in bučno olje tudi pozitiven vpliv na simptome, povezane s prehodom v menopavzo.

- Oglas -

Najnovejše

7 naravnih metod za ublažitev sinusnega glavobola

Sinusni glavobol je običajno povezan z vnetjem in otekanjem sinusov ali sinusnih membran in lahko to povzroči hude bolečine.

4 znaki, da je vaše telo v težavah

Preverite nekaj simptomov, ki so lahko znanilci resnejših težav, zato jih ne smete ignorirati.

Tonik za obraz: 5 odličnih naravnih nadomestkov

Tonik za obraz je po mnenju mnogih strokovnjakov eden najpomembnejših kozmetičnih izdelkov za nego obraza.

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×