Proso je odlična hrana proti stresu

    Proso je nadvse bogato z različnimi hranili, poleg tega pa je znan kot eno najlažje prebavljivih in najmanj alergenih žit. Na naše delo deluje izrazito bazično. Gojili so ga že v prazgodovini, in sicer v Aziji in Severni Afriki. Proso je na voljo je v obliki zrnja, mogoče pa je dobiti tudi proseno moko, kosmiče in testenine.

    Proso

    Spoznajmo nekaj pozitivnih lastnosti tega hranljivega žita:

    • Vrh obrazca
    • Dno obrazca
    • Proso je zelo lahko prebavljivo živilo, ki na naše telo deluje izrazito bazično.
    • Prebivalci doline Hunza v Himalaji so znani po svojem odličnem zdravju in dolgoživosti – proso pa predstavlja temelj njihove prehrane.
    • Proso vsebuje veliko prehranskih vlaknin, zato skrbi za optimalno zdravje našega prebavnega trakta.
    • Proso deluje kot prebiotik – skrbi za mikrofloro našega notranjega ekosistema.
    • Proso vsebuje triptofan, ki skrbi za naše boljše razpoloženje.
    • Kot smo že omenili, je proso bogato s prehranskimi vlakninami, vsebuje pa malo sladkorjev. Ima tudi relativno nizek glikemični indeks.
    • Vitamin B3 (niacin), ki ga najdemo v prosu, lahko pomaga znižati raven holesterola.
    • Uživanje prosa pomaga znižati raven trigliceridov v krvi. Južnokorejski znanstveniki so tudi dokazali, da proso pomaga zmanjšati tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja.
    • Proso je znano tudi po svoji antioksidantni vlogi.
    • Proso ne vsebuje glutena in ni alergeno živilo. Je torej odlično živilo za vse, ki imate težave z različnimi alergijami.
    • Proso skrbi za lepe lase, čvrste nohte in močne zobe.
    • Proso vsebuje veliko beljakovin (15 %). Zaradi visoke vsebnosti beljakovin je proso izvrstno za proizvodnjo prenašalcev živčnih dražljajev.

    In še nekaj zanimivosti:

    • Proso je bilo na Kitajskem nekaj časa celo prevladujoče žito (pred rižem).
    • V Severni Ameriki in Evropi so proso najprej gojili zgolj za krmo živali.
    • Večina prosa se pridela v Indiji, na Kitajskem in v Nigeriji.
    • Rastlina zraste od 30 centimetrov pa do 3 metrov, dozori pa v 60 do 90 dneh.
    • Proso je relativno nezahtevno žito, ki uspeva tudi na precej nerodovitni prsti. Odporen je proti suši, poleg tega pa rastlina zelo hitro dozori. Zato je zelo primerno za področja, kjer kmetijstvo ni dobro razvito.
    • Proso se uvršča na šesto mesto najbolj pomembnih žit sveta. Zelo pomembno mesto ima v prehrani Kitajcev, Japoncev, Mandžurijcev, redno pa ga uživajo tudi v deželah bivše Sovjetske zveze, v Afriki, Indiji in Egiptu.
    PREBERITE TUDI:  Masirajte to točko na roki in odpravite glavobol, bolečino, stres in utrujenost

    Proso

    Zgodovina prosa

    Čisto točen izvor prosa ni znan, vendar pa raziskovalci pravijo, da so to žito gojili v Afriki in Aziji že pred več kot 7000 leti. Proso je bilo dolga leta osnovna hrana v Aziji in Afriki. V Stari zavezi se omenja, da so iz prosa pekli kruh. Kitajski arheologi so našli 4000 let staro posodo, v kateri so bili rezanci, narejeni prav iz prosa. Obstajajo pa tudi dokazi, da so proso gojili in uživali na območju današnje Švice že v kameni dobi. Proso je v Združene države prišlo šele leta 1875.

    Nekaj namigov za pripravo in uživanje prosa:

    • Proso lahko brez težav zamenja riž ali krompir.
    • Odlično se poda k različnim solatam.
    • Proso skuhajte na mleku, pred serviranjem pa mu dodajte najljubše sadje in oreščke – dobili boste okusen in hranljiv zajtrk.
    • Zmleto proso lahko uporabite za pripravo kruha in drugih vrst peciva (Naj vam namignemo, da so proseni muffini odlični.).
    • Indijski kruh roti je pogosto narejen iz prosene moke.
    • S prosom lahko nadevate različne zavitke (na primer iz zelja ali ohrovta).
    • Proseno moko lahko uporabite za zgoščevanje juh ali omak.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    2 KOMENTARJI

    1. Prosa ni treba namakati čez noč. Dovolj je, da se pred uporabo nekajkrat spere, da se odplaknejo saponini, ki so škodljivi.

    2. Zakaj nikoli ne napišete, da ga je treba pred uporabo čez noč namakati, da se izločijo strupi, ki so v ovoju zrna? Brez namakanja je proso škodljivo uživati.

    Comments are closed.