fbpx
Domov Zdravje & prehrana Proso je odlična hrana proti stresu

Proso je odlična hrana proti stresu

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Proso je nadvse bogato z različnimi hranili, poleg tega pa je znan kot eno najlažje prebavljivih in najmanj alergenih žit. Na naše delo deluje izrazito bazično. Gojili so ga že v prazgodovini, in sicer v Aziji in Severni Afriki. Proso je na voljo je v obliki zrnja, mogoče pa je dobiti tudi proseno moko, kosmiče in testenine.

Proso

Spoznajmo nekaj pozitivnih lastnosti tega hranljivega žita:

  • Vrh obrazca
  • Dno obrazca
  • Proso je zelo lahko prebavljivo živilo, ki na naše telo deluje izrazito bazično.
  • Prebivalci doline Hunza v Himalaji so znani po svojem odličnem zdravju in dolgoživosti – proso pa predstavlja temelj njihove prehrane.
  • Proso vsebuje veliko prehranskih vlaknin, zato skrbi za optimalno zdravje našega prebavnega trakta.
  • Proso deluje kot prebiotik – skrbi za mikrofloro našega notranjega ekosistema.
  • Proso vsebuje triptofan, ki skrbi za naše boljše razpoloženje.
  • Kot smo že omenili, je proso bogato s prehranskimi vlakninami, vsebuje pa malo sladkorjev. Ima tudi relativno nizek glikemični indeks.
  • Vitamin B3 (niacin), ki ga najdemo v prosu, lahko pomaga znižati raven holesterola.
  • Uživanje prosa pomaga znižati raven trigliceridov v krvi. Južnokorejski znanstveniki so tudi dokazali, da proso pomaga zmanjšati tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja.
  • Proso je znano tudi po svoji antioksidantni vlogi.
  • Proso ne vsebuje glutena in ni alergeno živilo. Je torej odlično živilo za vse, ki imate težave z različnimi alergijami.
  • Proso skrbi za lepe lase, čvrste nohte in močne zobe.
  • Proso vsebuje veliko beljakovin (15 %). Zaradi visoke vsebnosti beljakovin je proso izvrstno za proizvodnjo prenašalcev živčnih dražljajev.

In še nekaj zanimivosti:

  • Proso je bilo na Kitajskem nekaj časa celo prevladujoče žito (pred rižem).
  • V Severni Ameriki in Evropi so proso najprej gojili zgolj za krmo živali.
  • Večina prosa se pridela v Indiji, na Kitajskem in v Nigeriji.
  • Rastlina zraste od 30 centimetrov pa do 3 metrov, dozori pa v 60 do 90 dneh.
  • Proso je relativno nezahtevno žito, ki uspeva tudi na precej nerodovitni prsti. Odporen je proti suši, poleg tega pa rastlina zelo hitro dozori. Zato je zelo primerno za področja, kjer kmetijstvo ni dobro razvito.
  • Proso se uvršča na šesto mesto najbolj pomembnih žit sveta. Zelo pomembno mesto ima v prehrani Kitajcev, Japoncev, Mandžurijcev, redno pa ga uživajo tudi v deželah bivše Sovjetske zveze, v Afriki, Indiji in Egiptu.

Proso

Zgodovina prosa

Čisto točen izvor prosa ni znan, vendar pa raziskovalci pravijo, da so to žito gojili v Afriki in Aziji že pred več kot 7000 leti. Proso je bilo dolga leta osnovna hrana v Aziji in Afriki. V Stari zavezi se omenja, da so iz prosa pekli kruh. Kitajski arheologi so našli 4000 let staro posodo, v kateri so bili rezanci, narejeni prav iz prosa. Obstajajo pa tudi dokazi, da so proso gojili in uživali na območju današnje Švice že v kameni dobi. Proso je v Združene države prišlo šele leta 1875.

Nekaj namigov za pripravo in uživanje prosa:

  • Proso lahko brez težav zamenja riž ali krompir.
  • Odlično se poda k različnim solatam.
  • Proso skuhajte na mleku, pred serviranjem pa mu dodajte najljubše sadje in oreščke – dobili boste okusen in hranljiv zajtrk.
  • Zmleto proso lahko uporabite za pripravo kruha in drugih vrst peciva (Naj vam namignemo, da so proseni muffini odlični.).
  • Indijski kruh roti je pogosto narejen iz prosene moke.
  • S prosom lahko nadevate različne zavitke (na primer iz zelja ali ohrovta).
  • Proseno moko lahko uporabite za zgoščevanje juh ali omak.
- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×