Preproste vsakodnevne navade za dolgo življenje

    Morda se vam zdi, da ohranjanje dobrega zdravja zahteva ogromno napora. Da morajo imeti tisti, ki želijo ostati zdravi, na razpolago veliko časa, obenem pa seveda tudi denarja. Vendar pa se v resnici dobro zdravje začne pri drobnih vsakodnevnih navadah. Prav seštevek teh navad je lahko na koncu odločilen, ko pridemo do vprašanja, kako dolgo bo naše življenje in kako zdravi bomo na stara leta. Kaj so torej navade, s katerimi je smiselno začeti že danes, če želite dočakati častitljivo starost?

    Preproste vsakodnevne navade za dolgo življenje

    Uživajte več rastlinskih virov beljakovin

    Raziskave kažejo, da obstaja pri tistih, ki dobivajo svoje beljakovine predvsem iz živil rastlinskega izvora, precej manjše tveganje za srčno-žilna obolenja in s tem za prezgodnjo smrt kot pri ljudeh, ki uživajo veliko mesa in drugih živalskih izdelkov. Vsekakor je torej pametno, da poskušajte na svoj jedilnik čim pogosteje uvrščati stročnice (fižol, lečo, čičeriko ipd.) ter druga rastlinska živila, bogata z beljakovinami. V to kategorijo med drugim sodijo tudi različna semena, oreščki, kvinoja in proso.

    Ne skoparite z začimbami

    Tudi uporaba različnih začimb pri pripravljanju obrokov lahko pripomore k doseganju visoke starosti, predvsem pa k ohranjanju dobrega zdravja. Ena izmed začimb, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na vaše zdravje, je kurkuma. Gre namreč za začimbo z izredno močnim protivnetnim učinkom, ki vam lahko pomaga pri številnih težavah – od ublažitve bolečin v sklepih do upočasnitve procesa staranja, za kar so zaslužni predvsem antioksidanti. Pri sladkih jedeh pa poskušajte na primer čim pogosteje vključiti cimet – še eno začimbo, ki je izjemno zdrava in ki lahko med drugim celo zmanjša tveganje za razvoj diabetesa tipa 2.

    PREBERITE TUDI:  Da boste kar prekipevali od življenjske energije

    Rastlinske beljakovine

    Izognite se sedenju, ko je to le mogoče

    Danes ogromno ljudi večino svojih dni presedi. To pa ima seveda zelo negativen vpliv tako na dolžino kot kakovost našega življenja. Pogosto se sicer sedenju ne moremo izogniti, zato je še toliko pomembneje, da izkoristite tiste trenutke, ko lahko vstanete in se razgibate, četudi gre le za nekaj sekund. Pomanjkanje telesne aktivnosti naj bi imelo celo podobne učinke kot kajenje, zato poskušajte čim pogosteje spraviti svoje telo v pogon.

    Jejte čim več jagodičevja

    Skorajda vse vrste jagodičevja veljajo za odličen vir antioksidantov. Kot je znano, pa antioksidanti zavirajo škodljiv vpliv prostih radikalov v našem telesu, s čimer preprečujejo prezgodnje staranje, obenem pa nas ščitijo pred številnimi resnimi boleznimi. Za še posebej dober vir antioksidantov sicer veljajo borovnice.

    Poskrbite za možgansko telovadbo

    Seveda pa za dolgo in zdravo življenje ni pomembna samo fizična kondicija. Pazite, da boste poskrbeli tudi za dovolj »možganske telovadbe«. Z aktivnostmi, ki stimulirajo vaše možgane, lahko močno zmanjšate tveganje za Alzheimerjevo bolezen in druge težave, povezane z oslabljenimi kognitivnimi funkcijami, ki se lahko pojavijo s staranjem. Aktivnosti, ki vam lahko pri tem pomagajo, so na primer učenje novih spretnosti, reševanje križank, sestavljanje sestavljank ipd.

    Posnemajte prehranjevalne navade Japoncev

    Na Japonskem obstaja tradicija prehranjevanja, ki temelji na načelu, da se ne smemo nikoli najesti povsem do sitega. Ko torej jeste, se poskušajte zaustaviti prej, preden ugotovite, da se zaradi obilnosti obroka komaj premikate. Morda boste imeli sicer sprva občutek, da se omejujete. Vendar boste sčasoma ugotovili, da se tako počutite precej bolje in da se lažje spopadate z vsakodnevnimi obveznostmi. Seveda pa vam lahko ta navada pomaga tudi pri doseganju visoke starosti. Zagotovo ni naključje, da so prav Japonci tisti, ki v povprečju živijo najdlje.

    PREBERITE TUDI:  Naravni lepotni nasveti, s katerimi boste upočasnili procese staranja

    Preživite čim več časa v naravi

    Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki preživijo veliko časa v naravi, precej manj težav s psihičnim zdravjem kot tisti, ki so večino časa v zaprtih prostorih. Obenem pa izsledki različnih študij pogosto pokažejo tudi, da posamezniki, ki so pogosteje v stiku z naravo, v povprečju živijo dlje in da so tudi nasploh bolj zdravi. Razlogov za blagodejen vpliv narave je seveda ogromno – od dihanja čistejšega zraka do povečane telesne aktivnosti in psihične razbremenitve.

    Obdajte se z zelenimi rastlinami

    Seveda pa lahko naravo povabite tudi v svoj dom. Stanovanje, polno zelenih rastlin, je precej prijetnejše za bivanje, obenem pa tudi precej bolj zdravo. Še posebej če izberete rastline, ki so še najbolj znane po tem, da čistijo zrak v prostoru oziroma da nase vežejo snovi, ki so lahko sicer škodljive za vaše zdravje. Tako lahko že preprosta sprememba – nekaj dodatnih rastlin v stanovanju – zmanjša tveganje za številne bolezni in pripomore k daljšemu življenju. Pogosto za to, da bi bili bolj zdravi, zares ni potrebno veliko.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte