Verjetno veste, da so redni sprehodi zelo koristni za vaše zdravje in počutje. Še bolje pa je, če se na sprehod odpravite v gozd. Tega se zelo dobro zavedajo Japonci, ki poznajo celo posebno metodo, imenovano Shinrin-yoku, kar bi lahko prevedli kot gozdne kopeli.


Sprehod po gozdu

Ste opazili, da tudi vam sprehodi po gozdu izredno dobro denejo? Pri tem ne gre le za subjektivna občutja, ampak blagodejen vpliv rednega sprehajanja po gozdnatih površinah na naše zdravje in počutje potrjujejo tudi mnoge znanstvene študije. Preverite, za kaj so sprehodi po gozdu še posebej koristni!

Manj težav z depresijo, nespečnostjo in s hipertenzijo

Izsledki raziskav kažejo, da lahko redni sprehodi po gozdu zmanjšujejo stres, depresivna občutja in ublažijo težave z izbruhi jeze. Poleg tega pa pripomorejo k boljšemu spancu. Opisane spremembe pa gredo pogosto z roko v roki s povsem merljivimi izboljšanji. Ljudje, ki se redno sprehajajo po gozdu, imajo tako v telesu nižje ravni kortizola, stresnega hormona, nižji krvni tlak in počasnejši srčni utrip.

Urbane zelene površine ne morejo zares nadomestiti gozdov

Ena izmed bolj zanimivih študij, povezanih z vplivom gozda na naše psihično zdravje, je bila objavljena pred kratkim, in sicer v reviji Scientific Reports. Raziskovalci so se ukvarjali z vprašanjem, kako uspešno se s stresom soočajo tisti, ki živijo relativno blizu gozda (manj kot 1 kilometer stran), in tisti, ki so od najbližjega gozda precej oddaljeni. Izkazalo se je, da je pri ljudeh, ki bivajo nedaleč od gozda, amigdala v precej boljšem stanju.


Se sprašujete, kaj je amigdala? Gre za del možganov, ki poleg številnih drugih nalog regulira naše dojemanje stresnih dejavnikov. Pri tem je zanimivo, da ne gre le za drevesa sama po sebi. Prebivalci, ki so imeli dostop do mestnih parkov, ne pa tudi do gozdov, so bili pod precej večjim stresom oziroma so bile funkcije amigdale motene. Urbane zelene površine tako ne morejo zares nadomestiti preživljanja časa v gozdu.

Drevesa v zrak oddajajo posebno zdravilno snov – fitoncide

Kaj je torej tisto, kar dela gozd tako poseben oziroma blagodejen za naše zdravje in počutje? Že sam vonj dreves ima pomemben vpliv na to. Drevesa namreč sproščajo snovi, imenovane fitoncidi. Vdihovanje gozdnega zraka, bogatega s fitoncini, pripomore k močnejšemu imunskemu sistemu, ublažitvi tesnobnih občutkov in k višjemu bolečinskemu pragu.

Gozdno okolje dobro dene tudi otrokom z motnjo pozornosti

Raziskave kažejo, da ima preživljanje časa v gozdu izjemno pozitiven vpliv tudi na hiperaktivne otroke oziroma otroke z motnjo pozornosti. Seveda pa je to, da preživljamo čas v gozdu, praktično neizogibno povezano tudi s telesno aktivnostjo. Verjetno ni treba posebej poudarjati, kako pomembna je telovadba za naše zdravje, tako fizično kot psihično. Kombinacija gozdnega okolja in zmerne telesne aktivnosti je recept, kot ga ne morete dobiti pri nobenem zdravniku – pogosto lahko največ za svoje zdravje naredite sami. Naj postanejo sprehodi po gozdu čim prej del vaše rutine!

VEČ VSEBIN: