Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.
Zdravje & prehranaPrehrana vpliva na razpoloženje

Prehrana vpliva na razpoloženje

MORDA VAS ZANIMA

Pravilna zdrava prehrana vpliva na različne procese v organizmu in tako krepi zdravje ter zmanjšuje možnosti razvoja različnih bolezni. Zdravilne učinke hrane je prvi omenil Hipokrat, vpliv prehrane na razpoloženje in značaj pa je bil prvič omenjen v srednjem veku.

- Oglas -

Zdravo prehranjevanjeObstajajo dokazi, ki podpirajo hipotezo o odnosih pri vnosu ogljikovih hidratov in proteinov ter prenašalci serotonina, hormona dobrega razpoloženja. Obrok, ki je bogat z ogljikovimi hidrati spodbudi delovanje oz. izločanje serotonina.

Življenjski stil posameznika pomembno vpliva na zdravje. Pojav motnje prehranjevanja je pogosto povezan z izkrivljeno sliko o sebi, nizko stopnjo samospoštovanja, anksioznostjo, stresom in slabim razpoloženjem. Spremenjene prehranjevalne navade in izbor hrane so največkrat posledica stresa, ki pri posamezniku lahko povzroči prenajedanje ali količinsko pomanjkljivo prehranjevanje. Stres povzroča pogosto konzumiranje prigrizkov, ki imajo visoko hranilno vrednost.

Kar nekaj raziskav je pokazalo povezavo med nizkim vnosom selena in pojavljanjem depresije in drugih stanj slabega razpoloženja. Raziskava v Veliki Britaniji je pokazala, da je uživanje 100 mg selena dnevno pomembno vplivalo na razpoloženje ter je ublažilo pojavljanje anksioznosti in depresije. Še posebno starejši ljudje so pogosto depresivni, zato je pomembno, da si zagotovijo zadosten vnos selena iz prehrambnih virov, kot so brazilski oreščki, jetra in morski sadeži ali pa s prehranskimi dopolnili. Priporočena dnevna doza selena je 55 mg.

Ženska populacija je bolj podložna želji po hrani kot moška, saj depresivno razpoloženje, ki je lahko tudi posledica menopavze, vpliva na neustavljivo željo po hrani. V predmenstrualnem obdobju je pri mnogih ženskah opazen večji energetski vnos, saj imajo izrazito potrebo po sladki in mastni hrani. V tem primeru ni dokazov, da je hrana, bogata z ogljikovimi hidrati prava izbira, tako ko je to pri depresivnih stanjih.

- Oglas -

Izbira hrane je pogojena z raznimi fiziološkimi, socialnimi in kulturnimi dejavniki in ni določena z zdravstveno priporočenimi odlikami posamezne hrane. Razpoloženje je samo eden od niza dejavnikov, ki vplivajo na izbiro hrane, željo po določeni hrani, vedenjski vzorci prehranjevanja ter kratkoročni in dolgoročni odgovori na prehrambne intervencije.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×