Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.

Podrgnite česen po stopalih … in v ustih boste že kmalu začutili znan okus!

Ali ste vedeli, da lahko okušamo tudi s stopali? Če mislite, da gre za nekakšno čudno šalo, se lahko o resničnosti te trditve precej hitro prepričate sami.
Zdravje & prehranaPrehrana vpliva na razpoloženje

Prehrana vpliva na razpoloženje

MORDA VAS ZANIMA

Pravilna zdrava prehrana vpliva na različne procese v organizmu in tako krepi zdravje ter zmanjšuje možnosti razvoja različnih bolezni. Zdravilne učinke hrane je prvi omenil Hipokrat, vpliv prehrane na razpoloženje in značaj pa je bil prvič omenjen v srednjem veku.

- Oglas -

Zdravo prehranjevanjeObstajajo dokazi, ki podpirajo hipotezo o odnosih pri vnosu ogljikovih hidratov in proteinov ter prenašalci serotonina, hormona dobrega razpoloženja. Obrok, ki je bogat z ogljikovimi hidrati spodbudi delovanje oz. izločanje serotonina.

Življenjski stil posameznika pomembno vpliva na zdravje. Pojav motnje prehranjevanja je pogosto povezan z izkrivljeno sliko o sebi, nizko stopnjo samospoštovanja, anksioznostjo, stresom in slabim razpoloženjem. Spremenjene prehranjevalne navade in izbor hrane so največkrat posledica stresa, ki pri posamezniku lahko povzroči prenajedanje ali količinsko pomanjkljivo prehranjevanje. Stres povzroča pogosto konzumiranje prigrizkov, ki imajo visoko hranilno vrednost.

Kar nekaj raziskav je pokazalo povezavo med nizkim vnosom selena in pojavljanjem depresije in drugih stanj slabega razpoloženja. Raziskava v Veliki Britaniji je pokazala, da je uživanje 100 mg selena dnevno pomembno vplivalo na razpoloženje ter je ublažilo pojavljanje anksioznosti in depresije. Še posebno starejši ljudje so pogosto depresivni, zato je pomembno, da si zagotovijo zadosten vnos selena iz prehrambnih virov, kot so brazilski oreščki, jetra in morski sadeži ali pa s prehranskimi dopolnili. Priporočena dnevna doza selena je 55 mg.

Ženska populacija je bolj podložna želji po hrani kot moška, saj depresivno razpoloženje, ki je lahko tudi posledica menopavze, vpliva na neustavljivo željo po hrani. V predmenstrualnem obdobju je pri mnogih ženskah opazen večji energetski vnos, saj imajo izrazito potrebo po sladki in mastni hrani. V tem primeru ni dokazov, da je hrana, bogata z ogljikovimi hidrati prava izbira, tako ko je to pri depresivnih stanjih.

- Oglas -

Izbira hrane je pogojena z raznimi fiziološkimi, socialnimi in kulturnimi dejavniki in ni določena z zdravstveno priporočenimi odlikami posamezne hrane. Razpoloženje je samo eden od niza dejavnikov, ki vplivajo na izbiro hrane, željo po določeni hrani, vedenjski vzorci prehranjevanja ter kratkoročni in dolgoročni odgovori na prehrambne intervencije.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×