Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.
Zdravje & prehranaZakaj je dobro uživati polnozrnate izdelke?

Zakaj je dobro uživati polnozrnate izdelke?

MORDA VAS ZANIMA

Verjetno pogosto slišite, da so polnozrnati izdelki precej boljša izbira od tistih iz bele moke, vendar pa znajo le redki našteti najpomembnejše razloge, zakaj je bolje dati prednost polnozrnatim produktom.

- Oglas -

Poznavanje številnih koristi, ki jih prinaša uživanje polnozrnatih žit in izdelkov iz polnozrnate moke, vas bo zagotovo motiviralo pri tem, da boste svoj jedilnik pogosteje oblikovali z mislijo na načela zdrave prehrane.

polnozrnati izdelki

Manjše tveganje za bolezni srca in ožilja

Ena najpomembnejših koristi polnozrnatih žit je ta, da znižujejo tveganje za srčne bolezni, ki spadajo med najpogostejše vzroke smrti v zahodnem svetu. Prav tako naj bi bila prav polnozrnata žita oziroma izdelki iz polnozrnate moke povezana z manjšim tveganjem za srčno kap. Že manjša porcija polnozrnatih žit, ki so bogata z vlakninami, lahko občutno zmanjša nevarnost za različne zdravstvene zaplete, povezane z vašim srcem. Še posebej koristno naj bi bilo dodajanje otrobov različnim jedem.

Preprečevanje prekomerne teže

Uživanje živil, ki so bogata z vlakninami, vas hitreje nasiti, zato je precej manj verjetno, da boste pridobili odvečne kilograme. Odlična izbira so prav polnozrnata žita, ki vsebujejo ogromno vlaknin. Medtem ko se po zaužitju enostavnih ogljikovih hidratov že kmalu pojavi ponovni občutek lakote, bo občutek sitosti, ki ga povzročijo polnovredna žita, trajal precej dlje. Tako boste lahko podaljšali čas med posameznimi obroki brez posebnega občutka odrekanja. Dejstvo, da obstaja pri ljudeh, ki redno uživajo polnozrnata žita, precej manjša možnost za debelost, je potrdilo ogromno raziskav, opravljenih v zadnjih nekaj desetletjih.

Zmanjšana nevarnost za diabetes tipa 2

- Oglas -

Zamenjava izdelkov iz bele moke s polnozrnati je lahko tudi učinkovit način, da se izognete diabetesu tipa 2. To je po eni strani povezano z že omenjenim lažjim vzdrževanjem primerne telesne teže. Prav debelost je namreč eden najnevarnejših dejavnikov tveganja, kar zadeva diabetes. Poleg tega pa ima uživanje polnozrnatih žit tudi neposredni vpliv na raven sladkorja v krvi, saj preprečuje prevelika nihanja in inzulinsko odpornost. Slednje naj bi bilo povezano tudi z magnezijem, izjemno pomembnim mineralom, ki ga najdemo v polnozrnatih žitih.

Boljša prebava

Vlaknine v polnozrnatih žitih so zelo koristne tudi pri preprečevanju prebavnih težav. Pomagajo vam pri zaprtju, poleg tega pa določene vrste vlaknin, ki jih najdemo v polnozrnatih živilih in izdelkih, delujejo kot prebiotiki. To pomeni, da predstavljajo hrano za koristne bakterije v našem črevesju, ki so ključne za ohranjanje zdrave prebave.

Preprečevanje kroničnih vnetij v telesu

Vnetja v telesu so povod za številne kronične bolezni. Če želite preprečiti vnetja, je zelo priporočljivo prav uživanje polnozrnatih izdelkov. Kot je pokazala ena izmed raziskav, opravljenih na to temo, je možnost za smrt zaradi bolezni, povezanih s kroničnimi vnetji, precej manjša pri tistih, ki pojedo največ polnozrnatih žit in izdelkov iz polnozrnate moke.

Manjša nevarnost za rakava obolenja

Rezultati raziskav, ki so preučevale povezanost uživanja polnozrnatih izdelkov in nastanka raka, so zelo obetavni. Več polnozrnatih žit naj bi pomenilo manjše možnosti za to, da zbolimo za rakom. Polnozrnati izdelki naj bi bili še posebej učinkoviti pri zmanjševanju možnosti za pojav raka debelega črevesja in danke, ki spada med najbolj pogoste vrste rakavih obolenj, prizadene pa tako moške kot ženske.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×