Zakaj je dobro uživati polnozrnate izdelke?

Verjetno pogosto slišite, da so polnozrnati izdelki precej boljša izbira od tistih iz bele moke, vendar pa znajo le redki našteti najpomembnejše razloge, zakaj je bolje dati prednost polnozrnatim produktom.

Poznavanje številnih koristi, ki jih prinaša uživanje polnozrnatih žit in izdelkov iz polnozrnate moke, vas bo zagotovo motiviralo pri tem, da boste svoj jedilnik pogosteje oblikovali z mislijo na načela zdrave prehrane.

polnozrnati izdelki

Manjše tveganje za bolezni srca in ožilja

Ena najpomembnejših koristi polnozrnatih žit je ta, da znižujejo tveganje za srčne bolezni, ki spadajo med najpogostejše vzroke smrti v zahodnem svetu. Prav tako naj bi bila prav polnozrnata žita oziroma izdelki iz polnozrnate moke povezana z manjšim tveganjem za srčno kap. Že manjša porcija polnozrnatih žit, ki so bogata z vlakninami, lahko občutno zmanjša nevarnost za različne zdravstvene zaplete, povezane z vašim srcem. Še posebej koristno naj bi bilo dodajanje otrobov različnim jedem.

Preprečevanje prekomerne teže

Uživanje živil, ki so bogata z vlakninami, vas hitreje nasiti, zato je precej manj verjetno, da boste pridobili odvečne kilograme. Odlična izbira so prav polnozrnata žita, ki vsebujejo ogromno vlaknin. Medtem ko se po zaužitju enostavnih ogljikovih hidratov že kmalu pojavi ponovni občutek lakote, bo občutek sitosti, ki ga povzročijo polnovredna žita, trajal precej dlje. Tako boste lahko podaljšali čas med posameznimi obroki brez posebnega občutka odrekanja. Dejstvo, da obstaja pri ljudeh, ki redno uživajo polnozrnata žita, precej manjša možnost za debelost, je potrdilo ogromno raziskav, opravljenih v zadnjih nekaj desetletjih.

Zmanjšana nevarnost za diabetes tipa 2

Zamenjava izdelkov iz bele moke s polnozrnati je lahko tudi učinkovit način, da se izognete diabetesu tipa 2. To je po eni strani povezano z že omenjenim lažjim vzdrževanjem primerne telesne teže. Prav debelost je namreč eden najnevarnejših dejavnikov tveganja, kar zadeva diabetes. Poleg tega pa ima uživanje polnozrnatih žit tudi neposredni vpliv na raven sladkorja v krvi, saj preprečuje prevelika nihanja in inzulinsko odpornost. Slednje naj bi bilo povezano tudi z magnezijem, izjemno pomembnim mineralom, ki ga najdemo v polnozrnatih žitih.

Boljša prebava

Vlaknine v polnozrnatih žitih so zelo koristne tudi pri preprečevanju prebavnih težav. Pomagajo vam pri zaprtju, poleg tega pa določene vrste vlaknin, ki jih najdemo v polnozrnatih živilih in izdelkih, delujejo kot prebiotiki. To pomeni, da predstavljajo hrano za koristne bakterije v našem črevesju, ki so ključne za ohranjanje zdrave prebave.

Preprečevanje kroničnih vnetij v telesu

Vnetja v telesu so povod za številne kronične bolezni. Če želite preprečiti vnetja, je zelo priporočljivo prav uživanje polnozrnatih izdelkov. Kot je pokazala ena izmed raziskav, opravljenih na to temo, je možnost za smrt zaradi bolezni, povezanih s kroničnimi vnetji, precej manjša pri tistih, ki pojedo največ polnozrnatih žit in izdelkov iz polnozrnate moke.

Manjša nevarnost za rakava obolenja

Rezultati raziskav, ki so preučevale povezanost uživanja polnozrnatih izdelkov in nastanka raka, so zelo obetavni. Več polnozrnatih žit naj bi pomenilo manjše možnosti za to, da zbolimo za rakom. Polnozrnati izdelki naj bi bili še posebej učinkoviti pri zmanjševanju možnosti za pojav raka debelega črevesja in danke, ki spada med najbolj pogoste vrste rakavih obolenj, prizadene pa tako moške kot ženske.

Povejte svoje mnenje - kometirajte
DELI
Karmen Jordan
Karmen Jordan, diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.