Ob misli na slaščice, pico, testenine ali sveže pečen kruh iz bele moke se začnejo marsikomu izmed nas cediti sline. Vendar pa je jasno, da vse naštete jedi vsebujejo zelo visok odstotek enostavnih ogljikovih hidratov, ki niso najboljši za naše zdravje in počutje. Ena največjih težav je, da enostavni ogljikovi hidrati povzročijo zelo hiter dvig ravni sladkorja v krvi, ki mu nato sledi tudi hiter upad, posledično pa se ujamemo v začaran krog nenehne lakote in utrujenosti. Poleg tega pa imajo enostavni ogljikovi hidrati zelo negativen vpliv na našo črevesno floro.

Zelenolistnata zelenjava

Čeprav se večina ljudi zaveda vsega tega, pa gre za hrano, ki se ji je zelo težko upreti. Zato je zelo koristno, da si pomagate z določenimi triki, ki vam bodo zagotovo pomagali pri omejevanju vnosa …

Preverite tudi: Miti in resnice o ogljikovih hidratih

Pijte več vode ali nesladkanega čaja

Zelo velikokrat se zgodi, da imamo občutek, da smo lačni, vendar pa smo v resnici žejni. Tako je izredno pomembno, da skrbite za zadosten vnos tekočine. Najboljša izbira je seveda voda, dobra alternativa pa je na primer tudi nesladkani čaj. Če boste popili dovolj tekočine, bo nevarnost, da žejo zamenjate za lakoto, precej manjša.

Uživajte veliko zelenolistne zelenjave in drugih živil, bogatih z vlakninami

Za lažje omejevanje količine enostavnih ogljikovih hidratov je zelo priporočljiv povečan vnos zelenjave, še posebej zelenolistne, ki vsebuje zelo veliko celuloze in drugih vlaknin. To bo imelo tudi nasploh zelo pozitiven vpliv na vaše zdravje. Seveda pa je smiselno tudi, da v svojo prehrano uvrstite dovolj drugih živil, bogatih z vlakninami (stročnice, polnovredna žita, sadje, semena itn.), saj boste s tem precej podaljšali občutek sitosti. Pri premagovanju hujših kriz pa je zelo koristen tudi indijski trpotec.

Recept: Kruhki z manj ogljikovimi hidrati (LCHF kruh)

Jejte počasi in v prostoru brez motenj

Danes se ogromno ljudi prehranjuje, medtem ko gledajo televizijo ali brskajo po telefonu/računalniku. Tako skorajda nezavedno pojemo precej več (nezdrave) hrane, kot bi je sicer. Četudi se občasno pregrešite z jedmi, ki vsebujejo večje količine enostavnih ogljikovih hidratov, jih pojejte za mizo, brez nepotrebnih motenj. Zagotovo se boste tako precej lažje pravočasno ustavili. Hkrati pa vedno pazite tudi na to, da boste vsak grižljaj dobro prežvečili.

Povečajte količino spanca

Dokazano je, da precej bolj hlepimo po enostavnih ogljikovih hidratih takrat, ko smo utrujeni, saj vidimo v njih vir hitre energije za telo. Če boste torej povečali količino spanja, bo želja zagotovo precej manjša.

Pomagajte si s cimetom

Cimet je odlična začimba za zmanjšanje občutka lakote. Še posebej koristen je takrat, ko si želimo hrane, ki vsebuje zelo veliko enostavnih ogljikovih hidratov. V takšnih trenutkih si poskusite raje pripraviti skodelico cimetovega čaja in počakajte, da želja počasi mine. Seveda pa lahko cimetov čaj pijete tudi »preventivno«, še preden vas preseneti napad volčje lakote.