Nespečnost – živila, ki vam lahko pomagajo

Zvečer težko zaspite, posledično pa ste ves dan utrujeni in nezmožni opravljanja osnovnih zadolžitev, ki so pred vami? Nespečnost je težava, s katero se sooča vse več ljudi. Pomemben razlog za to je zagotovo stres, ki se mu je v današnjih časih skorajda nemogoče izogniti. Kljub temu pa lahko z meditacijo oziroma s sproščanjem vplivate na svoj odziv na stresorje ter s tem tudi na kvaliteto svojega spanca. Pri nespečnosti imajo lahko poleg stresa velik vpliv tudi elektronske naprave. Tako je priporočljivo, da vsaj pol ure pred odhodom v posteljo izklopite računalnik, televizor in druge naprave, ki vznemirjajo vaš organizem. Namesto tega bo precej bolje, če si pred spanjem vzamete nekaj časa za branje in podobne aktivnosti, ki vas umirijo in pripravijo na noč, ki je pred vami.

Na nespečnost vpliva prehrana, določena živila in zunanji dejavniki

Prehrana vpliva na naš spanec

Še eden od pomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na količino in kakovost našega spanca, pa je zagotovo tudi prehrana. Še posebej tista hrana, ki jo zaužijemo zvečer oziroma tik pred tem, ko se odpravimo v posteljo. Obilni obroki, polni nezdravih maščob, nikakor niso najboljša popotnica, če želite preživeti mirno noč. Po drugi strani pa ni nujno, da se povsem izognete prehranjevanju v večernih urah. Mnogi ljudje namreč zelo težko zaspijo prav zaradi lakote. V nadaljevanju vam tako predstavljamo živila oziroma vrste živil, ki jih je najbolje uživati zvečer, saj so zelo učinkovita pri preprečevanju nespečnosti.

Bučna semena

Visoka vsebnost magnezija, ki mu mnogi pravijo kar naravno pomirjevalo, v bučnih semenih poskrbi za sprostitev napetosti v vaših mišicah in spodbudi delovanje češarike. To je žleza v naših možganih, imenovana tudi epifiza, ki med drugim skrbi za izločanje melatonina, hormona, ki uravnava naše spanje. Več melatonina pomeni, da boste zaspali precej hitreje, kot bi sicer. Bučna semena lahko zaužijete samostojno ali pa si pred spanjem pripravite solato/juho, ki jo potresete z žličko ali dvema okusnih in zdravih bučnih semen, s pomočjo katerih boste lažje zaspali.

PREBERITE TUDI:  Dejavnika prekomerne telesne teže tudi spanje in čas obrokov

Živila, bogata z melatoninom

Medtem ko določena hrana spodbuja izločanje melatonina, pa obstajajo tudi takšna živila, ki tudi sama vsebujejo melatonin. Ta so sicer precej redka, vendar pa je zato še toliko bolj pomembno, da veste, katera so to. Mednje sodijo predvsem višnje, češnje, koruza, paradižnik in krompir. Vsa omenjena živila so lahko zelo uspešna pri preprečevanju težav z nespečnostjo.

Kokosova voda

V kokosovi vodi lahko najdemo številne minerale oziroma elektrolite – od kalija do kalcija, magnezija, fosforja in natrija. Pitje kokosove vode pred spanjem bo tako poskrbelo za uravnoteženje količine mineralov v vašem telesu, posledično pa bo vaš spanec precej golobji in mirnejši.

Kompleksni ogljikovi hidrati

Uživanje izdelkov iz bele moke tik pred spanjem ni najbolj priporočljivo (to sicer načeloma velja tudi za druge obroke), vendar pa to ne pomeni, da se morate izogibati vseh virov ogljikovih hidratov. Zelo dobra izbira pred spanjem so denimo ovseni kosmiči, rjavi riž ali pa rženi kruh. Vse to so namreč živila, ki uravnavajo nivo vašega krvnega sladkorja. To bo preprečilo sproščanje prevelikih količin adrenalina, kar je pogost razlog za nespečnost in za nenehno zbujanje.

Zeliščni čaji

Ni vsak čaj primeren kot naravno zdravilo proti nespečnosti, a tisti, ki so, so pri tem zelo učinkoviti. Med najbolj koristne vrste čaja za tiste, ki vas muči nespečnost, sodijo kamilični čaj, čaj iz pasijonke in iz baldrijana. Na voljo so vam tudi posebne mešanice čaja, po zaužitju katerih se poveča proizvodnja glicina – snovi, ki sprosti mišice in tako deluje kot naravno pomirjevalo.

Povejte svoje mnenje - kometirajte