V mnogih živilih najdemo povsem naravne snovi, ki pripomorejo k boljši kakovosti spanca. Če boste ta živila vključili v svojo večerjo ali si jih boste privoščili v obliki prigrizka neposredno pred spanjem, bodo morebitne težave z nespečnostjo zagotovo že kmalu preteklost. Hrana je lahko namreč pogosto najboljše zdravilo!

Orehi in mandlji

Orehi in mandlji

Mnogi oreščki veljajo za odlično naravno »uspavalo«. Še posebej dobra izbira so lahko orehi in mandlji. Orehi so bogati s triptofanom – aminokislino, ki je nujna za tvorbo serotonina, znanega tudi pod imenom hormon sreče. Serotonin pa nato med drugim vpliva tudi na količine melatonina v našem telesu, torej hormona, ki uravnava cikle spanja in budnosti. Da bi lahko zaspali hitro in bi bila kakovost našega spanca čim boljša, je treba zagotoviti dovolj visoko raven melatonina v telesu. In pri tem nam lahko pomagajo prav orehi. Uživanje mandljev pred spanjem pa lahko poveča količine magnezija v telesu. Gre za mineral, ki je nujen za normalno delovanje našega živčnega sistema in za sproščanje mišic. Če nam primanjkuje magnezija, bomo torej napeti in nemirni, zaradi česar bomo zaspali precej težje, kot bi sicer.

Višnje ali češnje

Idealen prigrizek pred spanjem so lahko višnje, podoben učinek pa imajo tudi češnje. Gre namreč za živili, ki sodita med najboljše naravne vire melatonina. Ker takšnih živil ni veliko, je vsekakor smiselno izkoristi moč, ki ju imata omenjeni vrsti sadja. Seveda pa je sezona, ko so nam na voljo sveže višnje ali češnje, precej kratka. Tako si lahko v hladnejših mesecih pomagate z zamrznjenim sadjem ali pa si pred spanjem privoščite višnjev/češnjev sok.

Polnozrnat kruh z mandljevim maslom

Če ne sodite med največje ljubitelje oreščkov v »naravni obliki«, si lahko pred spanjem privoščite tudi kos polnozrnatega kruha z izbranim maslom na osnovi oreščkov. Tudi v tem primeru je odlična izbira mandljevo maslo. Kot smo že omenili, vsebujejo mandlji veliko magnezija, ki bo poskrbel za povsem naravno sprostitev in ublažitev napetosti v mišicah. Po nekaterih podatkih naj bi veliki večini odraslih primanjkovalo magnezija, kar zagotovo vsaj deloma pojasni zelo pogoste težave s spanjem v sodobni družbi. Dodatek polnozrnatega kruha pa poskrbi za zdrav vir ogljikovih hidratov, s pomočjo katerih boste zagotovo zaspali precej hitreje kot običajno.

Suhe slive (z ovsenimi kosmiči)

Dober prigrizek pred spanjem so lahko tudi različne vrste suhega sadja. Še posebej koristne so lahko suhe slive, ki vsebujejo veliko pomembnih hranilnih snovi – tudi takšnih, ki pomagajo pri tvorbi melatonina. Suhe slive lahko po želji dodate tudi ovsenim kosmičem – še eni izvrstni izbiri, če si želite privoščiti manjši obrok pred spanjem, ki vam bo pomagal, da lažje zaspite.

Humus – namaz iz čičerike

Tudi čičerika sodi med zelo dobre vire triptofana. Tako je lahko izvrsten večerni prigrizek za tiste, ki običajno težko zaspite. Čičeriko lahko malce začinite in jo popečete v pečici, nato pa uživate kot zdravo alternativo čipsu in podobnim prigrizkom. Privoščite pa si lahko tudi okusen namaz iz čičerika, znan pod imenom humus.