Če iščete hiter in zdrav prigrizek medtem, ko ste v službi ali se vozite v avtu, potem so mandlji prava izbira. Res da so bili nekoč pojmovani kot ‘nabiti’ z maščobami, danes raziskave kažejo, da je ta maščoba mono-nasičena, kar pomeni, da zmanjšuje možnost obolenja srca.

Mandlji - oreščki zdravja

Cenjeni in zdravi oreščki

Mandlji spadajo med najbolj cenjene oreščke na svetu. Številni ljudje se oreščkom sicer izogibajo, zavedajoč se njihove visoke kalorične vrednosti, toda že zaradi okusnih dobrot, ki vsebujejo mandlje, si ti zaslužijo, da jih pogosteje uvrstite na svoj nakupovalni seznam.

Mandelj je seme mandljevca, sredozemskega drevesa iz skupine koščičarjev. Obstajata dve vrsti: sladki in grenki. Slednji vsebuje cianovodikovo kislino in presen ni za uživanje, marveč njegovo esenco destilirajo in jo uporabljajo za odišavljenje.

Sladke mandlje uporabljamo cele za peko in slaščice, zmlete v pasto za masla, pralineje, nadeve in za posebno slaščico, imenovano mandolat. Narezane v lističe ali na kose pa jih uporabljamo za oblaganje, garniranje, praženje, soljenje ali sladkanje.

Mandlji imajo tudi nekaj zdravju koristnih lastnosti:

  1. Mandlji pomagajo znižati raven holesterola. Čeprav je v mandljih veliko maščobe, je ta pretežno enkrat nenasičena. Poskusi na prostovoljcih so pokazali, da dodatek 84 gramov mandljev k prehrani, revni z maščobami, v treh tednih raven holesterola v povprečju zniža za 10 odstotkov.
  2. So bogat vir vitamina E, ki je dober antioksidant, varuje pred rakom in upočasnjuje staranje.
  3. So izdaten vir kalcija. Mandlji sodijo med najbogatejše neživalske vire kalcija.

Izredno bogato živilo, primerno tudi za vegane in vegetarijance

S 25 grami mandljev na dan podvojimo vnos vitamina E, s 50 grami na dan pa zadovoljimo 10 odstotkov dnevne potrebe po kalciju za starostno skupino z najvišjimi zahtevami.

Hranilna vrednost stotih gramov mandljev je 612 kilokalorij, zato jih ne priporočamo pri povišani telesni teži.

Mandlji vsebujejo veliko proteinov, vlaken, kalcija, magnezija, kalija, vitamina E ter drugih antioksidantov. Mandlji so večini znani kot ena izmed številnih vrst oreščkov, vendar pa so to avtohtona semena rastline, ki prihaja iz Bližnjega vzhoda. Danes pa najdemo to rastlino tudi v Evropi, Afriki ter v Ameriki.

Mandlji so dobrega, sladkastega okusa, zato so bili več stoletij uporabljeni za razne sladice in ostale pečene dobrote. Ker pa vsebujejo nizko število ogljikovih hidratov, pa iz njih pridelujemo danes tudi moko, ki je odlična za tiste, ki so alergični na gluten.

V zadnjem času pa postaja vse bolj priljubljeno tudi mandljevo mleko, še posebej med tistimi, ki ne prenesejo laktoze ali pa so vegani.