Je po vsakem obroku vaš trebuh močno napihnjen, čeprav sploh niste pojedli veliko? Na težavo lahko sicer res vpliva hormonsko neravnovesje ali pa moteno delovanje prebavil. Vendar pa je napihnjenost običajno v največji meri odvisna od nas samih …

Napihnjenost

Ključna je čuječnost med prehranjevanjem

Kaj torej spremeniti, da po jedi ne boste imeli več občutka, da ste pravkar pogoltnili ogromno žogo? Najboljši nasvet je zagotovo ta, da poskušajte biti med prehranjevanjem bolj čuječni. To pomeni, da se ne ukvarjajte z drugimi dejavnostmi, ampak se posvetite izključno hrani in svojim občutkom, medtem ko jeste.

Kako lačni ste še? Kakšen vpliv ima določeno živilo na vaše telo? Samoopazovanje ter prilagajanje velikosti obrokov in sestavin je zagotovo najbolj zanesljiva pot do odprave napihnjenosti. V pomoč pa so vam lahko tudi spodnji nasveti …

Dodatni napotki, ki pomagajo preprečiti napihnjen trebuh

  • Jejte izključno takrat, ko ste resnično lačni.
  • Počakajte, da se prejšnji obrok prebavi, preden ponovno posežete po hrani, čeprav gre morda samo za manjši prigrizek. To načeloma pomeni, da poskušajte počakati vsaj približno 3 ure po vsakem obroku.
  • Vsak grižljaj dobro prežvečite. Da se boste navadili na to, si lahko za začetek pomagate tako, da po vsakem grižljaj odložite vilice ali žlico. Hkrati se izogibajte govorjenju, medtem ko žvečite.
  • Nikoli ne jejte sadja neposredno po obroku. To je namreč zanesljiv recept za napihnjenost. Obenem se izogibajte tudi kombiniranju različnih vrst sadja.
  • Pred obrokom prežvečite košček ingverja ali popijte kozarec vode, ki ste ji dodali malce limoninega soka in ingverja.
  • Pri pripravi jedi uporabljajte začimbe, kot so kumina, koromač in ingver.
  • Razmislite o jemanju encimov v obliki prehranskega dopolnila, še posebej takrat, ko si privoščite nekoliko obilnejši obrok kot običajno.
  • Redno uživajte probiotike – v obliki fermentiranih živil ali prehranskega dopolnila.
  • Izogibajte se živalskemu mleku in mlečnim izdelkom, saj pri večini ljudi povzročajo napihnjen trebuh.
  • Med jedjo nikoli ne pijte mrzlih pijač. Prav tako pa vam priporočamo, da se približno pol ure po obroku izogibate tekočini. Ta namreč razredči prebavne sokove, zato se hrana prebavlja dlje časa.
  • Zmanjšajte količino soli, ki jo uporabljate pri pripravi obrokov.
  • Vzemite si čas za sprostitev. Kadar smo pod stresom, imamo namreč tudi več težav z napihnjenostjo. Odlična metoda za lažje premagovanje stresa je na primer aromaterapija. Dobra izbira v tem primeru so eterična olja mete, pomarančne, vrtnice, cimeta in bazilike.