Fascija oziroma vezivno tkivo obdaja notranji del našega telesa in ima za naše telo in zdravje velik pomen, pa kljub temu o tem vemo premalo. Fascija je vezivno tkivo oz. tanka ovojnica, ki obdaja naše mišice, sklepe, kosti, notranje organe in živčna vlakna. Vezivno tkivo je izjemno elastično in varuje mišice, sklepe in kosti, služi pa tudi kot prevodnik sil in informacij iz določenega dela telesa na drugega.


Fascija

Kaj je fascija in zakaj je pomembna?

Fascija je povezava celega telesa in je zelo pomembna za naše delovanje. Fascija kot tkivo povezuje denimo prste na roki in čelo v neprekinjeni vezi. Ena izmed nalog je, da mišično-skeletni sistem in notranje organe zadržuje v pravem položaju – telesu nudi mehanično oporo.  Je oživčeno in občutljivo tkivo, ki ima samoobnovitveno lastnost. Na fascijo, ki se nahaja tik pod površino naše kože, lahko tudi vplivamo – lahko jo preoblikujemo. Ko se premalo gibamo, se lahko oblikujejo tako imenovani živčni vozlji. Fascija je lahko v dobrem stanju, ko se dovolj gibamo in zdravo živimo. Zanimivo je dejstvo, da je fascija lahko manj prožna, ko je človek depresiven in zaskrbljen.

Problematična fascija – slabo stanje vezivnega tkiva vpliva tudi na videz

Zaradi oslabljenega vezivnega tkiva je več tveganja za določene poškodbe pri športu, prav tako pa so posledice lahko vidne tudi na videzu, predvsem pri ženskah.

  • celulit;
  • potpludbe in modrice;
  • ohlapna koža;
  • vidne žilice;
  • plešavost;
  • gube;
  • strije.

Zlepljenje fascije

Vzroki za nastanek mišičnih vozljev ali zgostitev v fascijah so lahko mehanični (poškodbe: zlom, zvin, slaba drža, veliko sedenja), psihični (depresija, napetost, stres) ali kemični (premalo vitaminov in mineralov, preveč toksinov in hormonsko neravnovesje). Pravzaprav je fascija odvisna od hormonov bolj, kot si mislimo.  Vozelj je točka v mišici, ki nastane zaradi kopičenja snovi – tudi vezivnega tkiva. Tam pride do manjšega pretoka krvi in limfne tekočine, zato nastane zastoj. V tem zastoju se pridno zbirajo tudi toksini, zmanjša se nivo kisika in pride lahko do bolečine.


Fascija in vozli

Kako lahko ohranjamo zdravo fascijo

Zdravo fascijo lahko ohranjamo le z zdravim življenjskim slogom. Vezivno tkivo je dovolj prožno lahko le, če za telo ustrezno skrbimo.

Zadostna hidracija

Vezivno tkivo ali fascijo sestavlja več kot 75 odstotkov vode, zato pomanjkanje le-te lahko povzroča težave. Če tekočine primanjkuje, se vlakna namreč sprimejo skupaj, kar ne vpliva dobro na naše telo. Pomembno je, da pijemo veliko vode, preko celega dne.

Zdrava prehrana

Le z zdravo in uravnoteženo prehrano si zagotovimo dovolj hranil; vitaminov in mineralov, ki so odgovorni za normalno delovanje vezivnega tkiva. Predvsem silicij je pomemben za zdravo fascijo. Tega minerala telo ne proizvaja samo, zato ga moramo priskrbeti s hrano. Najdemo ga v grahu, soji, rižu in grozdju, pomagate pa si lahko tudi s prehranskimi dopolnili.

Raztezanje

V današnjih časih, ko veliko sedimo, smo pokrčeni in ‘zategnjeni’. Pomembno je torej, da se raztegujemo, saj s tem raztegnemo mišice in vezivno tkivo, prebudimo pa tudi limfni sistem. Kadar le lahko, se torej razmigajte in dobro pretegnite. Opravljate lahko tudi statične ali dinamične raztezne vaje.


Gibanje

Hoja, tek, kolesarjenje ai katerikoli drug način vadbe je priporočljiv, saj boste s tem poskrbeli za gibanje celega telesa.

Masažni valj

Vadite lahko tudi z masažnim valjem – le ta bo prekrvavil in predramil tkivo, s tem pa celice obogatil s hranilnimi snovmi. Sprostili boste tudi zepljene predele. Preverite vaje, ki jih lahko izvedete z masažnim valjem, s katerimi boste telo okrepili in razmigali ter dodobra pregnetli mišice in tkivo. S tem boste poskrbeli, da bo vaša fascija dobro delovala in hkrati spodbudili tudi limfni sistem.

Masaža

Podoben učinek kot masažni valj, ima masaža. Privoščite so ji večkrat, saj je to tudi odlična sprostitev.

Po kitajski tradicionalni medicini je vranica organ, ki krepi vezivno tkivo. Vranica skrbi za elastičnost in prožnost fascije. Za pravilno delovanje vranice lahko poskrbimo z ustrezno prehrano. Delovanje vranice podpirajo živila, predvsem v rumeni barvi: soja, ječmen, proso, por, jabolka, rumenjaki, buče, koruza, med in datlji, med začimbami pa ingver in cimet.


Ko želimo delovati kar najbolje za svoje zdravje, vedno znova naletimo na enake dejavnike zdravega življenjskega sloga, ki so našteti nad temi vrsticami in vedno znova pridemo do enakih zaključkov. Dejstvo je, da živimo v stresnih časih, ko uživamo slabo prehrano in se premalo gibamo in na nas je, da to poskušamo spremeniti. Naše telo namreč pomni vsak vnos toksinov in stresnih trenutkov, zato se moramo bolj paziti. Vsak organ in sistem je v našem telesu tam z namenom in le z zdravimi navadami lahko omogočimo pravilno delovanje.

Preberite tudi: Vaje za hrbtenico – odpravite bolečine v hrbtu in križu

VEČ VSEBIN: