Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.
Zdravje & prehranaEsencialne maščobne kisline – zakaj jih potrebujemo

Esencialne maščobne kisline – zakaj jih potrebujemo

MORDA VAS ZANIMA

Naše telo je izredno zmogljivo – samo lahko ustvari skoraj vse oblike maščobnih kislin, ki so potrebne za njegovo delovanje. Kljub temu pa ne more sintetizirati dveh vrst maščobnih kislin, ki ju zato imenujemo esencialne maščobne kisline.

- Oglas -

Obstajata dve skupini maščobnih kislin – omega-3 in omega-6. Če sta obe v pravilnem razmerju, to ohranja ravnovesje tudi našega imunskega sistema. Če nam primanjkuje zlasti omega-3 maščobnih kislin, se to kaže kot povečano število vnetnih procesov v telesu.

Esencialne maščobne kisline

Najpomembnejša med omega-3 maščobnimi kislinami je linolenska (ALA), med omega-6 maščobnimi kislinami pa linolna (LA) maščobna kislina – to sta tudi dve maščobni kislini, ki ju telo ne zmore sintetizirati samo, zato ju imenujemo tudi esencialni maščobni kislini.

Raziskovalci menijo, da brez esencialnih maščobnih kislin celice ne morejo sprejemati kisika ter vsrkavati biofotonov. Če celice niso dovolj dobro preskrbljene s kisikom, bodo preklopile na anaerobno delovanje, zaradi česar lahko iz zdravih nastanejo rakave celice. Če jim primanjkuje sončne energije, je njihovo delovanje moteno, saj pade njihovo valovanje. Esencialne maščobne kisline imajo pomembno vlogo tudi pri presnovnih procesih ter komunikaciji znotraj celic in med njimi.

Prožnost žil, tkiv in sklepov

- Oglas -

Esencialne maščobne kisline imajo zelo rahlo strukturo, zato so izjemno koristne za žile, tkiva in sklepe, saj povečujejo njihovo prožnost. Kakovost naših tkiv je namreč močno odvisna od strukture maščob v telesu – če so te trde in okorne, postanejo prav taka tudi naša tkiva. Če so maščobe v telesu degenerirane, to negativno vpliva tudi na tkiva.

Če nam jih primanjkuje …

Pomanjkanje esencialnih maščobnih kislin povzroča suho kožo in sluznice, gostejšo kri, poškodbe in bolezni srčno-žilnega sistema, visok krvni tlak, alergije, revmatoidni artritis, luskavico, želodčni ulkus, sladkorno bolezen, rakava obolenja, Alzheimerjevo bolezen, motnje razpoloženja, kot so depresija, tudi poporodna, agresija, nasilje, samomor itd.

Kje najdemo ALA in LA?

Linolensko kislino (ALA) dobimo iz oreščkov in semen rastlin, ki rastejo v hladnem podnebju (ter iz njih stiskanih olj) – to so npr. lan, chia, konoplja, soja, orehi itd. Dobimo jo tudi iz listnate zelenjave (npr. v brokoliju, solati, špinači, brstičnem ohrovtu, peteršilju …) ter divjeraslih rastlin (npr. navadni tolščak). Najdemo jo tudi v mleku in mesu pašnih živali iz ekološke reje (trava namreč vsebuje ogromno ALA-maščobne kisline). V sadju jo najdemo predvsem v malinah, jagodah in avokadu. Uživamo jo lahko tudi s prehranskimi dopolnili (npr. spirulina, klamatska alga, rastlinska olja v kapsulah).

Linolno kislino (LA) najdemo v olju makovih zrn, konopljinemu olju, orehovem, oljčnem, sezamovem, makadamijevem, sončničnem in kokosovem olju ter v jajčnem rumenjaku.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×